Морський дрон обладнаний передовими засобами електронної протидії, шифрованим зв'язком, оптичними і тепловізійними камерами з підтримкою ШІ, підтримкою Starlink.
На виставці Eurosatory 2024 компанії Tecpro (Швейцарія) і VIC TEC (Латвія) представили безпілотний надводний апарат VIDAR FP. Tecpro є основним розробником, а корпус побудований у Латвії, пише Naval News.
Виставковий екземпляр був оснащений шістьма морськими мінами і торпедами. Торпедний апарат встановлено на палубі завдяки спеціальному механізму. Модель отримала від розробників електрооптичну систему для виявлення та ідентифікації цілей, а також невеликий БПЛА вертикального зльоту і посадки на прив'язі для збільшення кута огляду VIDAR FP.
Маючи максимальну швидкість 9 вузлів (16,6 км/год), VIDAR FP має дальність автономної роботи 2000 морських миль (1079 км). Компанія стверджує, що дрон може зберігати морехідні якості до 9-го рівня за шкалою Бофорта, який класифікується як шторм за швидкості вітру 75-87 км/год (шкала Бофорта — умовна шкала для візуальної оцінки сили (швидкості) вітру в балах за його дією на наземні предмети або за хвилюванням на морі. Була розроблена англійським адміралом Ф. Бофортом у 1806 році, — ред.). Конструкція судна забезпечує низьку радіолокаційну ефективність.
Морський безпілотник може нести різне корисне навантаження, наприклад, торпеди, морські міни і повітряні дрони, виконуючи місії як автономно, так і під дистанційним управлінням оператора. Згідно із заявою компанії Tecpro, пристрій обладнаний передовими засобами електронної протидії, шифрованим зв'язком, оптичними і тепловізійними камерами з підтримкою штучного інтелекту, а також безліччю систем зв'язку (включно з останньою версією Starlink) для надійних і безпечних операцій.
Технічні характеристики дрона VIDAR FP:
- довжина — 10,48 м;
- ширина — 2,58 м;
- осадка — 1 м;
- вантажопідйомність — до 4 т;
- головні двигуни — 2×30,9 кВт 9000 об/хв;
- тип і об'єм палива — дизель, 1,26 м3;
- максимальна швидкість — 9 вузлів;
- максимальна дальність: 2000 морських миль.
Раніше ми повідомляли про те, що в ГУР відповіли, чи зможе дрон Magura вразити опори Кримського мосту. Командир Group 13 "Тринадцятий" підкреслив, що Magura — це не корпус, а "начинка". Він пояснив, що морський дрон можуть змінювати залежно від пріоритетів.