Американська компанія Ford працює над створенням нової електричної платформи, а перші моделі з нею з’являться на ринку у 2026-2027 роках. Про це в інтерв’ю британському Autocar розповів Марін Г’ядж, керівник підрозділу Ford Model е.
Лінійку компактних та недорогих електричних Ford буде створено на основі нової архітектури, розробкою якої керує колишній інженер Tesla Алан Кларк. Вона може стати основою для духовних наступників Fiesta та Focus, нової Puma, а також інших малолітражних автомобілів Ford.
Ford Puma
Електрична архітектура знаходиться на стадії розробки, але в Ford бачать можливість запропонувати цілий ряд більш доступних моделей на базі кросоверів Explorer, Capri та Mustang Mach-E на додаток до Puma. За словами Г’яджі, перший автомобіль на новій платформі спочатку буде запущений у США наприкінці 2026 або на початку 2027 року.
Ford Explorer
«Ми вважаємо, що згодом кількість компактних електромобілів збільшуватиметься, і це той напрямок, у якому ми розвиватимемося», – розповідає Г’яджа. Проєкт нової платформи очолює Алан Кларк, який до приходу в Ford 12 років пропрацював провідним конструктором у компанії Tesla. Він як ніхто інший знає, як створити електромобіль, який приносить гроші.
Команда, яка працює над новою архітектурою, налічує близько 300 осіб. До неї увійшли інші інженери з Tesla, Rivian та Apple, а також фахівці з аеродинаміки зі світу Формули 1.
Ford Capri
Коли в лютому вперше з’явилися новини про майбутню архітектуру, генеральний директор Ford Джим Фарлі сказав: “Усі наші команди зосереджені на вартості та ефективності наших електромобілів, конкурентами яких стануть доступна модель Tesla та продукція китайських брендів”.
За словами Г’яджі, нова архітектура, швидше за все, використовуватиме дешевшу технологію літій-залізо-фосфатних батарей (LFP), яка швидко стає панівною в електромобілях. “Це набагато доступніша технологія, і вона також дуже довговічна”, – додав він.