Росія використовує лазівку у нафтовому ліміті на $1 млрд. Завищені витрати на транспортування нафти дають змогу країні-терористці отримати більше грошей.
Про це йдеться в матеріалі FT. Аналіз, проведений за допомогою суден, що прямують безпосередньо з російських портів на Балтиці до Індії, показує, що завищені ціни у поєднанні з комісійними, отриманими за транспортування нафти на пов'язаних з Росією судах, могли становити $1,2 млрд за 3 місяці по липень.
Митні документи, видані в РФ з грудня до кінця червня, показують, що середня ціна сирої нафти, що поставляється до Індії, становила близько $50 за барель у балтійських портах. Це зберегло продажі на рівні обмеження, яке застосовується до так званої ціни "франко борт" (FOB), або вартості нафти в порту завантаження.
Проте дані індійської митниці показують, що ціни, які фактично сплачуються в Індії після доставки – так звана ціна "вартість, страхування та фрахт" (CIF) – за той самий період становили $68. Це була помітна знижка до світових цін на нафту, яка в середньому становила близько $79 за барель протягом періоду, але передбачає зростання цін на $18 за барель між Балтією та Індією.
Цифри Argus, агентства ціноутворення, також вказують на великий розкид. За оцінками Argus, середня ціна сирої нафти марки Urals була на $14,90 за барель в Індії вищою, ніж у Балтійському регіоні, з моменту початку збору даних у лютому. Це перевищує оцінки Argus щодо фактичної ціни доставки, яка в середньому становила близько $9 за барель.
Представник індійської державної нафтової компанії, яка купила частину цієї нафти, повідомив, що індійські покупці купували з урахуванням вартості доставки. Чиновник сказав, що жодні переговори щодо вантажоперевезень або витрат не допускаються.
Так, надлишкові збори, ймовірно, отримали продавці нафти. За даними аналітичної компанії Kpler, нафтовидобувні компанії "Лукойл" і "Роснефть" здійснили прямі продажі нафтопереробним заводам Індії. В інших випадках продажем керують торгові компанії, які виникли в минулому році і тісно пов'язані з кількома російськими нафтовими компаніями.
Росія відвантажила 108 млн барелів з Балтики до Індії з травня по липень на 134 судах, коли різниця між цінами Argus в середньому становила $17 за барель, враховуючи лаг між відправленням і поставкою. У той час Argus оцінює, що комерційні ставки доставки становили в середньому $9 за барель, що свідчить про те, що завищена вартість може становити близько $800 млн.
Як повідомляв OBOZREVATEL, в Україні збираються створити мінімальні запаси нафти та нафтопродуктів на випадок припинення постачання. Резерву має вистачати на 61 день.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі Obozrevatel та Viber. Не ведіться на фейки!