Потоплення "Ростов-на-Дону" потягне за собою виведення з ладу ще 4 субмарин РФ, — Defence Express
Потоплення "Ростов-на-Дону" потягне за собою виведення з ладу ще 4 субмарин РФ, — Defence Express

Потоплення "Ростов-на-Дону" потягне за собою виведення з ладу ще 4 субмарин РФ, — Defence Express

Зараз у Сил оборони України є доведена можливість знищення російських підводних човнів у поки окупованому Севастополі, які знаходяться, не лише у сухому доці, а й у "стінки", кажуть аналітики.

Ураження підводного човна "Ростов-на-Дону" Чорноморського флоту РФ викрило проблему — у ворога немає можливості ремонтувати свої підводні човни у Чорному морі. Про це йдеться в матеріалі Defence Express.

Зазначається, що спочатку "Ростов-на-Дону" потрапив під удар крилатих ракет Storm Shadow/SCALP 13 вересня 2023 року. коли перебував у сухому доці Севастопольського морського заводу.

Лише у червні 2024 року човен змогли сяк-так відремонтувати і перевели у Кілен-бухту, де розташований 13-й судноремонтний завод. Саме там, під час продовження ремонтних робіт на плаву цей підводний човен, вочевидь і був потоплений.

"Зараз у Сил оборони України є доведена можливість знищення російських підводних човнів у поки окупованому Севастополі, які знаходяться, не лише у сухому доці, а й у "стінки". І це дуже важливий аспект, бо у Чорному морі у РФ перебуває ще три підводних човни аналогічного проєкту "Варшав'янка" Б-265 "Краснодар", Б-268 "Великий Новгород" та Б-271 "Колпино", а також проєкту "Палтус" Б-871 "Алроса" (можливість застосування ракет "Калибр" під питанням)", — пишуть аналітики Defence Express.

Уражений підводний човен Ростов-на-Дону
Фото: Meduza.io

Севастопольський морський завод є основним ремонтним заводом підводних човнів у Чорному морі у РФ, для тих робіт, які він не міг виконувати, російські підводні човни робили коло навколо Європи, щоб пройти планові ремонти на "Кронштадтському морському заводі".

Підводний човен Ростов-на-Дону до ураження
Фото: З відкритих джерел

Зараз для всіх російських підводних човнів можливість виходу з Чорного моря відсутня через перекриття Босфору Туреччиною. Також під сумнівом те, що вони можуть "втекти" через "чорний хід" — через Азовське море та Дон. Зараз єдина альтернатива — це судноремонтний завод у Новоросійську. Втім, там ніколи не займалися ремонтом підводних човнів. Крім цього, це не профіль і для суднобудівних та ремонтних підприємств у Керчі, які також у зоні ураження на прикладі "Аскольда".

Все це вказує на те, що зараз всі підводні човни РФ залишились без можливості повноцінного ремонту, бо для цього їх необхідно загнати під удар в окупований Севастополь.

"Звісно це не означає, що у РФ вже "завтра" всі підводні човни стануть у причалу. Але виведення з ладу чотирьох підводних човнів РФ — це лише питання часу. І чим довше Б-265 "Краснодар", Б-268 "Великий Новгород" та Б-271 "Колпино" перебувають без ремонту, тим більша ймовірність того, що вони, як мінімум, не зможуть вийти в море, а як максимум — зазнають аварії під водою", — резюмували в Defence Express.

Нагадаємо, що 2 серпня, підрозділами ракетних військ, у взаємодії з підрозділами ВМС ЗСУ в порту Севастополя успішно уражено підводний човен чорноморського флоту РФ "Ростов-на-Дону". Ворожий човен затонув на місці.

Теги за темою
Ремонт
Джерело матеріала
loader
loader