Один возив нафту в обхід санкцій: біля берегів Сінгапуру зіткнулися і загорілися два танкери
Один возив нафту в обхід санкцій: біля берегів Сінгапуру зіткнулися і загорілися два танкери

Один возив нафту в обхід санкцій: біля берегів Сінгапуру зіткнулися і загорілися два танкери

Згідно з повідомленням ЗМІ, один із танкерів, Ceres I, раніше возив нафту з Венесуели та Ірану в обхід санкцій США.

Біля Сінгапуру, найбільшого у світі порту дозаправлення, зіткнулися і загорілися два нафтові танкери. Танкер Hafnia Nile під прапором Сінгапуру і танкер Ceres I під прапором Сан-Томе і Прінсіпі перебували приблизно за 55 км на північний схід від сінгапурського острова Педра-Бранка на східному підході до Сінгапурської протоки, повідомило Морське і портове управління Сінгапуру (MPA), пише Reuters.

Не було одразу зрозуміло, що стало причиною пожежі, хоча старіючий Ceres I, що був побудований ще 2001 року, підкреслює екологічні та людські ризики, що виникають із розширенням так званого "чорного флоту" старих суден, які перевозять санкціоновану нафту одним із найзавантаженіших водних шляхів світу. Перекачування нафти з судна на судно — відносно звичайне явище у водах біля південної частини півострова Малайзія.

За даними MPA, всі 22 члени екіпажу Hafnia Nile і 40 членів екіпажу Ceres I були знайдені. На фотографіях, опублікованих ВМС Сінгапуру, видно, як над одним танкером клубочиться густий чорний дим, а екіпаж знімають із рятувальних плотів.

Командам довелося покинути судна
Фото: Facebook Republic of Singapore Navy

Екологічні органи сусідньої Малайзії заявили, що їм було доручено підготуватися до подальших дій у разі розливів нафти.

За даними відстеження суден Kpler і LSEG, танкер Panamax Hafnia Nile перевозив близько 300 000 барелів нафти.

Не відразу стало зрозуміло, яке паливо перевозив Ceres I. Танкер є надвеликим перевізником сирої нафти (VLCC) дедвейтом 300 000 тонн і востаннє був помічений як такий, що перевозить іранську нафту, в період з березня по квітень, показали дані відстеження суден.

За даними LSEG, до пожежі Ceres I перебував на одному і тому ж місці з 11 липня.

Мішель Візе Бокманн, головний аналітик Lloyd's List Intelligence, заявила, що "Ceres I неодноразово брав участь у транспортуванні або доставці іранської нафти в порушення санкцій США".

Врятовані моряки
Фото: Facebook Republic of Singapore Navy

Джерела в судноплавній галузі повідомили, що останніми роками танкер також брав участь у транспортуванні венесуельської нафти в Китай.

Із власником Ceres I, що базується в Китаї, не вдалося зв'язатися для отримання коментарів. Китай неодноразово заявляв, що виступає проти односторонніх санкцій.

Сінгапур — найбільший в Азії нафтовий торговий вузол і найбільший у світі бункерувальний порт. Його навколишні води — життєво важливі торгові водні шляхи між Азією та Європою і Близьким Сходом.

Нагадаємо, наприкінці травня єменські хусити атакували в Червоному морі танкер, що перевозить російську нафту. Танкер "M/T Wind" прямував із Новоросійська до Китаю.

Джерело матеріала
loader
loader