З початку повномасштабного вторгнення підтримку громадянам, надавали як за рахунок державних коштів, так і благодійні фонди, в тому числі й міжнародні.
В середині жовтня набув чинності Закон, який відновив декларування за 2021 та 2022 роки. Подати декларації потрібно до 31 січня 2024 року. Це стосується не лише підприємців, юридичних осіб, а й звичайних громадян, в тому числі й ВПО.
Тому виникає питання, яку з допомог потрібно вносити в декларацію. На це питання відповіли в НАЗК.
Фінансова допомога від міжнародних організацій
В органі запевнили, що допомогу від міжнародних організацій (Червоний хрест, ООН ЮНІСЕФ чи інших), благодійних фондів вносити в декларацію не потрібно. Якщо ж ви все ж встигли надіслати такі дані, то ніяких юридичних наслідків це не матиме.
Фінансова допомога від держави
А от з допомогою від держави трохи складніше. За даними НАЗК, грошову допомогу від України потрібно обов'язково включати до своєї декларації. Це стосується виплат, отриманих за поданими заявками на платформі "допомога" та інше. До неї можуть входити наступні категорії: покриття витрат на проживання (допомога на проживання ВПО), грошова допомога цивільному населенню, яке евакуюється; грошова допомога цивільному населенню деокупованих населених пунктів; грошова допомога українцям, які втратили роботу через війну тощо.
Джерелом доходу в такому випадку буде Кабінет Міністрів України. Поле для введення коду ЄДРПОУ необхідно заблокувати.
Раніше портал Знай інформував, нові правила для ВПО з 1 листопада: для кого зміняться умови
Також наш портал повідомляв, українцям доступно 19 видів пільг: як отримати хоч одну з них