/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F434%2F70fecf58608f08a328b8a47a26026a8c.jpg)
США планують перетворити частину F-16 на безпілотники
США у майбутньому планують перетворити частину винищувачів F-16 на безпілотники. Перші три літаки, які оснастять технологією самостійних польотів, вже прибули на авіабазу Еглін у Флориді.
Про це повідомляє Defense News.
Такі модифікації реалізовуватимуть у рамках програми Venom (Viper Experimentation and Next-gen Operations Model-Autonomy Flying Testbed). Вона має на меті прискорити випробування автономних технологій як на пілотованих, так і на непілотованих літаках.
ВПС США сподіваються, що автономна технологія допоможе їм швидше сформувати плани зі створення флоту самохідних дронів, які об'єднаються в бою з винищувачами.
Зазначається, що служба зосереджена на створенні флоту з щонайменше тисячі БПЛА, які використовуватимуть автономні можливості для польотів. Вони нестимуть ракети або іншу зброю для ураження, глушіння або виконуватимуть розвідувальні місії.
Однак офіційні особи кажуть, що є ще багато запитань щодо того, як ця технологія буде працювати в дії.
Повідомляється, що на програму Venom цього року було виділено майже 50 мільйонів доларів.
Згодом шість літаків F-16 планують модифікувати таким чином, аби вони слугували випробувальними.
Керівник випробувань програми майор Росс Елдер заявив, що Venom стане кроком до «нової ери авіації».
«Програма Venom знаменує собою ключовий етап у розвитку бойових можливостей у повітрі», — наголосив він.
Зазначається, що над розробкою і експлуатаційними випробуваннями програми працюватимуть 40-а льотно-випробувальна ескадрилья 96-го випробувального крила і 85-а випробувально-оціночна ескадрилья 53-го крила в Егліні.
Видання пише, що коли безпілотні F-16 будуть готові, ВПС розпочнуть їх випробування з пілотами-людьми в кабіні. Ці пілоти підійматимуть літаки в повітря і доставлятимуть їх на випробувальний полігон, а потім дозволять автономному програмуванню взяти на себе управління. Тоді пілоти в кабіні будуть стежити за автономним програмним забезпеченням, аби переконатися, що воно працює належним чином, та що усі цілі випробувань досягнуті.
Водночас підполковник Джо Ганьон, командир 85-ї ескадрильї, зазначив, що людина завжди братиме участь у запуску і зупинці автономних алгоритмів у разі потреби.
«Ніколи не настане час, коли літак Venom буде літати виключно сам по собі, без участі людини», — додав він.

