49% першокласників Києва не розуміють почутого українською мовою. Водночас лише 47% дітей розуміють менше половини із того, що чують.
Про це повідомив засновник громадської організації "Спільномова" Андрій Ковальов у Facebook. Він також зазначив, що на розуміння почутого також впливає і словниковий запас учнів першого класу.
Зокрема, діти з середнім та високим активним словниковим запасом (АСЗ-У), які становлять 55% від всіх опитаних (74 респондента), розуміють почуте в середньому в 1,9-2,2 разів краще (67% розуміння в порівнянні з 35%), ніж учні з низьким рівнем АСЗ-У (60 школярів).
Водночас, 49% дітей з середнім та високим АСЗ-У розуміють більше 70% почутого в порівнянні з лише 3% дітей з низьким АСЗ-У.
Всі інші фактори, що впливають на розуміння почутого – психологічні, когнітивні, тощо розподілені рівномірно всередині цих двох груп дітей.
Ковальов повідомив, що всього було оброблено дані 409 дітей – 275 дошкільнят (середній вік 5,1 років) та 134 першокласники (середній вік 7,0 років).
Нагадаємо, кожна пʼята дитина старшого дошкільного віку в Києві практично не володіє українською мовоюі може назвати від 0 до 10% того, що зображено на картинках. Водночас лише 15% вихованців дитячих садків, які взяли участь у дослідженні, знають державну на достатньому рівні.
Раніше OBOZ.UA розповідав, що у трьох школах України досі вивчають російську мову як окремий предмет.
Тільки перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та Viber. Не ведіться на фейки!