У Харкові пройшов фестиваль «Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології»
У Харкові пройшов фестиваль «Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології»

У Харкові пройшов фестиваль «Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології»

У Харкові 13 вересня у безпечному місці пройшов фестиваль класичної музики «Арфові Барви 2024: акустика та цифрові технології». Це перший з трьох концертів всесвітньо відомих музикантів, які проходять у вересні в Україні.

У заході прийняли участь такі відомі музиканти, як Вероніка Лемішенко (арфа), Лариса Клєвцова (арфа) та Станіслав Калінін (рояль). Вони виконали музичні твори Діани Шпильової, Максима Березовського, Філіпа Гласса, Кетрін Фінч, Сергія Борткевича та інших відомих музикантів.

«Чуттєві композиції лунали у виконанні Лариси Клевцової (арфа), Веронікі Лемішенко (арфа) та Станіслава Калініна (рояль). Їх гру доповнювали цікаві розповіді про авторів музичних творів і самі композиції від ведедучої заходу Ольги Губко.

Приємно було особисто побачити на виступі й Євгена Андрєєва — талановитого музиканта, який створював аранжування для акустичних інструментів та звукової доріжки творів.

Цього вечора лунали: фантазія «Ой у вишневому саду» (Діана Шпильова), соната C-major, 1частина (Максим Березовський (ар. М. Топоровський)), Catrin Finch Hiraeth, «Harp’n’voice» (Євген Андрєєв, для арфи та звукової доріжки), Philip Glass Metamorphosis Two, Етюд (Сергій Борткевич), Ноктюрн (Валерій Антонюк), «Ніч яка місячна» (Jiri Trtik, в аранжуванні для акустичних інструментів та звукової доріжки).
Останній твір став найчуттєвішим… Біль сучасної реальності рве струни арфи, коли музика лунає під вий сирен…»,  — описала свої враження від концерту Наталя Бойченко.

«Свого часу, після Апокаліптики для мене стало відкриттям, що віолончелями можна витворяти такі речі. Схоже відчуття виникло й нині, щодо арфи, що арфа може аж так звучати. Відкриттям стала й музика Phlip Glass, чия Metamorphosis two — ідеальний саундрек для неквапливого трилера.
Були й композиції справжніх українських геніїв, про яких мало хто, крім спеціалістів, хоч щось чув, у віртуозному виконанні Верорінки Лемішенко. На фінальній композиції «Ніч, яка місячна» енергетика дійшла до такої напруги, що я подумав, хтось у залі від’їде, але, на щастя, обійшлося. Перед цим була легка композиція, яка могла б звучати десь на коктельній пляжній вечірці, тож котраст відчувся потужно.
В тому, що шедевральні твори такі нішеві, звичайно, проглядається прикра несправедливість, яку подібні заходи ставлять за мету подолати.», — написав письменник Андрій Войніцький.
Наступні концерти відбудуться 15 вересня у Києві і 17 вересня у Львові. З деталями і програмою можна ознайомитися тут.
Джерело матеріала
loader
loader