/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2F3d1120aa5ad0d060140dc26c155f074d.jpg)
Багато Емми Стоун, сексу та дивацтв: рецензія на фільм Бідолашні створіння
Фільм Бідолашні створіння грецького режисера Йоргоса Лантімоса є другим за найбільшою кількістю номінацій на Оскар від Американської кінопремії після Оппенгеймера. Загалом картина претендує на перемогу в 11 категоріях, серед яких – Найкращий фільм та Режисура.
В основу фільму ліг однойменний роман 1992 року Аласдера Ґрея, а сценарій написав Лантімос у співпраці зі сценаристом Тоні Манамарою, який раніше працював над фільмом грека Фаворитка.
У Бідолашних створіння дуже багато сексу, тому стрічка й має закономірні вікові обмеження 18+. А ще тут є такі істоти, як напівкачки та напівсобаки, відрижки у формі бульбашок, запаморочливий рівень креативності та приголомшлива акторська гра Емми Стоун.
Сюжет фільму Бідолашні створіння
Історія розгортається наприкінці XIX століття та починається з кадру на мосту, де вагітна жінка (Емма Стоун) накладає на себе руки. Але її повертає до життя лікар-вчений Ґодвін Бакстер (Віллем Дефо), який своїм обличчям зі шрамами нагадує Франкенштейна.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2Fdfcd93eae09a36609a461d084d67c00b.jpg)
Кадр із фільму Бідолашні створіння
Жінці, яку назвали Белла, замінили мозок на мозок її ще ненародженої дитини і таким чином дали нове життя. Свого ж рятівника вона кличе Богом, тоді як у Бакстера відчувається певний брак співчуття чи то емпатії до дівчини, яку він інколи називає експериментом.
Оскільки у Белли мозок дитини, вона, як і малеча, вчиться ходити, розмовляти та висловлювати емоції. Але це навчання їй дається швидше, коли вона більше дізнається про світ. Вона не дозволяє себе контролювати, відкидаючі такі намагання з боку Бакстера, молодого студента-медика Макса (Рамі Юссеф), який з нею заручається, а також егоїстичного адвоката Дункана (Марк Руффало).
У бажанні побачити світ Белла вирушає разом з Дунканом у подорож. Вона відкрито розповідає про свої сексуальні пошуки та коментує їх з абсолютною відвертістю. По суті, Белла – це втілення того, яким могло б бути життя без сорому. Це також спостерігається й у сцені, коли вона за столом випльовує їжу, бо та їй не подобається.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2Feee797d591901ad5eb9ae608f3f2b2ff.jpg)
Кадр із фільму Бідолашні створіння
Під час круїзу Белла читає книги, заводить друзів та швидко усвідомлює, що задоволення приносить не лише секс. Тим часом Дункан багато пиячить та грає в азартні ігри. Зрештою через махінації з грошима їх виганяють з корабля, і вони опиняються у Парижі. Щоб заробити грошей, Белла починає працювати у борделі.
Там вона знайомиться з іншою секс-працівницею Туанетт (С’юзі Бемба), яка розповідає їй про теорію соціалізму і бере з собою на профспілкові збори. Але в якийсь момент її кличуть повернутися додому до старого життя.
Рецензія на фільм Бідолашні створіння
Бідолашні створіння – це своєрідна авантюра, в якій жінка, створена чоловіком, стає жінкою, яка шляхом спроб і помилок зробила себе сама. Водночас у фільмі простежується кілька чоловічих типажів: лікар-батько; його покірний асистент, закоханий у Беллу; адвокат-розпусник тощо.
У стрічці немає місця реалізму, це інший світ, створений художниками-постановниками, такий же вигаданий, як і все, що відбувається у лабораторії Ґодвіна Бакстера. Загалом сама картинка у фільмі нагадує щось нестандартне та сюрреалістичне, як і вражаючі костюми.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F433%2F0496e381e561a26bbb299c0e23886169.jpg)
Кадр із фільму Бідолашні створіння
Так, у фільмі купа сцен сексу. Їх вкрай багато, через що реакції глядачів були неоднозначними та стали елементом дискусій. Ба більше, одну з таких сцен довелося перемонтувати на вимогу Британської ради класифікації фільмів, оскільки вона порушувала британський закон і не могла вийти в прокат через дітей у кадрі.
— Секс — це, очевидно, величезна частина її зростання… Я не та людина, яка хоче весь час бути оголеною. Але я та, хто хоче вшанувати персонажа настільки повно, наскільки це можливо. Це частина її життя, тож хто я така, щоб стверджувати, що це має бути соромно? – сказала Емма Стоун для BBC Radio 4, реагуючи на критику.
Окремої уваги заслуговує операторська робота Роббі Райана, який іноді запозичує прийоми Жоржа Мельєса, коли застосовує ефект риб’ячого ока – лінзи, що створює сильне викривлення.
Бідолашні створіння – це про вибір, який робить жінка, і який може здатися дивним, неправильним, а також про шлях, який вона обирає. Фільм порушує питання перед своєю героїнею і спокійно чекає на її відповіді, підтримуючи її на кожному кроці.

