Мільярдний "розпил" на Дегтярівському мосту у Києві: ЗМІ дізнались вартість ремонту і показали докази
Мільярдний "розпил" на Дегтярівському мосту у Києві: ЗМІ дізнались вартість ремонту і показали докази

Мільярдний "розпил" на Дегтярівському мосту у Києві: ЗМІ дізнались вартість ремонту і показали докази

Журналісти назвали причетних

У кошторисі реконструкції Дегтярівського шляхопроводу в Києві за 920 млн знайшлися завищені ціни будматеріалів: "Ростдорстрой" намалював найвищу ціну асфальту в Україні. Вдвічі дорожче виявилась арматура, а спеціальна смола – втричі дорожче від цін Польщі.

Про це повідомляє видання "Наші гроші". Журналісти отримали у своє розпорядження кошторис комунального "Київатодору" на реконструкцію Дегтярівського шляхопроводу вартістю 920 млн грн. Кошторис не був оприлюднений під час тендеру у системі "Прозорро", відтак "Центр протидії корупції" подав запит на його розкриття.

"ТОВ "Ростдорстрой" 1 червня 2023 року отримало підряд на реконструкцію шляхопроводу в складі транспортної розв’язки на перетині вулиць Дегтярівської та Олександра Довженка. Це той самий шляхопровід біля станції метро "Шулявська", на якому у вересні під час монтажу впали балки. Наприкінці грудня міст вже відкрили для проїзду автомобілів", — йдеться у матеріалі.

Що цікаво, локальні кошториси і підсумкову відомість ресурсів не опублікували одразу. Тому на момент тендеру журналісти не мали змоги порівняти ціни будматеріалів із ринковими цінами. Нині ж замовник надіслав відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва.

У ній найбільша сума 155 млн грн іде на поліуретанову смолу Sika Icosit KC 340/45 по 2 841 грн/кг, або $78 (тут і далі ціни вказано з ПДВ). Востаннє на торгах така смола траплялась "Нашим грошам" до повномасштабного вторгнення. У вересні 2021 року КП "Дніпровський електротранспорт" замовило ремонт трамвайних колій із нею по 2 158 грн/кг, або $81. Але це ніяк не пояснює, наскільки така ціна є ринковою через рідкісне застосування цієї смоли в Україні. Відповідно в ексклюзивних постачальників є можливість встановлювати свої розцінки для проєктів, де обирають цей будматеріал. Для порівняння: в Польщі така смола продається по 67116 злотих, або по 651-1 119 грн/кг, що у 2,5 раза дешевше від розцінки "Київавтодору".

На асфальт у кошторисі відведено 115 млн грн. Формально ціни відповідали моніторингу "ДерждорНДІ" (нині "Національний інститут розвитку інфраструктури", або "НІРІ") на той період.

Наприклад, крупнозернистий щільний асфальтобетон типу А марки 1 на бітумі БМПП 50/70-60 в кошторисі був по 7 195 грн/т. Червневий моніторинг показував, що в Київській області середня ціна крупнозернистого щільного асфальтобетону типу А марки 1 на бітумі БМП (БМК) становила 7 181 грн/т.

Ціни на асфальтнобетонну суміш. Фото - скріншот "Наші гроші"

Але виявилось, що для червневого моніторингу дані про ціни цього виду асфальту по Київській області подавало лише ПП "Київшляхбуд", яке входить в ту саму групу "Ростдорстрой", яка й отримала підряд із такими цінами асфальту.

Ціни по матеріалам та постачальникам. Фото - скріншот "Наші гроші"

Ба більше, ціна "ростдорстроївців" тоді виявилась на 20% вищою від цін такого асфальту в інших регіонах, де ціни для моніторингу подавали й інші виробники. При цьому значно нижчі ціни такого асфальту декларували навіть у Дніпропетровській і Сумській областях, які знаходяться ще далі від щебеневих кар’єрів, з яких везуть сировину для виготовлення асфальту.

Крім того, 29 млн грн ішло на гарячекатану арматурну сталь періодичного профілю класу А-ІІІ та гладку класу А-1 різних діаметрів по однаковій ціні 63 435 грн/т. Того ж дня, 1 червня Служба відновлення Миколаївщини замовила "Ростдорстрою" ремонт дороги, врахувавши в інвесторський кошторис таку сталь по 35 468-42 184 грн/т, що на 33% дешевше. У липні на торгах по укриттю на Київщині вона коштувала 34 447-36 925 грн/т, а у вересні "Укренерго" оприлюднило ціни будівництва захисту підстанцій від "шахедів" по Україні: арматура А-ІІІ діаметром 20-22 мм була врахована по 36 570 грн/т. Це на 42% дешевше від "Київавтодору".

Порівняння цін. Фото - скріншот "Наші гроші"

Ще 13 млн грн припадало на природній рядовий пісок по 585 грн/куб. м. Кількома днями раніше, у травні "Київавтодор" замовляв ТОВ "Автомагістраль-Південь" іншу розв’язку з піском по 510 грн/куб. м, що на 13% дешевше. А в липні фірма-постачальник підтвердила "Нашим грошам" свою готовність продати його по 435 грн/куб. м, що на 27% дешевше.

Крім того, щебенево-піщану суміш С5 на суму 7 млн грн врахували по 1 088 грн/куб. м, що майже відповідає моніторинговій середній ціні на Київщині в 1 043 грн/куб. м. Але у травні в "Автомагістралі-Південь" вона коштувала 984 грн/куб. м, що на 10% дешевше. А в липні "Наші гроші" продзвонювали її у постачальника по 615 грн/куб. м, що на 43% дешевше.

За даними системи "E-Data", станом на кінець лютого 2024 року "Київавтодор" заплатив за цей міст "Ростдорстрою" 313 млн грн.

Бенефіціарами одеського "Ростдорстрою" через австрійську компанію "Юттема АУ ГмбХ" є Євген Коновалов і Юрій Шумахер – депутат Одеської міськради від партії "Довіряй ділам" мера Одеси Геннадія Труханова. Директором фірми є Олексій Андрюшин. Фірма зайняла третє місце у Топ-30 шляхових підрядників у 2022-2023 роках із сумою 8,54 млрд грн.

Та сама "Юттема АУ ГмбХ" також є засновником вищезгаданого "Київшляхбуду", який надавав "ДерждорНДІ" ціни асфальту по Київщині.

Нагадаємо, що у Києві 30 вересня обвалився міст Дегтярівського шляхопроводу, що знаходився на реконструкції. Тоді на аварійному мосту впали одразу кілька прольотів, проте, за попередньою інформацією, обійшлося без постраждалих.

Теги за темою
Київ Новини
Джерело матеріала
loader
loader