Про це йдеться на сайті Європейської Комісії, передає Укрінформ.
Нові правила спрямовані на створення «економіки, що циркулює», тобто відпрацьовані батареї планується переробляти на нові, пояснюють в Єврокомісії.
Постанова поширюватиметься на всі акумулятори, включно з тими, що використовуються в електромобілях, електричних велосипедах, електромопедах та електроскутерах.
Для виробників встановлюється ціль: до 2027 року 63% батарей мають вироблятися з перероблених матеріалів, а до кінця 2030-го — вже 73%.
Для акумуляторів транспортних засобів вимоги менші: 51% до кінця року 2028-го і 61% до кінця 2031-го.
Регламент також встановлює обов’язковий відсоток відновлення літію з відпрацьованих акумуляторів на рівні 50% до кінця 2027-го та 80% через чотири роки.
Мінімальні рівні переробленого вмісту для промислових акумуляторів та акумуляторів для електромобілів встановлені на рівні 16% для кобальту, 85% для свинцю, 6% для літію та 6% для нікелю. Батареї повинні мати документацію про перероблений вміст.
Крім того, до 2027 року портативні батареї, вбудовані в прилади, повинні бути знімними та замінними.
Euronews пише, що це правило торкнеться виробників смартфонів. Наразі більшість гаджетів випускають з герметизованими батареями — замінити їх складно і дорого, а тому буває легше купити новий смартфон.
Через це щороку викидається понад 150 мільйонів смартфонів. Спрощення заміни батарей може зупинити цей потік електронних відходів, зазначає видання.