Той, хто досі недовірливо дивиться на китайські автомобілі, мабуть, застряг у минулому. Адже світ наразі змінюється дуже швидко, і тестовий Changan CS 55 Plus наочне тому підтвердження.
Один з моїх знайомих, оглянувши цей кросовер, задумливо виголосив: «Якби не шильдик, то й не скажеш, що це «китаєць».
Власне, так і є. Ну, майже так: у деяких речах країна походження все ж таки проглядає. Проте здебільшого йдеться не так про недоліки, як про особливості. І хоч як це дивно звучить, але більшість тих особливостей навіть можна назвати перевагами! Як вам, наприклад, вбудований відеорегістратор, що здатен фіксувати дорожню ситуацію спереду, позаду або одразу з усіх чотирьох боків кросовера? Чи порада, що з’являється на центральному дисплеї після вимикання запалювання та підказує, в який бік варто повернути кермо, щоб передні колеса стояли рівненько? Або, власне, саме кермо, яке за формою та розміщенням можна назвати поєднанням найкращих ідей від Peugeot та Tesla?
Заінтриговані? Тоді будемо розбиратися, який же він у деталях – новий .
Зустрічають, звісно ж, за одягом, і він тут дуже ошатний. Взагалі V-подібний логотип бренду Changan позначає поєднання двох річок – Янцзи і Цзялін. Та при бажанні їх можна розгледіти не лише в логотипі, але також у… передньому бампері! Його кути ніби розходяться двома потужними пластиковими припливами, між якими знайшлося місце для могутніх повітрозабірників. Нехай вони декоративні, проте виглядають класно, як і вертикальні червоні вставки. Червоного пластику, до речі, тут вистачає. Його можна знайти і на крилах, і на молдингах, що додає кросоверу зовнішньої бадьорості та обіцяє неабиякі динамічні здібності. Чи підтверджується ця обіцянка на практиці? Забігаючи наперед, можемо сказати: між цифрою потужності в технічних характеристиках та відчуттями за кермом немає протиріч. Але спочатку ми ще пошукаємо трошки спорту в салоні.
Найбільш наочний його маніфест – яскраво-червоні вставки знайшлися і тут, насамперед в оздобленні дверей та верхньої частини крісел. Останні, до речі, потішили гарною підтримкою для плечей та достатньою довжиною подушок. Хто там казав, що китайці роблять крісла лише для себе, маленьких? Салон Changan CS 55 Plus дозволяє легко пересвідчитися у протилежному.
Але ж ми ще не закінчили з червоним – художнє прострочення відповідного кольору дуже пасує як кріслам, так і керму. І воно тут настільки сміливе, що заслуговує детальної розповіді.
За формою кермо являє собою щось середнє між звичним «баранчиком» та штурвалом, яким Tesla намагається оснащувати деякі моделі. А за розміром та розташуванням нагадує i-Cockpit від Peugeot, тобто на панель приладів дивишся зверху керма. Чи зручно це? Можете ще запитати у власників нових Peugeot. А наша відповідь: так, зручно.
Ви помітили, що ми досі не торкнулися теми запаху в салоні? І не дарма, адже часи, коли китайські автомобілі можна було ідентифікувати із закритими очима, одним лише носом, вже в минулому. Хоча у випадку з тестовим кросовером таки маємо сказати про запах, бо тут пахне… лісом: автомобіль має систему іонізації повітря під назвою Forest Air. Це, звісно ж, чудова новина для жителів мегаполісів.
І не єдина, адже у складному столичному трафіку тестовий кросовер відзначився помірним споживанням пального: 8,5-9,5 л/100 км. А коли ми з Changan CS 55 Plus прорвалися на оперативний простір міських магістралей без світлофорів, бортовий комп’ютер взагалі показав 7,4 л. За це треба подякувати співвідношенню невеликого об’єму турбованого двигуна (1,5 л) та значної потужності у 181 к.с.
Тобто ви вже зрозуміли: за кермом Changan CS 55 Plus на оперативному просторі нудьгувати не доведеться. Принаймні, у паспортні 8,2 секунди до сотні можна повірити дуже легко. І 7-ступеневий робот з подвійним вологим зчепленням напрочуд швидко змінює передачі. Взагалі акселератор Changan CS 55 Plus треба притискати обережно – реакція може раптом перевершити очікування.
Автомобіль до того ж добре слухається свого незвичного керма та не вимагає надто довгого звикання до його розміру та форми. Хоча зізнаємось: крутити таке кермо «з перехопленням» спочатку було дуже незвично.
Підвіска впевнено обробляє більшість дорожніх негараздів, її робота зазвичай не турбує пасажирів. Хіба що перед лежачими поліцейськими треба добряче пригальмовувати, оскільки їх кросовер проходить жорсткувато. Але це твердження стосується переважно передньої підвіски МакФерсон. Позаду тут цілком незалежна багатоважільна підвіска, хоча конкуренти за такі гроші пропонують здебільшого торсіонну балку.
Але найбільше нас вразила робота мультимедійки. Мабуть, це одна з найсильніших сторін цього автомобіля. І річ навіть не в комунікаційних можливостях – з ними якраз усе доволі посередньо, принаймні для власників смартфонів з гугловською ОС: Android Auto немає взагалі, проте є Apple CarPlay.
А ось показувати навколишнє середовище та перешкоди, що причаїлися в ньому, Changan CS 55 Plus уміє добре. Перша відмінність від європейських конкурентів, що одразу впадає в око, полягає в тому, що система кругового огляду цього кросовера не вимикається примусово із зростанням швидкості. Тому її, коли є бажання, можна використовувати як таку собі заміну системи контролю сліпих зон – останньої тут, на жаль, немає.
Окрім того, систему кругового огляду можна налаштувати так, що вона буде автоматично вмикатися при повороті та показувати зону біля переднього колеса з відповідного боку – це теж дуже зручно. А вимірювання відстані до перешкоди у метрах, що його пропонує Changan CS 55 Plus, буде приємним бонусом.
Зазвичай при зміні їздових режимів вигляд цифрової панелі приладів змінюється автоматично. Але Changan пропонує водію обирати, відбудеться така зміна чи ні: в меню є відповідний пункт Auto. Якщо не обирати його, то зміна режиму відобразиться лише появою відповідного напису на панелі, а її вигляд залишиться таким, як і раніше. Тобто найбільш зручним для водія – не даремно ж він обрав саме його! До речі, маємо три вигляди на вибір, а четвертий – це той самий Auto.
А ще система кругового огляду має безліч налаштувань: можна обирати вид – 2D або 3D, наявність або відсутність власного авто на зображенні. Або можна зробити його напівпрозорим та навіть визначити градієнт тієї прозорості – погодьтеся, така гнучкість заслуговує на повагу.
Напрошується цікавий висновок, що за деякими можливостями бортової мультимедійки Changan CS 55 Plus не те що не поступається європейським конкурентам, а навіть перевершує їх.
Тепер декілька слів про .
Цей передньоприводний кросовер пропонується у трьох рівнях оснащення, які, знову ж таки, в порівнянні з «європейцями» можуть здатися дещо дивними.
Наприклад, навіть у стартовій комплектації Comfort за 989 000 грн буде люк з електроприводом та камера заднього виду з динамічною (!) розміткою, хоча не буде датчика світла та дощу і деяких систем безпеки на кшталт автоматичного гальмування. Взагалі-то Comfort може потішити хіба що круїз-контролем, до того ж не адаптивним, та центральним дисплеєм діагоналлю 10,25 дюйма. Його розмір все одно більший, ніж, приміром, у нового Mitsubishi Outlander, що має 8-дюймовий екран. Але це, власне, геть усі принади стартового Changan CS 55 Plus.
Проте наступна комплектація Lux за 1 029 000 грн раптом робить потужний стрибок угору: різниця з Comfort становить усього 49 000 грн, але ж з’являється майже все, що треба. Цифрова 10-дюймова панель приладів, датчики світла та дощу, підігрів задніх сидінь, дистанційний запуск мотора. Буде в Lux також електрообігрів лобового скла, адаптивний круїз-контроль, камери кругового огляду, система автоматичного гальмування та вбудований відеорегістратор. А ще діагональ центрального дисплея збільшується до 12,3 дюйма, тобто він набуває такого ж вигляду, як і в топовому оснащенні Tech.
Топовий CS 55 Plus пропонується за 1 079 000 грн та додає до комплектації Lux інтелектуальний круїз-контроль, здатний реагувати на дорожні знаки, автоматичну систему гальмування з функцією розпізнавання пішоходів, систему утримання у своїй смузі та асистента руху в заторах. А крім цього – панорамний дах з електроприводом та електропривод двері багажника.
Що ж, підсумуємо. Базові цінності Changan CS 55 Plus здаються досить привабливими. Потужний як для свого класу та доволі економічний двигун, швидкий робот, цілком незалежна підвіска, прогресивне облаштування місця водія. Проте привод лише передній, а стартове оснащення задовольнить хіба що дуже невибагливих клієнтів. Також у базі не буде деяких систем безпеки, що вже стали нормою для геть усіх комплектацій європейських однокласників.
Втім, уже починаючи з середньої комплектації Changan CS 55 Plus може скласти серйозну конкуренцію «європейцям» і навіть перевершити їх за деякими можливостями мультимедійки. У будь-якому разі, Changan CS 55 Plus вартий знайомства з ним. Можливо, він має щось таке, що вразить саме вас.