Не доводьте до біди: чому на автомобілях із коробкою-автомат потрібно обов'язково використовувати ручник
Не доводьте до біди: чому на автомобілях із коробкою-автомат потрібно обов'язково використовувати ручник

Не доводьте до біди: чому на автомобілях із коробкою-автомат потрібно обов'язково використовувати ручник

Водії-початківці дуже часто задаються питанням, навіщо на автомобілі з автоматичною коробкою передач в наявності ручне гальмо, враховуючи, що його функції в таких машинах замінює режим "Парковка". Стало відомо, чи потрібно користуватися ручником на автоматі і коли це потрібно робити.

Так, водії зі стажем на запитання, чи потрібно ставити машину автомат на ручник, стверджують, що відповідь може бути лише позитивною. Навіть якщо автомобіль паркується на рівному асфальті, без ухилу, слід активувати ручне гальмо.

Справа в тому, що ручник в авто з АКП це додатковий фіксатор, який необхідний для зниження навантаження на коробку передач у разі паркування на похилих поверхнях.

Навіщо ручник на автомобілях з АКПП

При активації режиму «Паркування» механізм стопорить шестерню, пов'язану з вихідним валом АКП. Чим ухил автомобіля більше, тим більше навантаження на шестерню і вихідний вал коробки передач, що в результаті може призвести до утруднення, мимовільного вимкнення або неможливості перемикання на певну передачу. Гальмо стоянки фіксує безпосередньо колеса автомобіля, затискаючи гальмівні колодки, тому ніяк не впливає на АКП.

Тому, відповідаючи на питання про те, чи потрібно ставити на ручник автомат, можна сказати, що для паркування машини на ухилах краще використовувати саме ручне гальмо, тоді як для рівних поверхонь буде достатньо режиму паркування.

Як ставити авто з АКП на ручник

Ставити машину-автомат на ручник потрібно правильно: після зупинки автомобіля, утримуючи ногу на педалі гальма, слід спочатку задіяти ручне гальмо, а потім переключити коробку передач у положення P.

Коли ще потрібний ручник в авто на автоматі

Ручне гальмо в машині з автоматом потрібен практично так само часто, як і в авто з механічною коробкою передач. У режимі «Парковка» блокується лише АКП, тоді як шестірні диференціала все одно залишаються рухливими, що може призводити до небезпечних ситуацій, наприклад під час ремонтних робіт на домкраті. Крім цього, ручник є ще й аварійним гальмом, яке стопорить колеса у разі, якщо основна гальмівна система вийшла з ладу. Використовувати для екстреного гальмування режим паркування не вийде, тому що стопорний механізм АКП просто зламається від високого навантаження, що призведе також до поломки самої коробки передач.

Читайте також:

Що можна дізнатися про машину за кольором диму із вихлопної труби: секрети досвідчених водіїв

Що потрібно зробити після покупки уживаного автомобіля: докладна інструкція

Як зняти старе тонування зі скла автомобіля, заощадивши на поїздці до майстра

Теги за темою
авто
Джерело матеріала
loader
loader