Найбільше європейське автошоу, в якому зазвичай беруть участь усі великі автовиробники, могло стати головною подією року для світового автопрому. Для цього були всі передумови з огляду на вимушений тайм-аут, що почався з першою хвилею пандемії. Цього року Женевське мотор-шоу майже святкувало своє сторіччя, але чи можна назвати це грандіозним святом? Наш редактор Антон Фролов побував у виставковому центрі Palexpo та ділиться безцінними емоціями.
Цього року на 37 учасників автосалону (найгучніші з них – Renault, Dacia, MG Motors, Isuzu, BYD та Pininfarina) припало 13 світових та 10 європейських прем’єр. Dacia представила нове покоління моделі Duster, MG – гібридну модель MG3 Hybrid за 20000 євро, Pininfarina здивувала електрокросовер Model B, а Renault – унікальним хетчбеком 5 E-tech Electric. В принципі, це всі головні новинки Женевського мотор-шоу.
Як завжди, Женевський автосалон розпочався з оголошення переможця конкурсу The Car Of The Year. Ним став Renault Scenic E-Tech Electric, із чудовим дизайном від команди Жиля Відаля, із запасом ходу до 625 км та величезними амбіціями у європейському кінематографі. Маркетингова кампанія Renault на найближчі роки включає участь декількох моделей у зйомках фільмів для Netflix, так що чекаємо нових серіалів за участю французьких бестселерів.
З усіх представлених у Женеві новинок та брендів особливо запам’яталася каліфорнійська компанія Lucid, чиї представники останнім часом виграють споживчі тести на обох берегах Атлантики. «Кращий електромобіль з кращою керованістю» – пише Джеремі Кларксон про модель Sapphire. Як вони досягли такого успіху з огляду на той факт, що з першого креслення першої моделі Lucid минуло 15 років?
Справа в тому, що перше креслення створив інженер Пітер Роулінсон, тісно пов’язаний з розробкою Tesla Model S. Спочатку його амбіції обмежувалися випуском акумуляторних батарей, потім були залучені серйозні гроші саудівських шейхів, що в результаті вилилося виходом на біржу NASDAQ та капіталізацією у $43 млрд.
Зараз у модельній лінійці Lucid – седан Air у різних модифікаціях, плюс кросовер Gravity потужністю 800 к.с., запасом ходу в 708 км та прискоренням до першої сотні за 3,5 с. Автомобілі поки що представлені у трьох європейських країнах: Нідерландах, Німеччині та Швейцарії, але, судячи з рівня масштабування студій Lucid та цілеспрямованої команди, унікальні електрокари незабаром завоюють усю Європу.
Цього року Женевський автосалон умістився в одному павільйоні. Точніше, на одному поверсі другого павільйону, а на другому поверсі проходила виставка Adrenaline Zone за участю найкрасивіших автомобілів ХХ століття. На відміну від представників сучасників, тут емоції зашкалювали, оскільки компанія зібралася просто карколомна, з унікальною історією розвитку автопрому. Все починається з Ford Model T в одному куті павільйону та закінчується Aston Martin Valkyrie на іншій. У кожного десятиліття свій стенд, а вздовж задньої стіни тягнеться довга черга спортивних болідів, які свого часу дебютували в Женеві: Porsche 901, Jaguar E-Type, Mercedes-Benz 300SL і багато інших ікон.
Для любителів диктаторських автомобілів тут правили бал Maybach Zeppelin та неперевершений Bugatti 41 Royale. Перший возив тіло Гітлера, другий був створений на замовлення румунського короля Карола ІІ.
Женевський автосалон на території одного павільйону? 13 світових прем’єр замість сотні? Все це здається абсурдом, але з огляду на величезний ажіотаж з боку преси з усього світу мені це здається початком ренесансу світових виставок. Впевнений, наступного року Женева збере рекордну кількість учасників, які зголодніли за живими демонстраціями та спілкуванням зі своєю аудиторією в режимі офлайн. The show must go on!
Антон Фролов