Нова Hyundai Sonata 2024 змінилася до невпізнання як зовні, так і всередині. Фокус випробував великий седан і визначив, чим він може зацікавити у час повального захоплення кросоверами.
У останні роки попит на седани в Україні різко знизився. Ще у 2008 році вони займали половину ринку, проте тепер на ньому домінують кросовери – на них припадає три чверті продажів.
Україна в цьому плані — не унікальна, це глобальна тенденція. Седани, звісно, не зникли, проте аби залишатися конкурентоздатними, вони змінюються та подекуди стають дуже оригінальними. Яскравий приклад цього — Hyundai Sonata, яка повернулася на український ринок і була надана на тест Фокуса.
Не впізнати – дизайн Hyundai Sonata 2024
Hyundai Sonata 2024 не є абсолютно новою моделлю – він пройшов рестайлінг. Проте седан змінився до невпізнання. Він справляє враження і цікавить оточуючих, які далеко не завжди розуміють, що перед ними саме Sonata.
Особливо нестандартний вигляд має передня частина Hyundai Sonata: в анфас седан нагадує фантастичний зореліт. Футуристичний дизайн із тоненькою діодною смугою витриманий в стилістиці Hyundai Staria і Kona. Також у авто компактні фари, широка решітка радіатора та досить агресивний бампер.
Седан Hyundai Sonata вирізняється витягнутим обтічним силуетом із покатим дахом та загостреною задньою частиною. Ліхтарі вирізняються авангардним дизайном і з’єднані діодною смугою. Найдорожча версія Тор упізнається за чорним глянцевим декором та 18-дюймовими дисками.
Важливо Комфортабельний велетень: тест-драйв нового Hyundai PalisadeРозміри Hyundai Sonata 2024:
- довжина – 4910 мм;
- ширина – 1860 мм;
- висота – 1445 мм;
- колісна база – 2850 мм.
Якісний і сучасний — салон Hyundai Sonata 2024
Інтер’єр Hyundai Sonata теж має чим здивувати – він також кардинально змінився. Матеріали оздоблення дуже непогані: біла шкіра, переважно м’який пластик, оригінальна вставка "під дерево" на передній панелі.
Компоновка водійського місця тепер витримана в схожій стилістиці з Hyundai Ioniq 6. Седан отримав нове триспицеве кермо та великий двосекційний дисплей. Покази приладів добре зчитуються. За бажання можна змінити дизайн графіки, а ще вона змінює колір, в залежності від обраного режиму.
Мультимедійна система Hyundai Sonata працює досить швидко, а її меню просте і зрозуміле. Є й Android Auto Apple CarPlay.
На центральній панелі з’явилися сенсорні кнопки, якими не дуже зручно користуватися на дотик, проте за основні функції все ж відповідають фізичні перемикачі. Нижче знаходяться USB-роз’єми та бездротова зарядка для телефонів. Також в Hyundai Sonata 2024 досить місткий бардачок і великий бокс в підлокітнику, а от кишені в дверях вузькуваті — літрова пластикова пляшка туди ледь влазить.
Сідаю за кермо і зручне положення знаходжу швидко. Як кермова колонка, так і водійське крісло (з електроприводом у версії Тор) мають доволі широкий діапазон регулювань.
Посадка за кермом низька, хоча оглядовість від цього не надто страждає. Тим більше, камера є уже в базовій версії, тому проблем при паркуванні не буде. У найдорожчому варіанті камери встановлені по колу і зображення з них дуже якісне, а ще при увімкненні покажчика повороту вони дають картинку зі "сліпих" зон.
Передні крісла м’які та зручні, хоча бокової підтримки хотілося б трішки більше. Вони оснащені підігрівом у всіх Hyundai Sonata 2024, а в варіанті Тор є вентиляція та обігрів керма.
Утім, для Hyundai Sonata чи не важливішим є задній ряд, особливо якщо врахувати, що чимало цих авто експлуатуються в таксі. Місця для ніг тут в надлишку і, до того ж, можна зсунути вперед пасажирське сидіння з допомогою кнопок на його спинці.
А от запас над головою не такий щедрий, хоча пасажирам ростом до 180 см тісно не буде. До того ж, салон широкий, тому трьом тут не тісно.
Задні крісла мають підігрів у дорожчих версіях. До того ж, у пасажирів є дефлектори обдуву, USB-порти та навіть висувні шторки на вікнах.
Багажник Hyundai Sonata не найбільший у класі, але місткий – 453 л. Отвір хотілося б трішки ширшим, зате кришка може бути доповнена електроприводом. Так само вузьким є отвір між багажником та салоном, тому при складених задніх кріслах широкі вантажі перевозити не вийде. Підлога багажника могла б бути і товстішою, зате під нею – повноцінне запасне колесо на литому диску.
Важливо Бюджетний варіант: тест-драйв доступного кросовера Changan CS35 PlusКомплектація Hyundai Sonata 2024
Тестова Hyundai Sonata Top дуже непогано оснащена – безключовий доступ, електропакет, акустика Bose, навігація, системи автоматичного гальмування й утримання в смузі руху.
Хоча і базову версію не назвеш "порожньою" — є двозонний клімат-контроль, круїз-контроль, камера, датчик світла, паркувальні сенсори спереду і ззаду.
Стара школа – двигун Hyundai Sonata
Поки що нова Hyundai Sonata в Україні доступна лише із 2,5-літровим бензиновим двигуном потужністю 194 к. с. із прямим впорскування GDI. Звісно, атмосферна четвірка не надто тяговита на малих оборотах, любить, коли її розкручують, та "прокидається" після 3000 об/хв. Пікові 245 Н∙м крутного моменту доступні лише при 4000 об/хв.
Розганяється Hyundai Sonata 2024 досить плавно і спокійно. Не спорткар, але динаміки, в принципі, достатньо для міста. Спринт до сотні займає 8,8 с, та й для обгону на трасі не потрібно напружуватися.
Четвірка залишається тихою навіть на високих оборотах, а 8-ступінчастий автомат перемикає передачі майже непомітно та в звичайному режимі намагається тримати якомога нижчі обороти двигуна.
Заявлена витрата пального – 8,8 л/100 км в міському циклі та 6,4 л/100 км – за містом. У нас вийшло приблизно 9-9,5 л на 100 км у місті, 10,5-11 л/100 км із заторами та 6,7-7,3 л/100 км на трасі. Hyundai Sonata не назвеш суперекономічним, проте розглядається можливість виводу на ринок гібридної модифікації зі значно меншим "апетитом".
Тихо і м’яко – керованість Hyundai Sonata
Нова Hyundai Sonata ставить на перше місце комфорт, тому навіть із 18-дюймовими дисками їзда залишається м’якою і вибоїни поглинаються плавно. Одначе треба враховувати невисокий (135 мм) кліренс седана.
Легке кермо можна обертати кількома пальцями, проте в режимі Sport воно стає значно важчим. Утім, зворотного зв’язку в керма не дуже багато в усіх режимах, та й недостатня повертаність часом проявляється. Зате зчеплення з дорогою гарне і крени кузова в поворотах невеликі. Також варто відзначити хорошу шумоізоляцію – вітер і шини дають про себе знати тільки після 120 км/год.
Ціна Hyundai Sonata в Україні
Седан Hyundai Sonata коштує від 1 243 100 гривень, а найдорожча версія Тор обійдеться в 1 623 900 гривень. За мірками не преміального D-класу це середня ціна, хоча модель все ж трохи дешевша за основного конкурента Toyota Camry.
Вердикт Фокуса
Оновлена Hyundai Sonata – велике сімейне авто для тих, хто не хоче купувати кросовер. Седан не лише привертає увагу незвичним авангардним дизайном (що є рідкістю в цьому консервативному сегменті), але й комфортабельний та досить багато оснащений. Проте все ж хотілося б більш різноманітної палітри версій моделі, адже в інших країнах є як потужніші, так і економічніші варіанти моделі.
Плюси Hyundai Sonata:
- просторий салон;
- багате оснащення;
- комфортабельна підвіска.
Мінуси Hyundai Sonata:
- невисокий кліренс;
- хотілося б більше версій моделі.
Технічні характеристики Hyundai Sonata 2024:
Тип двигуна | бензиновий |
Кількість і розташування циліндрів | R4 |
Об'єм двигуна | 2497 |
Потужність двигуна, к. с./об/хв | 194/6100 |
Обертальний момент, Нм/об/хв | 245/4000 |
Коробка передач | 8-ст. автоматична |
Привід | передній |
Споживання пального, місто-траса | 8,8-6,4 л/100 км |
Макс. швидкість, км/год | 210 |
Розгін 0–100 км/год, с | 8,8 |
Об'єм паливного баку, л | 48 |