Ринок автозапчастин у Росії переживає кризу через наплив підробленої продукції, що загрожує безпеці на дорогах і підвищує витрати на ремонт. Ця ситуація є наслідком міжнародних санкцій, що обмежили доступ до якісних запчастин і сприяли поширенню контрафакту.
Про це пишуть росЗМІ. Згідно з даними міжнародної мережі обслуговування автомобілів Fit Service та аналітичного агентства Gruzdev Analyze, приблизно 37% російських автомеханіків зараз стикаються з підробленими запчастинами. Ще рік тому цей показник був значно нижчим – близько 25%, що свідчить про різке погіршення ситуації на ринку.
Основна частина підробок на російському ринку припадає на такі критичні компоненти, як масла, паливно-мастильні матеріали (ПММ), фільтри, свічки запалювання та деталі підвіски. Особливо вразливі до підробок ПММ, оскільки їх відносно легко виготовити кустарним способом. Масло необхідно міняти кожні 8–10 тисяч кілометрів, що створює стабільний попит і забезпечує постійний приплив контрафактної продукції на ринок. Як зазначає технічний директор Fit Service, автовласники рідко нехтують заміною масла, що робить їх легкою здобиччю для зловмисників.
Проблема полягає в тому, що підроблені продукти виготовляються з такою точністю, що навіть досвідчені споживачі не завжди можуть відрізнити їх від оригіналів. Упаковки, каністри і навіть голограми копіюються так, що підробка виглядає як справжній продукт. Часто покупці орієнтуються на ціну, очікуючи, що підробка буде значно дешевшою. Однак зловмисники не демпінгують, продаючи свою продукцію з мінімальною різницею в ціні, що робить її менш підозрілою. Наприклад, якщо оригінальне масло коштує тисячу рублів, підробку можуть запропонувати за 999 рублів, і покупець не помітить різниці.
Проблема підробок на російському ринку автозапчастин набуває особливого значення через їхній вплив на безпеку дорожнього руху. Використання неякісних компонентів, особливо в критичних системах автомобіля, таких як гальма чи підвіска, може призвести до серйозних аварій. "Такого напливу підроблених запчастин не було з 2007-го",– зазначає генеральний директор аналітичного агентства Gruzdev Analyze Олександр Груздєв Це призводить до того, що витрати на ремонт автомобілів зростають, а стан автопарку країни погіршується.
За даними Fit Service, у перші сім місяців року кількість великих рахунків за ремонт (від 50 до 100 тисяч рублів) зросла на 49% порівняно з аналогічним періодом минулого року. Це свідчить про те, що російські автовласники змушені витрачати більше на ремонт своїх автомобілів через використання підроблених деталей, що мають менший термін служби і призводять до частих поломок.
Ситуація з напливом підроблених запчастин у Росії стала прямим наслідком міжнародних санкцій, введених проти країни за її агресію та тероризм. Обмеження на постачання оригінальних запчастин від провідних світових виробників, таких як Caterpillar, Komatsu і Liebherr, змусили російських споживачів шукати альтернативи, часто сумнівної якості. Виконавчий директор машзаводу "Четра" Володимир Антонов відзначає, що багато покупців змушені купувати неоригінальні запчастини, що тільки підсилює проблему. "Фальсифіковані деталі мають значно менший термін служби і можуть викликати серйозні поломки", – попереджає він.
Як повідомляв OBOZ.UA раніше, росіянам все частіше доводиться користуватися вітчизняними парфумами та одеколонами. За рік постачання імпортного парфуму до країни-агресорки впали на третину.
Лише перевірена інформація в нас у Telegram-каналі OBOZ.UA та у Viber. Не ведіться на фейки!