Кордон розблокований, але в черзі сотні вантажівок: що відбувається між Словаччиною та Україною
Кордон розблокований, але в черзі сотні вантажівок: що відбувається між Словаччиною та Україною

Кордон розблокований, але в черзі сотні вантажівок: що відбувається між Словаччиною та Україною

На кордоні Словаччини та України тимчасово розблоковано рух вантажівок. Тим не менш, вранці в черзі на пункті пропуску "Вишнє-Нємецке" на в'їзд до України чекали близько 350 вантажних автомобілів.

Про це повідомили у Держприкордонслужбі. Там зазначили: пропуск решти транспорту здійснюється у штатному режимі – як на в'їзд, так і на виїзд. Йдеться, зокрема, про:

  • легкові автомобілі;
  • автобуси.

"Рух вантажівок через пункт пропуску "Вишнє-Нємецке" тимчасово розблоковано. Станом на ранок на території Словаччини перед пунктом пропуску "Вишнє-Нємецке" в напрямку України перебуває близько 350 вантажних транспортних засобів", – йдеться у повідомленні.

Що передувало

Про блокування кордону Словаччини та України 21 листопада повідомив ЗМІ речник Держприкордонслужби Андрій Демченко. "За інформацією, що надійшла від Прикордонної поліції Словацької Республіки, сьогодні з 13:30 почалося блокування руху для вантажного автотранспорту, що йде за направленням словацького пункту пропуску "Вишнє Нємецке", суміжного з українським пунктом пропуску "Ужгород", – сказав він.

Водночас в Союзі автомобільних перевізників Словаччини (UNAS) попереджали, щоможуть "прив'язати" блокування кордону до зустріч представників польських та українських перевізників, що мала выдбутись 21 листопада. "Якщо домовленостей не буде досягнуто і польські перевізники продовжать протести, керівництво UNAS приєднається", – заявляв глава спілки Станіслав Скала.

При цьому раніше словацько-український кордон уже блокували – у якості "попередження". Це сталося 16 листопада і тривало лише 1 годину.

"Наша мета – підтримати польських колег, а також усіх перевізників усередині ЄС. Ми проситимемо Єврокомісію негайно запровадити дозволи на перевезення українських транспортних засобів", – заявляв Скала.

Чого вимагають перевізники Польщі та Словаччини

Польські перевізники з однією із місцевих асоціацій намагаються паралізувати кордон України та Польщі, вже 15 днів блокуючи там три пункти пропуску – "Ягодин – Дорогуськ", "Краковець – Корчова" та "Рава-Руська – Гребінне". Перевізники вимагають скасувати "транспортний безвіз" для України, що суперечить угоді України та ЄС.

По суті вони хочуть повернути систему, яка діяла до червня-2022. Тоді кожен перевізник, який прямував до ЄС, мав отримувати дозвіл на перетин кордону конкретної країни.

Глава Держагентства відновлення та розвитку інфраструктури України Мустафа Найєм пояснював, що ця вимога нездійснена, і Україна не погодиться повернути систему дозволів на вантажні перевезення. "Україна не має наміру навіть обговорювати повернення до дозвільної системи. Угода про лібералізацію вантажних перевезень була ратифікована й узгоджена всіма членами ЄС і підписана між Європейським Союзом та Україною, а не якоюсь окремою країною", – пояснював Найєм.

Однак у міністерстві транспорту Словаччини, до речі, вже погодились сприяти UNAS. "На початку грудня у Брюсселі пройде Рада міністрів ЄС, де міністр транспорту Словаччини запропонує переглянути це рішення (про скасування видачі комерційних дозволів українським перевізникам. – Ред.). Масове збільшення кількості перевезень територією ЄС українськими перевізниками відбувається за рахунок європейських перевізників", – заявляли у словацькому відомстві.

Також слід враховувати, що блокаду кордону з боку Польщі влаштувала лише одна асоціація польських перевізників, яка раніше активно працювала з РФ. Політичне представництво взяв на себе польський політик Рафаель Меклер. Він представляє ультраправу партію Ruch Narodowy та активно поширює фейки російської пропаганди про Україну, розповідає своїм виборцям про "бандерівців".

Як повідомляв OBOZ.UA, через блокаду польськими ультраправими кордону економіка України зазнає значних збитків – зокрема, через зменшення кількості товарів, що ввозяться в країну. Втім говорити про критичне зниження імпорту і дефіцит тих чи інших позицій, що назрівають, поки не доводиться: бізнес активно шукає альтернативні шляхи ввезення товарів або пропонує українцям доступні аналоги.

Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader