/https%3A%2F%2Fs3.eu-central-1.amazonaws.com%2Fmedia.my.ua%2Ffeed%2F28%2Fef9a998a5f0c3425a095b2b15a1c8af7.jpg)
78 км «з нуля» за сім місяців. Почав роботу подогін «Запоріжжя-Томаківка-Марганець»
У Запорізькій та Дніпропетровській областях запрацював магістральний водогін, побудований «з нуля» після руйнування росіянами дамби Каховської ГЕС.
«Вода вже подається із Запоріжжя на насосно-фільтрувальну станцію у Марганець (перша гілка), де вона очищується та розходиться до споживачів – у Марганецьку, Мирівську, Широківську, Томаківську громаду. Друга гілка забезпечуватиме водою Нікополь, Покровське та Червоногригорівку (Дніпропетровщина)», – написав на своїй сторінці у Facebook Максим Шкіль, власник групи компаній Autostrada, яка була підрядником будівництва водогону.
За його словами, будівництво водогону та підготовку його до запуску Autostrada завершила ще у лютому, з того часу чекали на визначення балансоутримувача об’єкта та на забезпечення постійною напругою. Шкіль відзначив, що обʼєкт побудували за 7 місяців – від проєктування до реалізації, що є рекордно коротким терміном.
«Одночасно тривало проєктування, отримання технічних умов, погоджень та дозволів і власне будівництво – проєктувальники, геодезисти, будівельники працювали злагоджено та паралельно – безпосередньо на об’єкті, у режимі 24/7! Це були надскладні задачі, але ми їх вирішили!» – написав власник Autostrada.
За його словами, система водогону повністю автоматизована та інформатизована, повністю працює від джерела постійного електропостачання.
Протяжність мережі – 77,9 км. Проєктна потужність водогону – 150 тис. м3 води за добу.
«Важливо було забезпечити забір води саме з Дніпра, який має постійний приток живої води. Так як через постійні ворожі обстріли доступ до русла Дніпра обмежений у багатьох районах, забір води вирішено було робити із Запоріжжя», – відзначив Шкіль.
За його словами, проєктувальники проводили траси фактично за картами, адже зйомка забрала б багато часу. І лише після того, як траса була прокладена, уточнювали все це геодезією.
«Влаштовували труби там, де це неможливо відкритим способом, під автомобільними дорогами, залізницею та річкою – здійснювали проколи, методом горизонтального буріння – бурова установка пробурює свердловину, в яку затягують футляр у вигляді сталевої труби, після цього у цей футляр протягується склопластикова труба”,- розповів підприємець.
Він також додав, що для забезпечення електропостачання водогону споруджена 26-кілометрова основна та резервна лінії електропостачання мереж 6 кВ та 35 кВ. В якості альтернативного (резервного) джерела живлення, на кожній підстанції встановлено по 2 дизель-генератори потужністю до 1 МВт.
«Щоб убезпечити водогін від обстрілів, практично всю систему магістральних трубопроводів та насосних станцій сховано під землю. По закінченню робіт проведено ремонт доріг, якими рухалася будівельна техніка, благоустрій територій, озеленення», – додав він.
За словами Шкіля, за умов відсутності своєчасного фінансування будівництво здійснювалося фактично за кредитні та обігові кошти компанії.
«Незважаючи на стовідсоткову готовність водогону ще у лютому, борг держави перед Autostrada лише за цей об’єкт – 1,5 млрд грн. Сподіваюсь, що це питання буде врегульоване найближчим часом. Дякую команді за відмінну роботу!» – підсумував підприємець.

