З 1 березня 2022 року українське представництво концерну Stellantis запустило програму безплатного сервісного обслуговування і ремонту автомобілів, що належать державним та комунальним установам України.
Два останніх роки такі авто брендів PEUGEOT, CITROËN, OPEL отримують безплатне ТО та ремонт.
Завдяки програмі від Stellantis вже 3 тисячі автомобілів повернулись в стрій, щоб рятувати життя та здоров’я українців.
Програма від Stellantis без перебільшення унікальна: жоден інший автомобільний концерн поки що не пропонує безплатний ремонт для комунальних та державних авто.
Кореспондент поспілкувався з Русланом Акімовим, генеральним директором представництва концерну Stellantis в Україні.
Він розповів про досягнення Програми за два роки – і вони насправді вражають.
– 4 березня 2024 виповнюється 2 роки Програми безплатної технічної підтримки від Stellantis для авто, що належать державним та комунальним установам України.
Як би ви підсумували досягнення за цей час?.
– На початку березня 2022 року ми прийняли рішення запустити Програму безплатного обслуговування автомобілів, які належать державі, та автомобілів в комунальній власності.
Ми повністю розуміли свою відповідальність, знали, що просто змушені дати свій внесок в допомогу Україні, допомогу людям в ті важкі часи.
Наша команда зосередилась на напрямках, в яких ми можемо бути корисними – і це зокрема було обслуговування автомобілів.
Відповідно, мобільність екстрених служб стала одним із пріоритетів.
Зазначу, що в нас був дуже схожий досвід.
На початку пандемії COVID-19 ми запускали подібну програму, яка тривала трошки більш ніж місяць.
В той час ми виконали близько ста заявок на обслуговування автомобілів швидкої медичної допомоги, на це витратили приблизно 2,5 мільйона гривень.
Тому процеси були налаштовані, було зрозуміло, що цей досвід можна екстраполювати на сьогодення.
Відповідно, ми запустили Програму безплатного обслуговування автомобілів практично одразу після початку повномасштабного вторгнення.
Програма показала свою ефективність вже за лічені тижні.
Вона врятувала не тільки здоров'я, а й життя багатьох людей.
Я думаю, що внесок Програми складно переоцінити: обслужили багато “швидких”, автомобілів поліції та рятувальників.
Вони були відремонтовані й повернулись в стрій максимально швидко.
– Скільки автомобілів та на яку суму було відремонтовано за ці два роки?.
– Якщо говорити в цифрах, то за ці два роки ми виконали понад 12,5 тисяч заявок на ремонт та ТО, і загалом на сервіси наших брендів звернулося більш як 3 тисячі автомобілів.
Сума, витрачена на Програму, станом на середину березня 2024 року, становить вже понад 95 мільйонів гривень.
Компанія ПЕЖО СІТРОЕН Україна та дилерські центри наших брендів – саме ми повністю несемо всі затрати.
Cмотрите фотогалерею: Руслан Акімов: Безплатний ремонт авто від Stellantis рятує життя українців.
– Чи були труднощі, з якими вам довелось стикнутись за час роботи Програми?.
– Як я казав раніше, у нас був досвід і процес був налаштованим.
По факту, ми вже знали, що треба робити.
Втім, труднощів було і є немало.
Початок повномасштабного вторгнення в різних регіонах відбувався по різному.
Тому, якщо ми говоримо про складнощі як на старті роботи Програми, так і зараз, дуже багато чого залежить від локації, дилера, який надає сервіс.
Наразі в нас працюють усі дилери, у тому числі в прифронтових регіонах: Запоріжжі, Дніпрі, Миколаєві, Харкові і навіть в деокупованому Херсоні.
Херсонський дилер, до слова, повноцінно почав обслуговувати машини одразу після деокупації, не тільки долучившись до цієї Програми, а й до повноцінної роботи.
Тому, говорячи про складнощі, це перш за все, той контекст, в якому доводиться працювати дилерським центрам.
І я направду пишаюся тим, як вони це роблять, тому що їм приходиться працювати в надскладних умовах.
Але й самі дилери розуміють свою відповідальність.
Не має значення, в якому регіоні – вони продовжують робити свою роботу, попри повітряні тривоги та "прильоти".
Складнощі іншого характеру виникли у нас через блокування кордону з Польщею.
Воно має досить великий вплив на економічну діяльність, зокрема на наші підприємства.
Блокувалися і продовжують блокуватися деякі постачання на кордонах, тому час постачання запасних частин значно зріс.
Відповідно, ми змушені були на це реагувати, вже змогли сформувати певні склади.
Але це одна зі складнощів, з якою нам доводиться боротися.
Все інше – це робочі моменти, з якими ми стикаємося і вирішуємо щоденно.
– У яких регіонах України працює Програма? Як за 2 роки розширилась географія надання послуг?.
– Першочерговим завданням було забезпечити безпеку для співробітників дилерських центрів, які надавали послуги по безплатній технічній підтримці комунальних та державних авто.
Відповідно, перші 12 дилерських центрів, яких залучили до цієї Програми, знаходились в більш безпечних регіонах.
Це захід та центр України, де не велись активні бойові дії.
Приблизно в травні 2022 року компанія та дилери з’ясували, що є можливість відновити свою роботу на сході та півдні: це Миколаїв, Запоріжжя, Харків, а потім і деокупований Херсон.
Тобто крок за кроком ми розширили географію Програми, і зараз нею покрито всю територію України.
Наразі до неї долучились 33 дилерські центри в 17 регіонах України та всі органи державної влади, комунальники про неї знають.
І через два роки бачимо, що кількість охочих взяти участь в Програмі лише зростає, чому ми неймовірно раді.
А переглянути список дилерських центрів, що залучені до програми ви можете на офіційних сайтах брендів: PEUGEOT, CITROEN, OPEL.
– Ви казали, що врахували досвід COVID-19 в розробці програми.
А щодо іноземного досвіду – маю на увазі, чи є у Stellantis схожі програми в інших країнах?.
Наскільки мені відомо, подібних програм немає.
Втім, у Stellantis є велика кількість соціальних програм.
Вони не обов'язково направлені на обслуговування автомобілів.
З початком повномасштабного вторгнення Stellantis, як міжнародний концерн, направив один мільйон євро на допомогу нашій країні.
Кошти пішли на потреби біженців, нефінансових організацій, для постраждалих людей.
Stellantis – це міжнародна велика компанія.
Вона максимально соціально відповідальна, це один з пріоритетів діяльності компанії.
– Чи є в інших брендів схожі програми з обслуговування державного та комунального транспорту?.
– Якщо ми говоримо про наш ринок, то наша програма унікальна.
Наскільки я знаю, існують приватні ініціативи, коли невеликі компанії допомагають з ремонтом авто.
Найчастіше, щоб надати машину або дві для конкретних підрозділів.
Звичайно, це важлива благодійна допомога, але централізованого обслуговування ще й такими обсягами, як робимо ми – такого точно немає на ринку України.
– Які установи найчастіше звертаються до Stellantis щодо ремонту автомобілів?.
– В першу чергу, це Міністерство охорони здоров'я.
Половина всіх заїздів – це "швидкі допомоги", ще близько 20% – це автомобілі поліції.
Десять 15% відсотків це газові служби, пожежні авто.
Решту складають різні автомобілі у комунальній та державній власності.
– Скільки автомобілів та на яку суму було відремонтовано за ці два роки?.
– За цей час було відремонтовано 3 тисячі автомобілів, виконано 12,5 тисяч заявок на суму 95 мільйонів гривень.
І дуже скоро, за кілька днів, ми вже перейдемо позначку в 100 мільйонів.
І зазначу, що ми плануємо продовжувати цю програму.
І співробітники компанії, і представники дилерських центрів – усі налаштовані на те, щоб допомагати стільки, скільки це буде необхідно.
– Скільки приблизно коштує ремонт одного автомобіля, який до вас потрапляє?.
– Річ у тім, що роботи абсолютно різні.
Це може бути як технічне обслуговування, та ж заміна масла, гальмівних колодок чи якогось ременя.
А бувають такі роботи, де потрібно витратити сотні тисяч.
Пригадую випадок, коли був необхідний терміновий ремонт авто, у якого була проблема гальмівної системи.
На ремонт цього Peugeot Boxer ми витратили більше ніж 400 тисяч гривень.
Цей автомобіль нажелав медикам, і завдяки нашій програмі та швидкому ремонту без затвердження бюджету мед.
Установою, він зміг оперативно знову поврнутися до виконання своїх обов’язків і далі рятувати життя українцям.
Якщо порахувати в середньому, то ремонт авто обходиться в 7,5 тисяч гривень.
Але випадки бувають абсолютно різні.
– Якими були основні запити на ремонт?.
– Ключова задача – це підтримка мобільності автомобіля.
І вона в тому числі має в собі й маленькі ремонти, заміну масла або фільтрів і так далі.
Ці роботи продовжують життя автомобіля, відповідно, потім його ремонт буде значно дешевшим та легшим.
Бувають ремонти на 2-3 тисячі гривень, бувають – на сотні тисяч, але маленьких ремонтів все ж більше.
І цьому є пояснення.
Україна – це держава, і як і в кожній державі маємо бюрократичну машину.
Коли ламається комунальний або державний автомобіль, то щоб провести його ремонт треба видаляти та погоджувати бюджет – і це дуже довго.
А одна з ідей нашого проєкту – це спрощення роботи, налаштування процесу таким чином, щоб повернути мобільність авто максимально швидко.
Отже, комунальні підприємства знають про нашу Програму, тому роблять ремонт протягом дня чи двох, не витрачаючи жодної копійки.
Не втрачається дорогоцінний час, важливий для всіх, бо це автомобілі екстрених служб.
А швидкість та мобільність – це, мабуть, ключовий пріоритет для всіх.
– Чи були випадки, коли доводилось буквально відроджувати авто до життя?.
–В нас була машина, яка приїхала з пробігом понад 850 тисяч кілометрів.
І з одного боку її ремонт можна назвати відродженням.
Але з іншого боку, цей випадок яскраво доводить надійність наших автомобілів, те, що вони можуть довго їздити.
І навіть с таким пробігом ремонт був не "з нуля".
Насправді складно казати про конкретні випадки, тому що їх наразі дуже багато, як і дилерських центрів, які виконують різні ремонти.
А звернень стає все більше.
Я думаю, коли ми зможемо все проаналізувати та підсумувати, у нас буде, про що розповісти.
Зараз ключовий посил – підтримка процесу, щоб він тривав та був доступним.
– В торішньому інтерв’ю ви казали, що амбітна ціль Stellantis – дбати про справність автомобілів, які рятують життя українців.
Як ви оцінюєте досягнення цієї цілі?.
– Вона актуальна і досі, а наші автомобілі рятують не тільки життя, а й здоров’я українців.
Як я казав раніше, 50% відсотків автомобілі, які звертаються за технічною підтримкою – це "швидкі".
І це не лише ті автомобілі, які їздять умовно в Києві, це "швидкі", які їздять дуже близько до лінії бойових дій.
Вони допомагають там, возять людей, які ризикують собою, щоб допомогти іншим.
Тому ми не можемо залишатися осторонь.
Життя та здоров’я українців – це пріоритет.
Неможливо сказати точно, скільки життів врятувала наша Програма, але я сподіваюся та вірю в те, що цей внесок є – і він немалий.
Наразі ми дуже активно працюємо з державними структурами.
Дуже багато "швидких допомог" ми свого часу продали й продовжуємо продавати МОЗ.
Багато наших машин є в поліції, а правоохоронці – це наша безпека, і знову ж таки, порятунок життя.
Зараз державні структури виконують велику роботу, і ми теж хочемо бути її частиною та допомагати на важкому шляху.
Безпека, здоров'я, життя – вони стоять на першому місці.
Валерія Шипуля.
ДЦ PEUGEOT ДЦ CITROEN ДЦ OPEL.