У соціальних мережах з'явилося фото пошкодженого російського літака, ймовірно, Іл-22М, що був підбитий ЗСУ над Азовським морем. Попередньо, він зумів приземлитися на аеродромі в Анапі.
Forbes оцінив сумарні втрати РФ від цієї атаки у 530 мільйонів доларів. Зокрема, втрату А-50, який фактично є летючим радаром, – у 500 мільйонів доларів. Вартість російського повітряного командного пункту Іл-22М - у 30 мільйонів доларів.
Іл-22М може довго знаходитись у повітрі, у ньому сидять офіцери, які управляють бойовими діями, пояснив речник Повітряних сил ЗСУ Юрій Ігнат. Збиті літаки зазвичай працюють у зв’язці.
- Іл-22 отримує інформацію у режимі реального часу з тих самих А-50. Радар сканує і зчитує ситуацію, а з Іл-22 відбувається управління. Вони літають постійно і, як правило, працюють у зв’язці, – розповів Ігнат.
Основною перевагою А-50 над наземними радарами є можливість зазирнути «за горизонт» – виявляти цілі на відстані до 600 кілометрів. Літаки далекого радіолокаційного виявлення можуть спостерігати за об’єктами на низьких висотах, відстежувати дислокацію українських літаків, систем ППО, корегувати ракетні удари.
- Увечері 14 січня народний депутат від "Слуги народу" Юрій Мисягін у своєму Telegram-каналі повідомив, що Повітряні сили ЗСУ збили над акваторією Азовського моря російський літак дальнього радіолокаційного виявлення А-50 та повітряний командний пункт Іл-22М.
- 15 січня операцію підтвердили головнокомандувач ЗСУ Валерій Залужний та командувач Повітряних сил ЗСУ Микола Олещук.
- За даними джерел РБК-Україна у Силах оборони, пілот ІЛ-22М запросив у диспетчера аеродрому в Анапі евакуацію, а також виклик медиків та пожежників.