В Україні зареєстрували географічний бренд “Херсонський кавун”
В Україні зареєстрували географічний бренд “Херсонський кавун”

В Україні зареєстрували географічний бренд “Херсонський кавун”

В Україні зареєстрували географічний бренд “Херсонський кавун”

Така реєстрація надає додаткових переваг виробникам

Український національний офіс інтелектуальної власності та інновацій зареєстрував нове українське географічне зазначення товару – “Херсонський кавун”. Про це повідомляє Міністерство економіки України.

Відповідне зазначення можуть використовувати баштанні культури, які вирощені на піщаних ґрунтах Таврійського регіону, тобто виключно на території Скадовського, Херсонського, Каховського районів Херсонської області.

У чому відмінність херсонського кавуна?

Херсонський кавун має високий рівень цукру і щільний м'якуш. Шкірка кавуна є зеленою з блідо-зеленими смужками, а м'якуш має колір від рожевого до насичено червоного. Такий кавун надзвичайно хрусткий, має приємний смак.

Що дає реєстрація зазначення виробникам?

Як пояснює Міністерство економіки, відповідний статус надає виробникам переваги у захисті своїх прав на використання такої назви та тонізації товарної пропозиції. 

За українським законодавством, яке є синхронізованим з європейськими вимогами, географічним зазначенням є найменування місця, що ідентифікує товар, який походить з певної географічної території та має особливу якість, репутацію чи інші характеристики, зумовлені головним чином цим місцем походження. До того ж належність товару до ареалу географічного зазначення повинна містити хоча б один з етапів виробництва на визначеній географічній території.

У Міністерстві економіки нагадують, що у реєстрі є інші українські географічні зазначення, наприклад “Мелітопольська черешня”, “Кролевецькі рушники”, “Петриківський розпис”, “Закарпатське вино”, “Гуцульська бриндзя”.

А за даними Мінекономіки, до Державного реєстру України географічних зазначень наразі внесено відомості про 3133 географічних зазначень. З національною процедурою зареєстровано 37 об’єктів, серед яких 29 географічних зазначень є виключно для товарів, що походять з території України.

Як повідомлялося раніше, в Росії вирішили присвоїти український бренд “Мелітопольська черешня”. Зокрема, 12 липня 2024 року Роспатент заявив, що “Мелітопольська черешня” є першим зареєстрованим регіональним брендом з “нових регіонів” Росії.

Російське відомство повідомило, що окуповані регіони України, які в Росії вважають “своїми”, можуть реєструвати об'єкти інтелектуальної власності. І першим таким брендом стала українська “Мелітопольська черешня”.

Джерело матеріала
loader