Більше телеграму, менше телебачення: USAID та Internews презентували результати соцдослідження про споживання медіа
Більше телеграму, менше телебачення: USAID та Internews презентували результати соцдослідження про споживання медіа

Більше телеграму, менше телебачення: USAID та Internews презентували результати соцдослідження про споживання медіа

Дослідження провела незалежна дослідницької компанії InMind.

У середу, 1 листопада, USAID та Internews презентували результати соціологічного дослідження  «Українські медіа, ставлення та довіра у 2023 році», проведеного незалежною дослідницькою компанією InMind. Воно показує, що українці почали набагато більше отримувати новини саме з соцмереж і все рідше дивляться їх по телебаченню.

Дослідження проводили методом особистих інтерв’ю. Було опитано 3250 людей віком від 18 років, що живуть у різних українських містах з населенням від 50 тисяч жителів і більше, окрім тих, що є на території Донецької, Луганської, Запорізької, Херсонської областей та Автономної республіки Крим. Дослідження проводили в липні і серпні 2023 року.

Дослідження показало, що зараз більшість українців дізнаються новини із соціальних мереж, використовуючи смартфони. Особливо стрімко популярності набув телеграм, з якого у 2021 році черпали новини лише 20% українців, а в 2023 році — 76%.

«Різкий ріст популярності телеграму почався, коли почалися масові обстріли України. [...] Очевидно, люди стали його використовувати з питань безпеки, бо там одразу говориться, куди летять ракети, куди летять шахеди, де треба ховатися у бомбосховищах і скільки ще часу є на те, щоб сховатися», — сказала Оксана Майдан, заступниця директорки Internews в Україні.

Більше телеграму, менше телебачення: USAID та Internews презентували результати соцдослідження про споживання медіа - Фото 1

Оксана Майдан

Загалом соціальні мережі залишаються основним джерелом новин для більшості українців — 76%. І 35% з них при цьому дізнаються новини виключно з соцмереж, не звертаючись до інших джерел інформації. Понад 40% респондентів дізнаються новини із інтернет-сайтів, 30% — з телебачення. Ще 10% користуються для цього радіо і лише 3% — друкованими медіа.

Також дослідження показало, що більшість громадян знають про існування дезінформації, проте лише 8% її точно визначає.

«Однак лише 38% осіб, котрі обізнані про дезінформацію, вважають її нагальною проблемою, — сказала директорка Internews в Україні Джилліан Маккормак. — Найбільш імовірно через те, що люди схильні бути надто впевненими у своїй здатності відрізнити дезінформацію від правди».

Більше телеграму, менше телебачення: USAID та Internews презентували результати соцдослідження про споживання медіа - Фото 2

Джилліан Маккормак

Джилліан Маккормак підкреслила, що Internews співпрацював з Інститутом масової інформації (ІМІ), «Детектором медіа», Інститутом демократії ім. Пилипа Орлика та Академією Української преси.

Читайте також: 

  • Презентація соцопитування USAID-Internews «Українські медіа, ставлення та довіра у 2023 році» (ВІДЕО)
  • За рік кількість українців, які отримують новини з «Телеграму» зросла ще на 12%, — дослідження
  • Найбільш надійним джерелом інформації українці вважають свою родину і Генштаб ЗСУ — дослідження USAID-Internews

Скриншот відео: Ukrinform TV/YouTube

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
дослідження опитування
Джерело матеріала
loader
loader