49% респондентів довіряють новинам медіа та влади у месенджерах, — Rakuten Viber
49% респондентів довіряють новинам медіа та влади у месенджерах, — Rakuten Viber

49% респондентів довіряють новинам медіа та влади у месенджерах, — Rakuten Viber

15% українців зовсім не вірять будь-яким новинам зараз.

Rakuten Viber провів опитування серед користувачів каналу Viber Україна і дізнався, яким джерелам новин вони довіряють. Результати опитування показали, що 49% респондентів читають виключно ЗМІ та верифіковані канали держорганів.

Ще 21% опитаних зазначили, що читають лише перевірені канали, однак проглядають і неофіційні в пошуках більш оперативних новин. 9% опитаних довіряють повідомленням від близьких, 6% користуються інформацією від блогерів та експертів. 15% українців зовсім не вірять будь-яким новинам зараз.

Користувачів також запитали, чи зіштовхувалилися вони з фейками в мережі та як реагують на них. Відповіді розподілилися таким чином:

  • Так, але не звертаю уваги на них — 58%;
  • Зазвичай одразу відписуюся від каналу з таким вмістом — 17%;
  • Дію рішуче — подаю скаргу на контент та блокую канал — 7%;
  • Коли бачу фейк — одразу попереджаю близьких про це — 8%;
  • Ніколи не зустрічалося подібне — 10%.

Слід зазначити, що у квітні 2023 Rakuten Viber проводили схоже опитування: тоді ЗМІ та верифіковані канали державних органів обрали як єдине джерело новин 63% респондентів. Неофіційним каналам довіряли лише 2% українців. Довіра до блогерів та експертів лишилась незмінною (5% опитаних відмітили цей варіант). Так само не змінилась кількість українців, що покладаються на повідомлення від близьких (9%). Кількість українців, які не вірять новинам взагалі, зменшилася: пів року тому кожен пʼятий респондент (20%) ставив під сумнів будь-яку інформацію в мережі.

Про те, як Viber допомагає боротися з фейками й фільтрує неприйнятний контент читайте у публікації за посиланням.

Додамо, напередодні громадські організації «Інститут масової інформації» та «Детектор медіа» презентували інтерактивну Мапу рекомендованих медіа. На першому етапі до участі в проєкті подалося понад 200 регіональних медіа. 142 медіа з усіх регіонів України пройшли незалежну експертну оцінку та були внесені на інтерактивну мапу.

Фото: Rakuten Viber

Теги за темою
опитування
Джерело матеріала
loader
loader