Компанія Mazda полюбляє бавитись таким: наче й не традиційний рестайл, наче не фейсліфт автомобіля, а змін назбиралось чимало. Ось черговий приклад: згадуємо кросовер Mazda CX-30 та порівнюємо його з новинкою Mazda CX-30 IPM – саме так Mazda позначає проміжні оновлення. Можна побачити зміни зовнішності, салону, оснащення. Бажаєте детально? Тоді формуємо п’ять головних питань та шукаємо на них відповіді.
Зміст
- 1 Перше й традиційне питання: що там змінилось ззовні?
- 2 Добре, зрозуміло. А які зміни в салоні?
- 3 А як щодо технічних оновлень? Двигун, трансмісія?
- 4 На початку ще згадувалось про оснащення: там щось змінилось?
- 5 Отже: так купувати чи ні?
- 6 Автомобіль надано – АВТО Інтернешнл
Перше й традиційне питання: що там змінилось ззовні?
Загалом відмінність нового автомобіля можна побачити майже у будь-якому шматочку кузова! Але не через зміни дизайну, а через зміни кольору – ось цей новий приглушений сірий колір Ceramic виглядає дуже оригінально. Він не настільки насичений, як Polymetal Grey – та водночас це не просто черговий нейтральний «сіро-сріблястий металік».
А ще зверніть увагу на тотально-чорний декор: бокові дзеркала та колісні диски, темний кант навколо решітки радіатора. Диво, як при цьому лінії-підвіконня залишились хромованими. Однак загалом: така комбінація світло-сірого кольору та чорних акцентів приносить відчуття свіжості для автомобіля Mazda CX-30, який ми знаємо вже кілька років.
Наче загалом знайомий компактний кросовер: довжина майже 4,4 метра та колісна база 2,66 метра; хоча низький кузов (1,54 метра) за своїм профілем нагадує не стільки кросовер, скільки хетчбек. Дизайн та пропорції не змінились, але все ж зміни присутні. По-перше, автомобіль Mazda CX-30 IPM вирізняється новим світло-сірим кольором Ceramic. По-друге, тестовий автомобіль представлено у версії SPORT BLACK: це нова комплектація, що зараз зустрічається й на інших моделей Mazda та передбачає чорно-глянцевий декор.
Добре, зрозуміло. А які зміни в салоні?
Головну зміну теж помітно з першого погляду. Звісно, це привабливе контрастне оздоблення сидінь: теракотова екошкіра у комбінації з темною алькантарою. Вигляд чудовий, а відчувається ще краще: алькантара м’яка та приємна на дотик, а міцна штучна шкіра прикриває ті зони сидіння, які найчастіше забруднюються. Крім того, колір ще й додатково підкреслює виступи бокової підтримки. І взагалі – сидиш дуже «глибоко» в сидіннях та доволі низько. Знову: інколи автомобіль Mazda CX-30 створює враження, що це не кросовер, а легковий хетчбек.
Особливо, якщо сісти позаду. Маленькі дверцята, мінімум місця над головою та для колін – типовий хетчбек С-класу, ще й не найпросторіший. Я навіть знаю, який саме це автомобіль: все дуже схоже на Mazda3 (якщо ви ще пам’ятаєте таку модель). Додаткові віконця в задніх стійках даху оманливі, адже насправді виступ під багажник у моделі Mazda CX-30 не набагато більше, ніж у «трійки». Та й сам багажник відносно невеликий: об’єм 422-430 літрів в залежності він наявності/відсутності аудіо BOSE.
Але ж повернемось до приємного. Наприклад, до передньої панелі з масиву м’якого пластику, що додатково отримала вставки з чорної алькантари та помаранчеве прострочування. До речі, аналогічне прострочування можна знайти також на дверцятах. А на самій передній панелі можна знайти вугільно-темну смужку декору (замість хромованої лінії) та новий збільшений 10,25-дюймовий дисплей системи MZD Connect з фірмовим круглим контролером.
Головною зміною в салоні Mazda CX-30 стала поява варіанту ось такого контрастного варіанту оздоблення: теракотова екошкіра, алькантара на сидіннях та передній панелі, яскраве прострочування. Але це не єдина зміна: збільшилась діагональ центрального дисплея (було 8,8 дюйма – стало 10,25 дюйма), додались віконця швидкого доступу до Android Auto та Apple CarPlay, підтримується бездротове підключення цих систем. Проте незмінним залишилась низька посадка та запас місця на межі мінімально достатнього. З багажником ситуація аналогічна: об’єм невеликий, але вистачить; ось що хочеться додати – то це гачки для пакетів. Серед приємного, що вже присутнє: пара бокових ніш та електропривод кришки.
А як щодо технічних оновлень? Двигун, трансмісія?
Загалом конструкція автомобіля залишилась незмінною. Маємо несучий кузов, атмосферний 2-літровий 4-циліндровий двигун, класичний 6-ступеневий «автомат», передній або повний привод, незалежну передню підвіска МакФерсон, напівзалежну задня підвіска на основі поперечної балки. Єдина технічна зміна стосовно двигуна – це відсутність системи «стоп-старт» та повернення до норм токсичності Євро-5.
Звучить мінімально важливим, проте у випадку автомобілів Mazda повернення до Євро-5 зазвичай означало пожвавлення реакцій двигуна на натискання педалі акселератора. Але кросовер Mazda CX-30 доводить, що у кожному правилі є виключення. Ось раніше був подвійний характер керування тягою – таким він й залишився. Зі старту та приблизно до 2,5-3 тисяч обертів, автомобіль прискорюється без емоцій та драйву, які можна було очікувати від 2-літрової моделі Mazda з таким хижим носом. Хоча можливо це й не зайве для щоденного маршруту «дім-школа-робота-магазин», коли багато часу проводиш в тягучках й не потрібні гострі реакції на акселераторі та динамічне прискорення.
Але ж вони можуть бути. Діапазон 3-6 тисяч обертів, постійний SPORT-режим «автомату», гучне та сухе гарчання через справжні подвійні вихлопні патрубки – кросовер Mazda CX-30 вміє їхати динамічно! Тільки його потрібно до цього змушувати, не боятись натискати акселератор, не лінуватись вмикати SPORT-режим, щоб коробка тримала передачі нижче – тоді оберти двигуна будуть вище.
Й в таких випадках з’являється хоч якесь поясненні жорсткій підвісці, особливо задній. Та тряска на нерівностях, що випробовувала ваш хребет, тепер перетворюється на мінімальні крени та уводи в поворотах. Плюс відсутність пауз на поворот керма, нехай навіть без спортивної гостроти: кермо робить близько 2,5 обертів від упору до упору.
Класичний атмосферний 2-літровий двигун у поєднанні з не менш класичним 6-ступеневим «автоматом» та повним приводом можуть «виїжджати» з десяти секунд, що навіть швидше обіцяного паспортом (10,3 секунди). Насправді десять секунд – м’яко кажучи, результат далеко не феноменальний; але ж Mazda CX-30 виконує норматив з настроєм та гарчанням! Споживання палива очікуване: по місту стабільно близько 9-10 літрів (плюс-мінус 1 літр залежно від завантаження доріг), на стандартній «трасовій сотні» виходить 5,5-6 літрів на 100 км шляху. Це цілком відповідає заявленим технічним характеристикам, які обіцяють 9,7 літра по місту та 5,7 літра на трасі.
На початку ще згадувалось про оснащення: там щось змінилось?
Якщо казати про оновлення техніки, то можна говорити не про «залізо» на кшталт двигуна, трансмісії, підвіски, а саме про оснащення системами безпеки. А точніше – про розширення асортименту систем безпеки. Наприклад, комплекс i-ACTIVSENSE (система екстреного гальмування, контроль рядності руху, моніторинг «сліпих зон», розпізнавання дорожніх знаків) вже включено в перелік навіть стартової комплектації STYLE+, а наступна комплектація EXECUTIVE+ додатково пропонує систему моніторингу поперечного руху позаду та автоматичного гальмування. Але давайте більш детально про комплектації.
Старт дає автомобіль Mazda CX-30 STYLE+ з одразу непоганим переліком оснащення: LED-фари, роздільний «клімат», підігрів сидінь, підігрів керма, проєкційний дисплей ADD, кольоровий 7-дюймовий дисплей панелі приладів, адаптивний «круїз» ACC, камера заднього огляду, сім подушок безпеки, вищезгаданий комплекс i-ACTIVSENSE, легкосплавні 18-дюймові колісні диски, система MZD Connect та центральний 10,25-дюймовий дисплей, штатна навігація тощо. Вартість Mazda CX-30 STYLE+ 2.0 150 6АТ 2WD – від 1,1 млн грн або $28,5 тис.
Наступним кроком виступає версія Mazda CX-30 EXECUTIVE+ з додатковим оснащенням: оздоблення салону шкірою, електропривод регулювань сидіння водія з функцією пам’яті положення сидіння, бездротове підключення Android Auto та Apple Car Play, бездротова зарядка. Вартість Mazda CX-30 EXECUTIVE+ 2.0 150 6АТ 2WD – від 1,18 млн грн або $31 тис.; вартість Mazda CX-30 EXECUTIVE+ 2.0 150 6АТ 4WD – від 1,25 млн грн або $32,5 тис.
Рівнем вище розташована версія Mazda CX-30 BLACK STYLE (приклад тестового автомобіля), що відрізняється наступним: чорні колісні диски та корпуси дзеркал, система адаптивного освітлення, комбіноване оздоблення салону (екошкіра та замша), камери кругового огляду 360, аудіо BOSE тощо. Вартість Mazda CX-30 BLACK STYLE 2.0 150 6АТ 4WD – від 1,29 млн грн або $33,5 тис.
Максимальним варіантом виступає Mazda CX-30 PREMIUM, де додано наступне: шкіряний салон, сріблясті колісні диски, аудіо BOSE та інше. Фактично це рівень комплектації BLACK STYLE, проте у більш стриманому дизайні та з класичним шкіряним салоном. Вартість Mazda CX-30 PREMIUM 2.0 150 6АТ 4WD – від 1,36 млн грн або $35 тис.
Відверто «пустого» автомобіля Mazda CX-30 не буває: одразу маємо панель приладів з 7-дюймовим монітором, «клімат» та підігріви, задню камеру, великий центральний дисплей. Головний бонус оновлення – поява комплексу систем безпеки та допомоги водію, причому навіть для стартової комплектації автомобіля; а у максимальних можна розраховувати на круговий огляд та адаптивне світло.
Отже: так купувати чи ні?
Якщо вам раніше подобався кросовер Mazda CX-30, то будьте певні – він нічого не втратив. Дизайн пізнаваний, салон приємно зроблений (хоча й не дуже просторий), об’ємний атмосферний двигун та класичний «автомат» лишились (як і фірмова жорсткість підвіски), в гамі все також присутній варіант з повним приводом (чому заздрять деякі конкуренти).
Водночас базові версії виграли коштом впровадження комплексу систем безпеки – і цьому теж можуть позаздрити суперники, адже це вагома перевага в очах сучасного покупця. Крім того, максимальні версії виграли від впровадження комплектації BLACK STYLE: цікавої за наповненням та яскравої з погляду особливостей дизайну. Отже, якщо хтось роздумував над купівлею Mazda CX-30, але не вистачало кілька «козирів» для рішення – то тепер їх додалось.