Українка з Італії Анастасія Петришак: репетирує навіть у літаку, грає на скрипці Страдіварі та приїжджає до України на концерти
Українка з Італії Анастасія Петришак: репетирує навіть у літаку, грає на скрипці Страдіварі та приїжджає до України на концерти

Українка з Італії Анастасія Петришак: репетирує навіть у літаку, грає на скрипці Страдіварі та приїжджає до України на концерти

Про Анастасію Петришак часто кажуть, що вона ніколи не розлучається зі скрипкою, і це не фігура мови: вона справді працює без вихідних та відпусток і присвячує час лише концертам, репетиціям та підвищенню свого професійного рівня – здобуттю нових знань та удосконаленню майстерності. Скрипалька не втрачає часу навіть у дорозі – у літаку вона подумки малює нотний стан та "грає" на скрипці, завчаючи нові твори. "Шкода, що життя занадто коротке, – журиться вона, – його не вистачить на те, щоб вивчити і зіграти все, що за багато століть написано композиторами для скрипки".

Сьогодні Настя найчастіший гість на найзнаменитіших сценах, співпрацює з найкращими світовими оркестрами та виступає із сольними концертами, знімається у документальних фільмах і є частим гостем на італійському телебаченні. У репертуарі уродженки Івано-Франківська зразки світової класики та українська музика – так вона часто включає до своїх виступів твори Мирослава Скорика. На батьківщину Петришак приїжджає лише завдяки концертам, і щоразу їй здається, що вона повернулася у дитинство. "Стільки зелені, як в Україні, я не бачила в жодній країні світу", – каже вона.

Українка з Італії Анастасія Петришак: репетирує навіть у літаку, грає на скрипці Страдіварі та приїжджає до України на концерти

Вуличний скрипаль

Анастасія Петришак народилася у квітні 1994 року в Івано-Франківську. У її сім'ї не було професійних музикантів, але батько дівчинки, не знаючи нотної грамоти, мав чудовий слух і відчуття гармонії, завдяки яким міг наспівати будь-який – навіть дуже складний – музичний твір. Діти – Настя та її старший брат – з дитинства звикли слухати, як він співає. Подією, яка підштовхнула Настю, яка на той час два роки вчилася грати на фортепіано, до скрипки, стала зустріч із вуличним скрипалем, який грав на одній із площ її рідного міста. За спогадами батьків, дочка слухала його як заворожена, а потім увесь вечір перебувала під глибоким враженням від почутого. "Я весь час говорила мамі, що хочу грати на скрипці, – розповідає Настя в інтерв'ю, – і дуже вдячна їй за те, що вона дослухалася моїх прохань".

Українка з Італії Анастасія Петришак: репетирує навіть у літаку, грає на скрипці Страдіварі та приїжджає до України на концерти

"Я дуже любила скрипку"

Своє навчання в Івано-Франківській музичній школі №2 Настя згадує з теплотою та вдячністю, особливо це стосується її викладачки за класом струнних інструментів Марти Іванівни Калинчук, якій – за словами самої скрипальки – вона завдячує своїми нинішніми успіхами. З того часу Настя практично не розлучалася зі скрипкою, що іноді навіть засмучувало її батьків. "Мама з татом говорили мені, щоб я вийшла на вулицю - погуляла з подружками, - згадує вона, - але я дуже любила скрипку". Якщо сьогодні Настя про щось і шкодує, то лише про те, що пізно почала грати на цьому інструменті. Саме тому вона займалася більше, ніж інші, намагаючись надолужити те, що – як їй здавалося – вона прогавила. Досить швидко Петришак почала сольно виступати на концертах, а потім перемагати на конкурсах класичної музики – як українських, так і міжнародних.

Музична перфекціоністка

У 2004 році, коли Насті виповнилося десять років, її родина переїхала до Італії, де, на думку близьких, дочка мала більше шансів здобути хорошу освіту, а потім і зробити світову кар'єру. Поки вони облаштовувалися на новому місці та шукали роботу, Настя знаходила в Івано-Франківську – у своєї вчительки музики Марти Іванівни. Спочатку життя на новому місці у батьків не складалося, вони дуже нудьгували за дочкою, а воно – за ними, і вже почали думати про те, щоб повернутися на батьківщину. Але через рік усе нарешті влаштувалося, і Настя переїхала до Болонії, де з ще більшою завзятістю почала відточувати свою майстерність та техніку, а також посилено вивчати італійську мову. Якщо викладач, з яким вона займалася, призначав уроки лише двічі на тиждень, Анастасія шукала нових – вона хотіла, щоб усі її дні були розписані щогодини та хвилини. "В Італії не дуже люблять іноземців", – каже вона в інтерв'ю, – тому, звідки б ти не приїхав, почуватимешся чужим. Вивчивши мову досконало, я змогла уникнути цього неприємного відчуття. Взагалі ж, головне, що я зрозуміла в житті, це проста але важлива мудрість: треба знати більше за інших, тоді з тобою будуть зважати".

Максимальний рівень музичної освіти в Італії

У віці п'ятнадцяти років Петришак вступила до Міжнародної академії вдосконалення скрипалів "Вальтера Штауфера", потім – до Музичної академії Кіджі. Вищу музичну освіту Анастасія здобула у Пармській консерваторії імені Арріго Бойто, також вона навчалася у Міжнародній фортепіанній академії та Інституті Клаудіо Монтеверді. Брала скрипалька та уроки у таких знаменитих майстрів як Захар Брон, Борис Бєлкін та П'єр Амуайяль, отримавши в результаті максимально можливий в Італії рівень музичної освіти. Вона також виявилася першою у конкурсі "Кращий випускник консерваторії" (2011 рік) та була визнана найкращою студенткою вищих музичних навчальних закладів Італії (2014 рік).

Скрипка Страдіварі, як сонце – вона несе тепло та світло

Не дивно, що Анастасії Петришак довіряють грати на старовинних музичних інструментах, створених такими відомими майстрами як Аматі, Антоніо Страдіварі, Джузеппе Гварнері. "Мені пощастило грати на скрипці, на якій протягом сорока років грав Ніколо Паганіні, – каже Анастасія в інтерв'ю, – і яка увібрала в себе його енергетику, думки та емоції. Це ні з чим не можна порівняти відчуття". Втім, Петришак не лише грає на інструментах, створених кілька століть тому, а й налаштовує їх, коли до неї звертаються з таким проханням. Анастасія зізнається, що їй подобається це заняття: скрипку Страдіварі, яку їй довірили для роботи, вона порівняла із сонцем, яке несе тепло та світло.

Співпраця з Андреа Бочеллі

За свою музичну кар'єру Анастасія працювала з багатьма відомими музикантами – такими як Софія Губайдулліна, Джанлуїджі Джельметті, Рокко Філіппіні, Сальваторе Аккардо, Федеріко Лонго. Але особливе місце у цьому списку займає знаменитий італійський тенор Андреа Бочеллі, з яким Петришак співпрацює з п'ятнадцяти років – він запрошує її на свої виступи як солістку оркестру. В інтерв'ю Настя завжди зізнається, що для неї не лише престижно, а й дуже цікаво акомпанувати йому. Спільні виступи співака та скрипальки користуються неймовірною популярністю, залучаючи публіку як у залі для глядачів, так і в інтернеті – їхні спільні ролики збирають десятки мільйонів переглядів.

Джерело матеріала
loader
loader