У заяві вказали, що скаргу подали Україна, Франція, Нідерланди, Швеція та Люксембург.
Держави вказали на постійні перебої у роботі супутників останніми місяцями.
Зазначається, що РФ глушила сигнали GPS на літаках, що поставило під загрозу керування.
Також дії РФ спричиняли переривання мовлення дитячих телеканалів, натомість показуючи жорстокі кадри російсько-української війни.
Згідно з заявою, збої у роботі французьких та шведських супутникових мереж, "мабуть, походили від наземних станцій, розташованих у районах Москви, Калінінграда та Павлівки".
Раніше повідомляли, що глушники GPS надсилають помилкові дані, які порушують найважливіший сигнал супутникової навігації, на який покладаються системи авіалайнера.
Помилкові передачі можуть включати неправдиву інформацію про висоту та місцезнаходження, що викликає попередження, покликані запобігти зіткненню авіалайнерів з горами або зниження нижче безпечної висоти в горбистих або міських районах.
Російський ексклав Калінінград, розташований на березі Балтійського моря, добре відомий серед екіпажів авіалайнерів як гаряча точка перешкод.
Керівники авіації багато років стурбовані перешкодами GPS, оскільки потенційні ризики зросли після вторгнення Росії в Україну у 2022 році.
"Ми спостерігаємо різке зростання кількості атак на ці системи, що становить загрозу безпеці", - заявив у січні Люк Тітгат, голова Європейського агентства з авіаційної безпеки.
"Кожен рейс, який я виконую через північну Туреччину та до Іраку – в основному подовж кордонів Росії та Ірану – тепер супроводжується перешкодами GPS.
Авіаційні системи попереджають нас, коли щось не працює.
Ми часто отримуємо численні оповіщення протягом кількох годин", - зазначив пілот, який працює у провідній комерційній авіакомпанії.
Пілоти можуть переключитись на резервні системи, у тому числі використовувати наземні радіомаяки, на які не діють глушники GPS, оскільки вони працюють на різних радіочастотах.
Гленн Бредлі, представник Управління цивільної авіації, заявив, що політ залишається одним із найбезпечніших видів подорожей.
"Існує кілька протоколів безпеки для захисту навігаційних систем на комерційних літаках.
Придушення GPS не впливає безпосередньо на навігацію літака", - зазначив він.
Його GPS-сигналу заважали приблизно 30 хвилин, коли літак прямував назад до Великобританії з Польщі.
У разі нападу Росії НАТО "нейтралізує" Калінінград першим - посол Литви.
Новини від Корреспондент.
net в Telegram та Whats.
me/korrespondentnet та Whats.