Старша вікова група 66+ менше поінформована про наявність в Україні суспільних медіа, але 72% українці цієї групи вважають існування в країні суспільних медіа важливим. Про це йдетьсяв дослідженні «Детектора медіа» Індекс медіаграмотності: Українці 66+.
«У порівнянні з усією українською аудиторією старша вікова група (66+) менш поінформована про наявність в Україні суспільних медіа: про їхнє існування знає 44% (серед українців у цілому ― 54%). 72% українців віком 66+ вважають існування в країні суспільних медіа важливим.
У межах дослідження з’ясували ставлення серед громадян віком 66+ до суспільних медіа в Україні. 43,5% підтвердили, що знають про їхню роботу (54,4% — серед українців віком 18-65+); важко було відповісти 31,5% (23,4%); заявили, що немає — 25% (22,2%)», - повідомляється у дослідженні.
За даними дослідження, оцінюючи важливість суспільних медіа, 52% респондентів зазначили, що суспільні медіа важливі, бо працюють в інтересах усього суспільства, а не власника (52,4% — серед українців віком 18-65+); 14,3% — тому, що суспільні медіа не зацікавлені у маніпуляціях (14,8%); 6% — бо повідомляють про суспільні проблеми, культуру, науку (8,9%); 14% опитаних не вірить у незалежність ЗМІ взагалі, тому відповіла «неважливі» (12,2% відповідно); ще 5,5% опитаних відповіли аналогічно, через те, що, на їхню думку, суспільні медіа програють комерційним в якості і професійності (9%); не змогли визначитися 8,3% (7,8%).
В учасників дослідження з’ясували їхнє розуміння ролі медіа у суспільстві.
У підсумку, частка української аудиторії віком від 66 років, яка вважає, що головною місією ЗМІ є інформування громадян про суспільно значущі події, склала 68% репондентів. До порівняння, серед усієї української аудиторії вона склала 70%.
Прикметно, що 29,3% респондентів віком від 66 років вважають основною роллю медіа у суспільстві просвітлювати та навчати, представляючи корисну інформацію; 28.8% респондентів — бути платформою для діалогу між владою та суспільством; стільки ж — транслювати цінності важливі для суспільства та держави; а 26,2% — контролювати владу.
54,3% учасників дослідження вказали, що помічають вплив медіа на власний емоційний стан: відчувають роздратування, смуток, радість. Серед усіх вікових категорій, для порівняння, про такий вплив повідомило 45,5% респондентів.
Ще 34% респондентів віком від 66 років засвідчили, що медіа мають вплив на оцінку суспільно-політичної ситуації, 30% — на привернення уваги до подій; 21,5% — на ставлення до публічних персон; 21% — на політичний вибір; 20,8% — на життєві цінності та інтереси; 7,3% — на вибір товарів і послуг. Жодного впливу медіа на себе не відчуває 17,5% опитаних.
Відповідаючи на запитання «У чиїх інтересах працюють медіа?», 27,8% відповіли «в інтересах власників, інвесторів» (серед українців віком 18 – 66+ так відповіло 30% опитаних); української держави — 26% (24,8%); рекламодавців — 11% (13,3%); суспільства в цілому — 11,5% (11,9%); своєї аудиторії — 7,8% (7,4%); міжнародних організацій — 2,8% (1,9%); Росії — 0,8% (0,8%), не визначилися 12,5% (9,9%).
«Цікавим виявилося й те як аудиторія віком 66+ оцінює події, про які медіа інформують у новинах.
Для 46,8% опитаних це — події, які мають найбільшу соціальну значущість (47,3% серед українців віком 18 – 66+); для 30% (38,4%) — сенсаційні події, які викличують ажіотаж; для 19,8% (27,3%) — події, в яких зацікавлені власники медіа; для 30,3% опитаних (27,2%) — найактуальніші, найсвіжіші події; 20% (21,8%) вважають, що медіа утримують баланс між подіями політики, економіки, спорту тощо; ще 13,5% опитаних (13,3%) думають, що медіа дотримуються балансу між негативною та позитивною інформацією; 13,2% (8,8%) бачать у медійних новинах події, які здатні викликати сильні емоції; 12,3% (11,2%) — події, у центрі яких відомі політики, зірки шоубізнесу тощо; 10% (13%) — події, у висвітлені яких зацікавлені рекламодавці; 10,7% (8,3%) — події, які видаються важливими або цікавими журналістам; не відповіли 7,5% (5%)», - йдеться у дослідженні.
Тепер наша команда прагне розширювати аудиторію та впливовість Суспільного мовлення заради ідей та ідеалів, які воно продовжує ілюструвати.
Запрошуємо приєднатися до нас у цьому завданні, ставши частиною Спільноти «Детектора медіа».