Національний проєкт «Фільтр» підбив підсумки тесту, який проходив 25 жовтня в рамкахГлобального тижня медіаграмотності. Про це повідомлено в дописі на фейсбук-сторінці проєкту.
Загалом в національному тесті з медіаграмотності взяли участь 26 194 учасників, а 13 980 пройшли тест повністю. Також «Фільтр» оголосив імена 150 переможців тесту, з них 11 учасників набрали максимальні 34 бали, 61 учасник — 33 бали та 78 — 32 бали. За словами організаторів, кожен переможець має отримати подарунки від ПРООН в Україні. В якості призів передбачені павербанки, ковдри, шкарпетки від «Філи», термочашки тощо. Аби визначити адреси для відправлення подарунків, команда «Фільтру» обіцяє зв’язатися з учасниками електронною поштою протягом декількох днів. З повним переліком переможців можна ознайомитись за посиланням.
За даними організаторів, в тесті взяли участь українці з усієї країни, однак найбільше учасників було з Київської області — 2208. Також до тесту долучились і українці, які нині проживають за кордоном, — 413 учасників. Серед учасників було найбільше жінок — 78% та 21% чоловіків. Найбільше учасників було віком від 15 до 18 років — 24%, та 16% — віком від 40 до 49 років.
53% українців, які взяли участь в тесті, мають рівень «Початківець», та 34% — «Майже ГУРУ». Рівень «ГУРУ медіаграмотності» мають 6% українців.
З усіх питань учасники найкраще впоралися з кейсом про нібито звернення Джонні Деппа до росіян — 95% учасників дали правильну відповідь. Водночас найскладнішим питанням стало визначення журналістських стандартів. Усі 4 судження змогли визначити лише 7% учасників. 72% учасників дають правильне визначення поняттю «штучний інтелект», проте лише 47% розуміють принципи роботи ШІ. А щодо визначення діпфейкових фото та відео, то лише 29% учасників дали правильну відповідь.
Команда «Фільтру» повідомляє, що цьогоріч учасники значно краще відповіли на питання про різницю між фактом та судженням — 87% учасників знають, чим вони відрізняються. У 2022 — 10% учасників змогли правильно визначити всі 4 із запропонованих суджень. Зокрема 83% учасників розуміють різницю між блогерами та професійними журналістами. Однак українці все ще схильні вірити в теорії змов. 32% учасників позначили повідомлення про «хімтрейли» як приклад попередження на випадок надзвичайних ситуацій, перевіреної новини чи результату досліджень вчених. Також тест виявив прогалини знань учасників про фішинг — лише 12% учасників правильно відповіли на питання про те, як його уникнути.
Зазначимо, що для тих, хто не встиг узяти участь,10 листопада Національний тест з медіаграмотності можна буде пройти додатково. Тест дає можливість кожному громадянину перевірити власний рівень опірності до інформаційних небезпек, маніпуляцій та пропаганди.
Національний тест з медіаграмотності організований національним проєктом з медіаграмотності «Фільтр» Міністерства культури та інформаційної політики України, який реалізується за підтримки ПРООН в Україні, фінансування уряду Японії, а також підтримки Посольства США в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України.
Торік у першому національному тесті з медіаграмотності спробували свої сили 32 586 людей, а 17 555 українців повністю його пройшли.
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.