Ставка на контрнаративи: як МОН планує "повертати" школярів після деокупації Криму
Ставка на контрнаративи: як МОН планує "повертати" школярів після деокупації Криму

Ставка на контрнаративи: як МОН планує "повертати" школярів після деокупації Криму

За словами керівника відділу інформаційного забезпечення Представництва Президента України в Республіці Крим Євгена Бондаренка, вже зараз ведеться робота над тим, як "повертати" школярів після деокупації півострова. Зокрема, дітям будуть за допомогою контрнаративів розвінчувати історичні міфи про Кримську війну, Голодомор та про те, як Російська імперія "рятувала кримське населення від кримських татар".

Про це Бондаренко розповів в інтервʼю Новій українській школі. Він зазначив, що відповідно до прогнозів, для когнітивної деокупації Криму потрібно буде декілька років.

Ставка на контрнаративи: як МОН планує ''повертати'' школярів після деокупації Криму

"Оскільки діти вчилися за російськими підручниками, у яких є чимало проросійських наративів, то Україна має заходити в Крим із відповідними контрнаративами. Тобто якщо кажемо дітям, що це неправда, маємо пояснити, чому це так", – каже керівник відділу.

У Стратегії когнітивної деокупації Криму, розробленою Міністерством освіти та науки, йдеться і про інші кроки. Зокрема, крім контрнаративів, планується використовувати програми мобільності. Завдяки ним, за словами Бондаренко, молодь зможе знайомитися з материковою Україною та будувати звʼязки між школярами з різних регіонів.

Ставка на контрнаративи: як МОН планує ''повертати'' школярів після деокупації Криму

Також учнів заохочуватимуть додатковими факультативними предметами, на яких розповідатимуть про корінні народи та Україну. Посадовець запевняє, що проводити "уроки правди" на кшталт російських, ніхто не буде. Проте, як він каже, потрібно розуміти, що на окупованих територіях дещо розірвана реальність щодо української політичної нації, адже люди живуть в російській пропаганді.

У відомстві планують перенавчати і вчителів. За словами Бондаренко, це може бути одна з найскладніших проблем. Крім того, що педагогів привозили з інших регіонів Росії, там також залучали директорів шкіл, які були готові співпрацювати з окупаційною адміністрацією, але були й ті, хто просто викладав загальноосвітні предмети. У відомстві нині розробляють певні пропозиції, як вирішувати це питання у майбутньому.

Раніше OBOZ.UA розповідав, що Артур Пройдаков запропонував вивчати українську мову як іноземну на деокупованих територіях.

Тільки перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!

Джерело матеріала
loader
loader