Останнє слово – за Єлизаветою: рецензія на шостий сезон серіалу Корона
Останнє слово – за Єлизаветою: рецензія на шостий сезон серіалу Корона

Останнє слово – за Єлизаветою: рецензія на шостий сезон серіалу Корона

Серіал Корона про королівську британську родину підійшов до свого завершення. На платформі Netflix вийшли останні шість серій фінального сезону теледрами.

Де-факто, він зосереджений на двох аспектах – трагічній загибелі принцеси Діани та смерті Єлизавети II. Корона не відобразила на екрані смерть королеви у 2022 році, адже самі події завершуються у 2005 році на весіллі Чарльза та Каміли.

Але назва фінального епізоду Sleep Dearie, Sleep (Спи, люба, спи) – це назва пісні, яка грала на похоронах Єлизавети II. Та й частина самої серії багато в чому робить відсилання до майбутніх подій, які в Короні так ніколи й не покажуть.

Зараз дивляться

Перша частина 6-го сезону Корони

Перші чотири епізоди шостого сезону, прем’єра яких відбулася 16 листопада, зосереджені на подіях, що призвели до трагічної аварії, яка забрала життя принцеси Діани у серпні 1997 року. Тоді також загинув кінопродюсер та син єгипетського мільярдера Доді аль-Файєд.

Творці серіалу показували сцену за сценою, що передували аварії. Глядачам піднесли на блюдечку останні тижні життя принцеси Діани, яку блискуче втілила Елізабет Дебікі, та її стосунки з Доді аль-Файєдом (Халід Абдалла). Годинник цокає в цих епізодах, а  моторошний звук стрілки нагадує сніжку, що котиться, неминуче переростаючи в лавину.

Такі самі відчуття виникають під час перегляду фільму жахів. Доді сватається до Діани за наказом батька, а суспільство та папараці перетворюють її на товар.  Але  абсолютним злом та антагоністами цієї історії творці серіалу обрали надокучливих папараці. Вони тут – не інакше як нічний жах, паскудні шкідники, що не дають принцесі вільно дихати.

Корона 6 сезон

Найбільшої критики перші чотири серії зазнали через зображення уявних Діани та Доді після їхньої смерті. Це рішення називали по-різному – кричущим, жахливих, згубним і не приховували, що занижували оцінки серіалу саме через нього.

Але якщо зануритися глибше, це може бути своєрідною даниною британській драмі. Згадайте хоча б Вільяма Шекспіра та його Гамлета, а точніше – привида батька Гамлета. За його часів привиди нерідко були персонажами драматичних уявлень, тому звинувачувати британців за те, що їм притаманне у їхньому ж мистецтві, щонайменше безглуздо.

Рецензія на другу частину 6-го сезону Корони

Перша частина шостого сезону була потужною, зокрема через емоційну складову. Останні шість серій різко з нею контрастують, але й там є хороші моменти – Тоні Блер та принцеса Маргарет (Леслі Менвілл).

Оцінюючи суб’єктивно, серія, яка завершує історію сестри Єлизавети II, є найкращою із цих шести. Точніше – найбільш душевною та щирою. Це соло Маргарет та Леслі Менвілл.

Після смерті принцеси Діани нам показують вбитого горем Вільяма. Тоді ж з’являється нова лінія між ним та Кейт Міддлтон, в якій її матір постає своєрідною версією Мохаммеда аль-Файєда – того, хто вмовляє і готує свою дитину до “гучних” стосунків.

Водночас ця пара не потрапляє у фокус подій, тоді як більша увага зосереджена на майбутніх розбіжностях братів. Зокрема, є конкретний присвячений цьому епізод – коли Гаррі одягнув на вечірку нацистський костюм, породивши гучні заголовки у пресі.

Корона 6 сезон Маргарет

Натомість Корона переводить вектор уваги на Єлизавету II, особливо після смерті королеви-матері та принцеси Маргарет. Як і в попередніх сезонах, коли прем’єром була Маргарет Тетчер, з Тоні Блером королева мусить захищати свій статус.

В один із моментів глава уряду з помічниками радять королеві відмовитися від певних усталених упродовж століть звичаїв королівської родини, на кшталт наявності складальника серветок або доглядальника за лебедями. Серіал демонструє, як безглуздо це  виглядає на практиці, хоч і ностальгійно.

Корона 6 сезон

Єлизавета II розмірковує про зменшення актуальності інституції, якій вона присвятила все життя. Все зводиться до планування власного похорону, точніше – операції Лондонський міст. Вона спілкується із собою через епізодичні ролі попередніх втілень королеви – Клер Фой та Олівії Колман. Тоді перед нею постає питання, чи варто їй передавати корону?

Творці Корони дають висловитися критикам монархії, таким як Блер, Тетчер або Діані, але однаково – останнє слово залишається за Єлизаветою II. Серіал підводить до того, що ви можете не погоджуватися з певними речами щодо монархії та ролі королеви, але це не просто традиція чи ритуал, це щось більше. Те, що має значення.

Теги за темою
Netflix
Джерело матеріала
loader
loader