"Нафтогаз" 29 січня повністю відновив роботу сервісів, які були недоступні через масштабну атаку хакерів. Клієнти компанії – а це майже всі побутові споживачі газу в Україні – можуть передавати показання лічильників та звертатися до служби підтримки, як завжди.
"Робота всіх онлайн-сервісів Газопостачальної компанії "Нафтогаз України" та "Газмереж" відновлена! Вебсайти та колцентр компаній працюють у штатному режимі", – повідомили в компанії.
Ще 25 січня у "Нафтогазі" повідомили, що на один із датацентрів, який використовує НАК, а також "Газорозподільні мережі України", велася кібератака. Через це не працювали ні сайти, ні колцентр.
Таким чином, на повне відновлення роботи "Нафтогазу" знадобилося чотири дні. До речі, через ту ж атаку на датацентр про значний технічний збій повідомили і в "Укрпошті" та системі "Шлях", проте роботу систем вже відновлено і там.
Ця кібератака – не перша, якої зазнали українські компанії останнім часом. Зокрема, 19 січня стався збій у роботі Monobank – на банк здійснили потужну DDoS-атаку.
Як повідомляли користувачі Monobank, неможливими були жодні операції та транзакції. Проте атаку успішно відбили.
OBOZ.UA також писав, як наприкінці 2023 року відбулася масштабна кібератака на "Київстар". Як розповів його президент Олександр Комаров, для обходу кіберзахисту оператора хакери використовували скомпрометований обліковий запис одного із співробітників компанії.
Проте офіційне розслідування кібератаки ще триває. А тому до завершення розслідування жодна з версій не може вважатися остаточною.
Загалом кібератака на мобільний оператор "Київстар" завдала йому збитків на 3,6 млрд грн. При цьому основною причиною цих збитків є не прямий вплив атаки на систему, а проведення оператором компенсацій своїм клієнтам.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!