/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2Fc5450b5a3b0f3587b4948acae60787ff.jpg)
Праздник женского непослушания
Название/автор: Бриксы/Анастасия Сегеда, Екатерина Пенькова
Режиссер: Анастасия Сегеда
"Бриксы" – спектакль-исповедь, спектакль-каприз, когда женщины говорят о том, о чем говорить не принято. Мужское насилие, возрастные опасения, половые стереотипы, поддерживаемые женщинами… Пожаловаться, порадоваться, вспомнить и похвастаться. Режиссер Анастасия Сегеда собрала 5 рассказов-интервью женщин постарше и через спектакль поделилась, что их тревожит и радует, как они реализуют себя и ищут счастья. Ни как манифест, а как женская блажь.
Далее текст на языке оригинала
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2F05afaeb47f7faadb553e9425e50a4727.jpg)
"Є люди, які народжуються цільною особистістю, а хтось народжується такий, що йому треба, щоб його життя якось підрихтувало. От мене вже рихтувало"! В "Бриксах" життя рихтує жінок по різному: жорстокими та безвідповідальними чоловіками, професійними негараздами, смертю сина та російським полоном. Історії кровоточать, ніби свіжі незагоєні рани. Тут і втеча з окупованого Криму, тут і побут полонених в славнозвісній Оленівці.
Окремою лінією проходить взаємовідносини з чоловіками. У всіх по різному, але в жодній не без складнощів. Хтось не може розстатися зі свободою і виходить заміж вчетверте, а комусь вибивають щелепу, перш ніж зґвалтувати на підлозі, бо не встигла вкласти сина. Від культурних непорозумінь ("Якби ти був глухим і німим, я б валялася у твоїх ногах, щоб ти на мені одружився. Тільки не відкривай рота") до кримінальної жесті ("Грачьова пішла і, навіть, розлучилась, а колишній чоловік відрубав їй обидві руки"). У різних жінок і проблеми різні.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2F442e752f224389950db9a4f3dcd63816.jpg)
Як і ставлення до материнства. Одна з героїнь чесно заявляє, що з 7 років награлася в няньку, а тому власних дітей не хоче. "Я завжди знала, що від будь-якого чоловіка я втечу по зв'язаним простиням. А вже від дітей - нє". А інша героїня залишає в тилу двох дорослих дітей і їде нянькою-кухаркою до бійців, що захищали Азовсталь.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2F59c334ffa2d2810b8d9fcab2acd57c75.jpg)
"Я сама собі сказала, що я обов'язково маю бути щасливою". Напевно, такі слова казала кожна жінка. Але й життя всіх рихтувало за індивідуальними кресленнями. Тому кожна знаходить втіху у своєму: у когось поставлено стільки спектаклів, що й вмирати не страшно; хтось передав частинку особистості учням; хтось пережив чистилище російського полону та очистився. "Уявляєте, маючи це забезпечене життя з сафарі, я думала що я вмираю в 42 роки. У мене були панічні атаки, я ходила до психіатра і пила антидепресанти. Але тепер я вважаю, що життя це радість. Бо поранені в госпіталі мене навчили. Тільки так". Кожен приходить до щастя власним шляхом.
/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F67%2F4059c232588fddd06666b0015f9c064f.jpg)
Та, попри здебільшу похмурість історій, режисерка Анастасія Сегеда запевняє, що всі прототипи героїнь, чиї сповіді переповіджені на сцені, живі, здорові та продовжують реалізовувати себе.
Декорації в "Бриксах" схильні до аскетизму. Тому вся увага – на людях. Про майстерність акторок, що й втілили героїнь на сцені, - Оксана Лукашук, Ірина Зінько, Олена Александрович, Тетяна Смірнова, Євгенія Непиталюк – скажу лише одну деталь. Після вистави у глядачів було загальне питання: "чи правда все це відбувалося саме з вами"? Дуже щирими та невимушеними здалися сповідальні монологи. Ніби не заучені, а щойно згадані. Магія акторства у чистому вигляді.
Звісно, вистава не просто так отримала назву давнього свята жіночого непослуху. Під час бриксів українські чоловіки повинні були терпіти всі жіночі капризи. Дружина навіть могла запрягти чоловіка у воза, щоб поїхати пиячити з подругами у шинок. Але і в ті, і в наші часи найважливіша жіноча примха залишається незмінною – бути почутою.

