Кораблі та літаки, що загубилися у величезному океані, будуть знайдені: які сигнали допоможуть
Кораблі та літаки, що загубилися у величезному океані, будуть знайдені: які сигнали допоможуть

Кораблі та літаки, що загубилися у величезному океані, будуть знайдені: які сигнали допоможуть

Дослідники вважають, що знайшли спосіб відшукати назавжди загублені в океані борти, які зазнали аварії, зокрема й MH370.

Світовий океан покриває понад 70% поверхні Землі і є домівкою не тільки для безлічі тварин, він також став останнім притулком для безлічі космічних супутників, які вийшли з ладу, а також кораблів і літаків, які зазнали аварії. У результаті вони виявилися назавжди загублені на морському дні, пише Tech Xplore.

У новому дослідженні команда Кардіффського університету проаналізувала понад 100 годин даних, отриманих за допомогою гідрофонів після 10 історичних авіакатастроф і зникнення одного підводного човна. Вчені виявили, що сильні океанські впливи, наприклад, катастрофи, створюють характерні акустичні сигнатури, які поширюються у воді на величезні відстані й реєструються підводними мікрофонами, розміщеними по всьому морському дну.

У Фокус. Технології з'явився свій Telegram-канал. Підписуйтесь, щоб не пропускати найсвіжіші та найзахопливіші новини зі світу науки!

Тепер, через 10 років після катастрофи рейсу MH370, вчені вважають, що отримали нові підказки, за допомогою яких їм вдасться відшукати втрачений борт. За словами співавтора дослідження, викладача математичної школи Кардіффського університету, доктора Усама Кадрі, їхній з колегами аналіз показує, що чіткі сигнали від попередніх катастроф були виявлені гідрофонами навіть на відстанях понад 3000 метрів.

Зазначимо, раніше офіційне розслідування зникнення борту MH370 дійшло висновку, що літак, імовірно, зазнав аварії десь біля 7-ї дуги, де спостерігався останній зв'язок. Тепер учені рекомендують правоохоронним органам провести польові експерименти, зокрема контрольовані вибухи, а також залучити пневматичні гармати вздовж 7-ї дуги. Під час підривів потрібно також відстежувати сигнали, одержувані на найближчих гідроакустичних станціях.

Розташування гідроакустичних станцій CTBTO H11N і H11S (білі трикутники); місце падіння трьох літаків (позначено жовтим): F-35a, рейс 810 Transair і рейс 991 Asiana; а також відстані та пеленги щодо гідроакустичних станцій (подані пурпуровим кольором)
Фото: Scientific Reports

Передбачається, що вибухи з рівнями енергії, аналогічними удару MH370, можуть дати змогу виявити місцеперебування останків зниклого літака. Ба більше, подібні експерименти можуть започаткувати використання гідроакустичної техніки як інструменту для визначення потенційних місць аварії літаків і кораблів у майбутньому.

За словами доктора Кадрі, аналогічні вчені проводилися в рамках пошукової операції підводного човна RA San Juan, що зник біля берегів Аргентини у 2017 році. Це показує, що це відносно просто і здійсненно і може забезпечити засіб визначити релевантність сигналу MH370, перш ніж відновити ще один великий пошук.

Нагадаємо, борт MH370 зник 8 березня 2014 року під час рейсу з Куала-Лумпура до Пекіна. Попри масштабні міжнародні пошукові зусилля, місцеперебування літака і доля його 239 пасажирів та екіпажу залишаються невизначеними.

Раніше Фокус писав про новий пошук зниклого 10 років тому літака MH370: що вдалося знайти.

Теги за темою
дослідження вчені крах
Джерело матеріала
loader
loader