У відповідному документі окреслено підходи до оцінювання результатів навчання учнів 5 – 9 класів. Також в документі запропоновано форму учнівського Свідоцтва досягнень.
МОН затвердило нові рекомендації щодо оцінювання учнів 5 – 9-х класів
Рекомендації визначають:
- загальні критерії оцінювання (визначають загальні підходи до встановлення результатів навчання учнів);
- критерії оцінювання за освітніми галузями.
Вказується, що критерії оцінювання мають 4 рівні. Так, кожний наступний охоплює вимоги до попереднього й додає нові. При цьому, один рівень складається з 3 балів, які в сумі дають 12.
- початковий (1–3 бали);
- середній (4–6 балів);
- достатній (7–9 балів);
- високий (10–12 балів).
У рекомендаціях надається опис кожного бала шкали оцінювання.
Форма Свідоцтва досягнень учня / учениці
Окрім того, у документі запропоновано форму учнівського Свідоцтва досягнень. За потреби, школи можуть вносити в нього зміни, аби воно якнайліпше відповідало освітній програмі закладу освіти та потребам учнівства.
Зазначається, що Свідоцтво досягнень складається з двох частин:
1. Характеристика навчальної діяльності. Власне, тут учителі оцінюють рівень сформованості наскрізних умінь в школярів наприкінці навчального року. Йдеться про розуміння прочитаного, висловлення власної думки, критичне і системне мислення, ініціативність тощо. Оцінок у цьому розділі нема.
2. Характеристика результатів навчання. У цьому розділі виставляють бали за навчальні предмети / інтегровані курси щосеместрово й за рік.
На сайті МОН прикріпили також форму Свідоцтва досягнень. Вона доступна за покликаннями – (.docx, .pdf).
У Міністерстві освіти і науки наголошують, що підходи до оцінювання в різних класах закладу загальної середньої освіти можуть мати відмінності, спрямовані на реалізацію освітньої програми закладу освіти та автономії вчителя.