Завдання тестів загальнодержавного моніторингового дослідження учнів 6 і 8 класів з української мови, яке проводилось у травні 2023 року Державною службою якості освіти, виявились дещо складними. Зокрема, складнощі викликали завдання з розділів "Фонетика. Орфоепія" та "Розвиток мовлення".
У шестикласників виникли проблеми із вправами, де було потрібно прочитати та зрозуміти текст, зазначила Олена Заплотинська, керівниця ініціативи забезпечення доступу до шкільної освіти проєкту SURGe під час брифінгу. За її словами, з такими вправами завданнями лише 11% учнів.
"З української мови найскладнішим для учнів 6 класів виявилось завдання на сформовану компетентність читати з розумінням, тобто читати текст і розуміти, що написано.Такі завдання для шестикласників були дуже складними", – розповіла керівниця SURGe.
Гірші результати продемонстрували ті учні, які вважають уроки української мови нудними, або ті, хто за можливості краще б взагалі не відвідував заняття з предмету.
У восьмому класі в школярів виникли проблеми з пунктуаційним оформленням речень. З простим завданням цього розділу учні справляються.
"Половина восьмикласників можуть виконати завдання, де треба пунктуаційно оформити речення, але якщо його хоча б трохи ускладнити – лише третина може впоратися з такою вправою", – зазначила Заплотинська.
Трохи кращі показники з української мови у дівчат, на відміну від хлопців, проте суттєво вони не відрізняються, зазначив Руслан Гурак, голова ДСЯО. За його словами, краще справились і діти, які перебувають за кордоном і відвідували онлайн-уроки.
"Наші учні краще впоралися з завданнями когнітивного виміру які стосуються розділу "Знання", але коли потрібно було продемонструвати успішність у розділі "Міркування" – справлялися дещо гірше з тестовими завданнями", – розповів Гурак.
Нагадаємо, за результатами досліджень ДСЯО виявилось що учні 6 і 8 класів мають значні прогалини у знаннях з математики. Зокрема, школярі змогли виконати їх на середньому рівні.
Шестикласники показали неякісні результати в темах пов’язаних із геометричними фігурами та величинами. У восьмикласників же виникли проблеми із завданнями, які мали рівняння та нерівності.
Серед освітян стали виникати питання щодо складності завдань, проте Заплотинська запевнила, що тести були оптимальним з точки зору важкості й відповідали можливостям учнів.
Тільки перевірена інформація в нас у Telegram-каналі Obozrevatel та Viber. Не ведіться на фейки!