Новий Jeep Grand Cherokee став більшим, розкішнішим та сучаснішим. Фокус перевірив, чи зберегла модель свої традиційні якості, за які її люблять.
Це істинний американець – великий, статний, комфортабельний. Це справжній преміум, хоча і не від преміального бренду. Він не боїться бруду і здатен вразити на бездоріжжі. На тесті Фокуса — новий Jeep Grand Cherokee.
Jeep фактично є засновником сегменту дорогих розкішних позашляховиків – ще в 1963 році з’явилася модель Wagoneer. У 1992 році її змінив Jeep Grand Cherokee, який став одним із символів 90-х. Тепер у виробництві вже п’яте покоління моделі.
Стриманий і серйозний — дизайн Jeep Grand Cherokee
Новий Jeep Grand Cherokee 2024 став соліднішим на вигляд, проте зберігає характерні риси. У нього довгий високий капот, масивні бампери і розширені крила. Збережена і фірмова решітка радіатора Jeep. Фари та ліхтарі стали продовгуватими, а заднє скло зверху прикрите спойлером. Тестову топову версію Summit Reserve можна пізнати за 21-дюймовими дисками та чорним (а не хромованим) декором.
У основі Jeep Grand Cherokee лежить нова платформа WL, заснована на архітектурі Giorgio, яку використовують Alfa Romeo Giorgio і Maserati Grecale. Уперше модель доступна в двох модифікаціях за довжиною і на тест був наданий подовжений семимісний L-варіант – це справжній гігант.
Важливо Тест-драйв нового Jeep Compass: знайомий кросовер у незвичному форматіРозміри Jeep Grand Cherokee L:
- довжина – 5204 мм;
- ширина – 2149 мм;
- висота – 1817 мм;
- колісна база – 3092 мм.
Розкіш і технології – салон Jeep Grand Cherokee
Де по-справжньому вражає новий Jeep Grand Cherokee – так це в салоні. Одразу видно, що він став якіснішим і розкішнішим. У варіанті Summit Reserve дорога шкіра поєднується з численними вставками з натурального дерева. Пороги отримали підсвітку.
Кермо Jeep Grand Cherokee доволі велике, а от замість важеля КПП тепер кругла "шайба". На передній панелі тепер встановлено одразу три дисплеї.
Перший екран – віртуальна панель приладів, конфігурацію та графіку якої можна налаштувати під себе. На додачу, є проекція даних на лобове скло.
Другий дисплей відведено для мультимедійної системи UConnect 5. ЇЇ меню просте, вона не підгальмовує, а ще добре працюють бездротові Android Auto та Apple CarPlay – телефон швидко знаходиться і з’єднання не розривається. Також радує, що збережені численні фізичні перемикачі клімату, якими зручно користуватися на дотик.
Нарешті третій дисплей призначений для переднього пасажира і дозволяє налаштувати аудіо. Це прерогатива топової версії Jeep Grand Cherokee 2024.
У салоні Jeep Grand Cherokee аж 12 портів USB-A та USB-C – вони є на всіх трьох рядах. Також передбачені роз’єм HDMI, повноцінні розетки і бездротова зарядка для смартфона в ніші на центральній консолі.
Звісно ж, в американському автомобілі чимало підсклянників, та й відділень для дрібних речей вистачає. Позашляховик має дуже великий бокс у південному підлокітнику та місткі кишені у дверях, хоча бардачок досить маленький для такого авто.
Місця — вагон
Сідаю за кермо і досить швидко знаходжу підходящу позицію, адже як крісло, так і кермова колонка мають електроприводи із безліччю різноманітних регулювань та пам’яттю налаштувань.
Самі крісла широкі, м’які та дуже комфортабельні. У всіх Jeep Grand Cherokee 2024 вони оснащені підігрівом, вентиляцією та масажем, обігрівається і кермо.
Посадка за кермом висока. Як не дивно, у велетенському авто досить непогана оглядовість. У нього тоненькі стійки даху та великі дзеркала. Звісно, до габаритів цього гіганта звикаєш не одразу, проте камери по колу (зображення однієї з них виводиться в салонне дзеркало) полегшують цю задачу.
На другому ряду місця більш, ніж достатньо навіть для високих пасажирів. До того ж, диван оснащений горизонтальним регулюванням та змінним кутом нахилу спинки. Для задніх пасажирів є окремі налаштування клімату (він тут чотиризонний), а ще підігрів та вентиляція. На вікнах висуваються шторки.
Навіть третій ряд цілком підходить для дорослих – при зрості 176 см мені там не тісно. Цікаво, що складаються задні крісла з допомогою електроприводу.
З усіма трьома рядами на місці залишається чималий 490-літровий багажник. У п’ятимісній конфігурації салону його об’єм зростає до 1328 л, а зі складеними другим і третім рядом – до 2395 л. Тут і спати можна влягтися.
Сам відсік якісно оздоблений, а от якість шторки викликає питання – вона виготовлена із досить тонкої тканини. Двері, звісно ж, мають електропривід (кнопка його активації знаходиться в боковині, а не на самих дверях). Під підлогою є невеликий відсік із отвором, через який при потребі можна спустити воду — там можна перевозити мокрий одяг чи маску для пірнання і ласти. А от запаска схована під кузовом.
Усе і навіть більше – комплектація Jeep Grand Cherokee
Від авто цієї цінової категорії очікуєш багатого оснащення. Навіть базовий Jeep Grand Cherokee отримав безключовий доступ, роздільний клімат-контроль, повний електропакет, потужну 506-ватну акустику, датчики дощу й світла. Також встановлені системи автоматичного гальмування, утримання в смузі руху та контролю "сліпих" зон.
У топовій версії Summit Reserve є панорамний дах, система нічного бачення, аудіосистема McIntosh на 950 Вт з 19 динаміками, паркувальний автопілот, системи напівавтономного руху, розпізнавання знаків та контролю втоми водія.
Стара школа — двигун Jeep Grand Cherokee
Короткий Jeep Grand Cherokee в Україні можна обрати з 2,0-літровим 270-сильним турбомотором, а от подовжений варіант доступний лише з 3,6-літровим V6 Pentastar на 285 к. с. Звичайно, хотілося б бачити під капотом позашляховика тяговитіші 3,0-літровий турбодизель чи 5,7-літровий бензиновий V8 Hemi, але перший мотор більше не встановлюють на модель, а другий – доступний лише за океаном.
Атмосферна шістка — двигун старої школи. Вона любить високі оберти і її потрібно розкручувати, наприклад, для обгону на трасі. Pentastar прокидається після 3000 об/хв – саме тоді досягається максимальний крутний момент в 400 Нм. Звук мотора приємний і не надто гучний навіть на високих обертах.
Новий Jeep Grand Cherokee розганяється до 100 км/год за 8,1 с, а максимальна швидкість складає 210 км/год. Автоматична 8-ступінчаста КПП перемикає передачі плавно і досить швидко.
Заявлена витрата пального становить 11,1 л/100 км у змішаному циклі. Нам вдалося досягнути такого показника на трасі, а от в місті витрата становила 13-15 л/100 км. У заторах вона може сягати і 18 л/100 км, хоча великий 2,3-тонний позашляховик навряд чи можна назвати еталоном економічності.
На бездоріжжі – як риба у воді
Новий Jeep Grand Cherokee став більшим і розкішнішим, проте його поза шляхові можливості досі вражають. Постійний повний привід доповнений знижувальною передачею та електронним заднім диференціалом. Є набір режимів для різних типів дорожнього покриття та допомога на крутому списку.
Дорожчі версії отримали ще й пневмопідвіску, яка дозволяє збільшити кліренс зі стандартних 215 мм до 277 мм. Кут в’їзду в цьому випадку зростає до 30,1°, а з’їзду – до 23,6°.
Навіть на звичайних дорожніх шинах важкий Jeep Grand Cherokee 2024 впевнено рухається бездоріжжям, може долати броди глибиною 60 см і навіть глибокий пісок для нього – не проблема. У його класі не так вже й багато моделей з такими здібностями.
Комфортабельний, але не занадто
Про те, що пневмопідвіска створена, в першу чергу, для бездоріжжя говорить той факт, що їзда Jeep Grand Cherokee не є аж занадто м’якою. Так, вона комфортабельна і більшість вибоїн плавно поглинаються, проте глибокі ями все ж дають про себе знати. До того ж, із подібними налаштуваннями велике авто не надто сильно крениться в поворотах.
Кермо Jeep Grand Cherokee досить легке, але точне, хоча хотілося б трохи більше інформативності. Цей велетень, звісно, не демонструватиме чудеса маневреності, проте й неповоротким його не назвеш.
Також варто відзначити гальма – важкому авто їх цілком достатньо, хоча при сповільненні все ж варто пам’ятати, що інерцію ніхто не відміняв.
На великих швидкостях курсова стійкість Jeep Grand Cherokee добра. Трішки більше шумоізоляції в днищі не завадило б, але загалом поза шляховик дуже тихий всередині — цьому сприяє система активного подавлення шумів.
Ціна Jeep Grand Cherokee в Україні
Новий Jeep Grand Cherokee стартує з 2 460 400 гривень за коротку версію в базовій комплектації Limited. Семимісний варіант коштує від 2 32 400 гривень, а от топова комплектація Summit Reserve обійдеться в 3 822 000 гривень.
Так, це чимало, але за мірками преміумсегменту таку ціну можна назвати невисокою. Німецькі моделі цього класу значно дорожчі.
Вердикт Фокуса
Новий Jeep Grand Cherokee просторіший і комфортніший. Він цілком може кинути виклик дорожчим моделям преміальних брендів і водночас не втратив позашляхові здібності, якими завжди славився. Це розкішна модель для тих, кому час від часу потрібно з’їжджати з асфальту.
Плюси Jeep Grand Cherokee:
- просторий салон;
- якісне внутрішнє оздоблення;
- багата комплектація;
- чудова прохідність.
Мінуси Jeep Grand Cherokee:
- підвищена витрата пального в варіанті з V6;
- більше немає дизельної версії.
Технічні характеристики Jeep Grand Cherokee
Тип двигуна | бензиновий |
Кількість і розташування циліндрів | V6 |
Об'єм двигуна | 3604 |
Потужність двигуна, к. с./об/хв | 285/6400 |
Обертальний момент, Нм/об/хв | 400/3000 |
Коробка передач | 8-ст. автоматична |
Привід | повний |
Споживання пального | 11,1 л/100 км |
Макс. швидкість, км/год | 210 |
Розгін 0–100 км/год, с | 8,1 |
Об'єм паливного баку, л | 87 |