Киян і гостей будуть возити не українські, а турецькі автобуси: наші тендер не потягнули через війну
Киян і гостей будуть возити не українські, а турецькі автобуси: наші тендер не потягнули через війну

Киян і гостей будуть возити не українські, а турецькі автобуси: наші тендер не потягнули через війну

КП "Київпастранс" за умовами нового тендеру, який вже назвали наймасштабнішим за останні два роки, не буде підтримувати вітчизняного виробника.

Мова йде про закупівлю нових 12-метрових автобусів загальною сумою 18,5 мільйона євро. Столичне транспортне підприємство, як повідомляє інформагентство Alltransua, уклало договір з переможцем тендеру, який фінансує Європейський Інвестиційний банк. Переможцем виявився турецький Anadolu Isuzu Otomotiv Sanayii Ve Ticaret A.Ş.

Цей проєкт розпочато ще в довоєнні часи. Вперше тендер оголосили у березні 2021 року, але потім цей захід багато разів переносився. У жовтні 2021 року тендер за участю двох турецьких компаній Anadolu Isuzu та Otokar відбувся. Щоправда, оцінка пропозицій не була зроблена через повномасштабне вторгнення РФ в Україну і цю програму практично на довгі два роки заморозили.

Читайте також В Києві почали курсувати гібридні автобуси Volvo

Нині проєкт запущено. Постачальником автобусів буде Anadolu Isuzu. За умовами контракту перша партія автобусів має надійти вже за 8 місяців після сплати авансу, а вся партія поставлена протягом 22 місяців. Точна сума контракту також відома - 18 591 017,25 євро.

Киян і гостей будуть возити не українські, а турецькі автобуси: наші тендер не потягнули через війну - Фото 1

Загальний вигляд низькопідлогових автобусів CitiPort 12 турецького виробника Anadolu Isuzu.Фото: phototrans.pl

За ці гроші вийде 85 автобусів. Однак модель не вказана. Експерти Авто24 вважають, що це може бути одна з трьох 12-метрових моделей в продуктовій номенклатурі турецького виробника - CitiVolt 12 (125 кВт х 2, 100 пасажирів), CitiPort 12 CNG (320 к.с., 92 пасажири) та CitiPort 12 (300 к.с. 107 пасажирів).

Читайте також Автобуси "Київ": якими були маршрутки 60 років тому

Найімовірніше, мова йде про дизельну версію CitiPort 12, яка комплектується двигуном Cummins 6,7 л, максимальною потужністю 220 кВт/ 300 к.с. з крутним моментом 1182 Нм/1150 - 1400 об./хв. Він працює у союзі з автоматичною коробкою передач ZF Ecolife 6 AP 1200B (6 вперед, 1 назад).

Киян і гостей будуть возити не українські, а турецькі автобуси: наші тендер не потягнули через війну - Фото 2
Киян і гостей будуть возити не українські, а турецькі автобуси: наші тендер не потягнули через війну - Фото 3
Киян і гостей будуть возити не українські, а турецькі автобуси: наші тендер не потягнули через війну - Фото 4
Киян і гостей будуть возити не українські, а турецькі автобуси: наші тендер не потягнули через війну - Фото 5

В Кишиневі ходять автобуси CitiPort 12 в замовлений блакитній кольористиці. Особливих нарікань не викликають, вони так само ламаються, як і всі автобуси, але це буває не так часто. Фото: mold-street.com

Це 3-дверна низькопідлогова пасажирська машина екологічного формату Євро-6 з kneeling-системою нахилу шасі на зупинках під час посадки та висадки. Тут стандартне компонування салону на 25 сидячих місць, у т.ч. 1 пасажир на інвалідному візку в зоні накопичення навпроти середніх дверей, та 78 стоячих пасажирів.

Українські виробники автобусів участі в тендері не брали, оскільки одна з вимог оголошеного тендеру стосувалася внесків та демонстрації відмінних фінансових показників і обсягів виробництва, чого українські автобусні заводи через війну зробити не могли.

Теги за темою
Київ Новини фото Відео
Джерело матеріала
loader
loader