Після багатьох років затримок та редизайну Tesla Cybertruck нарешті з’явиться на дорогах загального призначення — вже цього святкового сезону.
Допомагаємо
Поставки кіберпікапа для вибраних клієнтів стартують 30 листопада, до того, як на гігафабриці в Техасі наступного року стартує повне виробництво.
Q3 Shareholder Update → https://t.co/sXBSeLibSL
—
HighlightsCybertruck production remains on track for later this year, with first deliveries scheduled for November 30th at Giga Texas.
Production of our higher density 4680 cell is progressing as planned & we continue building… pic.twitter.com/FqpseLujaA
— Tesla (@Tesla) October 18, 2023
Водночас Tesla переробляє електричну архітектуру Cybertruck до стандарту 800 вольтів на заміну 400 вольтам у вже існуючій лінійці. Подібну використовують дорогі та продуктивні електроавтівки — від Audi e-Tron до GMC Hummer EV — і вона дає змогу заряджатись з вищою швидкістю.
«Багато людей в захваті від кібервантажівки. І я теж», — сказав Маск журналістам у середу. «Я керував автомобілем, це чудовий продукт. Будуть величезні проблеми з тим, щоб досягти масштабного виробництва Cybertruck , а потім зробити його грошовий потік позитивним».
У липні Tesla нарешті виробила перший Cybertruck на заводі в Техасі. Планувалось, що поставки кіберавтівки розпочнуться ще у 2021 році, однак дату кілька разів посунули, аби змінити певні компоненти та функціональність. Нині на кіберпікап оформлено понад 1,9 млн попередніх замовлень, хоча він і надходить із затримкою у два роки.
Маск казав, що в майбутньому Tesla планує випускати чверть мільйона Cybertruck на рік, але це станеться лише після 2024 року.
З моменту першого оголошення інші автовиробники випустили власні електричні пікапи, зокрема Ford з F-150 Lightning і Rivian з R1T.
Загалом поставки існуючих моделей Tesla знизилися приблизно на 7%, або 30 000 одиниць, у порівнянні з другим кварталом, однак все ще вищі, ніж торік — приблизно на 100 000 одиниць.
Автовиробник неодноразово знижував ціни цього року — у березні та вересні, і ще раз на початку жовтня. Для порівняння: модель X у 2023 році продавалася за $120 990, а нині коштує $79 990. Моделі S (зараз $74 990), Y ($52 490, зниження на 24% порівняно з січнем) і 3 ($38 990, зниження на 17%) зазнали аналогічного падіння цін.
Раніше Маск пояснював свою готовність знизити ціни та терпіти зниження маржі, якщо це призведе до збільшення обсягу продажів.
«Я вважаю, що є сенс пожертвувати маржею на користь більшого виробництва автомобілів», — сказав він у липні.
У жовтні Tesla заявила, що послідовне зниження обсягів було викликано «запланованими простоями для модернізації заводу».
Цільовий обсяг виробництва на 2023 рік у розмірі близько 1,8 мільйона автомобілів залишається незмінним для компанії. У третьому кварталі автовиробник поставив близько 435 059 автомобілів по всьому світу.
Компанія також продовжує збільшувати свої інвестиції в розробку штучного інтелекту, «більш ніж подвоївши» обсяг обчислювальної потужності для навчання систем ШІ для автомобілів і Optimus, порівняно з другим кварталом. Повідомляється, що робот Tesla Optimus отримає оновлене апаратне забезпечення та навчається за допомогою штучного інтелекту, а не «жорстко закодованого» програмного забезпечення.