Уже кілька років усі говорять про те, що незабаром електромобілі приберуть бензинових «братів» із доріг загального користування. Питання лише коли, а не якщо.Водночас електромобілі постійно критикують. Інтернет-критики ставлять під сумнів поточне співвідношення ціни та якості, чимало фахівців із безпеки вказують на недоліки виробництва, а хтось сумнівається в екологічності електричних авто.У цій статті розбираються 5 таких сумнівів та спробуємо визначити рівень їхньої правдивості. Чи варто ставитися до них серйозно, чи це просто вигадки? Нумо розбиратися.Світлина Bret Hartman/APЧимало босів у автомобільній сфері вважають, що водень є найкращим варіантом, адже він не продукує викидів. А дехто переконує, що він перевершить технологію акумуляторів для електромобілів.Цей, безумовно, чистий газ, адже під час реакції з киснем утворюється лише вода — це найпоширеніша сполука на Землі. На думку аналітиків, це також найшвидший спосіб заправитися, адже для цього знадобиться лише 4 хвилини.Попри таку оптимістичну перспективу, водень спричинює чимало труднощів, через які він навряд витіснить батареї з автомобілів. Сучасні методи видобутку, на кшталт електролізу, вимагають багато енергії, а нижча енергетична щільність водню створює чимало логістичних перешкод.Інфраструктура для заправки воднем також недостатньо розвинена, адже відповідних станцій набагато менше, ніж зарядних для електромобілів, а висока горючість водню в поєднанні з проблемами зберігання та транспортування додає ще більше перешкод.Водень цілком може знайти нішеве застосування (наприклад, у вантажівках), але через його недоліки можна казати про те, що електромобілі й надалі домінуватимуть.
Технологічний зсув у ХХІ столітті не завжди був безхмарним із погляду екології.Зростаюча залежність від цифрових розваг та дій у мережі, на кшталт онлайн-ігор та потокових трансляцій, сприяє збільшенню викидів вуглецю через споживання енергії для опрацювання даних та виробництва електронних пристроїв. Гра в казино на такому сайті, як Світ казино, може бути не набагато екологічнішою, ніж, наприклад, поїздка до місцевого казино.Так само критикують і електромобілі, адже перехід на такі транспортні засоби може звести нанівець прогрес у зменшенні шкідливих часток у повітрі. Зокрема, критики вважають, що більший знос гальм і шин електромобілів може збільшити обсяг викидів твердих частинок.Деякі скептики стверджують, що процес виробництва акумуляторів для електромобілів і попит на електроенергію опосередковано спричинюють зростання забруднення довкілля.Водночас такі твердження не враховують важливі чинники. Дослідження показують, що електромобілі загалом виробляють менше твердих частинок, ніж традиційні транспортні засоби. Вони використовують рекуперативні гальмівні системи, які зменшують знос гальм, та й суттєвий прогрес у дизайні шин і самих транспортних засобів також сприяє зменшенню обсягів викидів.І не забуваймо про позитивний вплив електромобілів на довкілля через скорочення обсягів викидів вуглекислого та інших парникових газів в атмосферу.Критики часто називають «занепокоєння пробігом» ключовою причиною, через яку люди не наважуються пересісти на електромобілі. Це звичайний страх, що батарея несподівано розрядиться, або що поблизу не буде зарядної станції.Але це не зовсім так. Дані про запас ходу електромобілів та зростання мережі зарядних станцій свідчать про те, що не треба нервувати через тривалі переїзди електромобілем.Авжеж, тут ще чимало труднощів, на кшталт пікового попиту на електроенергію та однакової доступності для всіх, але водіям здебільшого не потрібно непокоїтися через дальності поїздки.Ба більше, покращення інфраструктури та вдосконалення технології зарядних станцій не припиняється ні на мить, тому ймовірність застрягти в такому випадку наближаються до нуля.Критики часто звертають увагу на процес видобутку корисних копалин для електромобілів та його наслідки для довкілля та прав людини, особливо з огляду на процеси в таких країнах, як Демократична Республіка Конго. Видобуток матеріалів для акумуляторів, чия географія має суттєво розширитися, не дарма спричинює критику, але люди часто нехтують й іншими важливими чинниками.Вплив викопного палива на довкілля набагато більший, ніж видобуток корисних копалин, навіть з урахуванням прогнозованого зростання обсягів. Вторинне використання мінералів для акумуляторів також пом’якшить частину шкоди для довкілля, адже чи не 80—90% металів, що використовуються в акумуляторах, можна використовувати повторно.Пріоритетним завданням є зменшення кількості порушень прав людини під час видобутку корисних копалин, але якщо в цій сфері й можна щось прискорити, то найшвидшим шляхом до екологічно нейтрального розвитку є, безумовно, ланцюг постачання мінеральної сировини.Критики часто припускають, що електромобілі є джерелом більшої пожежної небезпеки, ніж бензинові або дизельні аналоги. Усі вони стверджують, що частота й тяжкість таких пожеж буде вищою.Водночас нові дані свідчать про те, що електромобілі мають меншу ймовірність займання проти аналогів із двигунами внутрішнього згорання.Занепокоєння щодо займання акумуляторів в електромобілях є обґрунтованим через потенційну термічну нестабільність, але дослідження показують, що цей ризик є порівняно низьким. Дані з країн з високим рівнем використання електромобілів, на кшталт Норвегії та Швеції, свідчать про значно меншу кількість пожеж в електромобілях проти традиційних транспортних засобів. Це підтверджують і дослідження, організовані на замовлення Міністерства оборони Австралії.Займання акумуляторів в електромобілях вимагає специфічних методів пожежогасіння, але через низьку ймовірністю займання та розвиток методів запобігання вони найближчими роками становитимуть менший ризик.