Корозія, тріщини, руйнування: чи зможе Київ уникнути масового "мостопаду"
Корозія, тріщини, руйнування: чи зможе Київ уникнути масового "мостопаду"

Корозія, тріщини, руйнування: чи зможе Київ уникнути масового "мостопаду"

У Києві склалася критична ситуація із двома найстарішими автомобільними мостами через Дніпро – Патона та Метро. Експерти б'ють на сполох, попереджаючи про небезпеку подальшої експлуатації цих важливих транспортних артерій столиці.

Про це йдеться у матеріалі УНІАН.

Міст Патона, побудований у 1953 році, та міст Метро, ​​відкритий у 1965 році, офіційно визнані аварійними. За словами інженера та транспортного експерта Дмитра Беспалова, ці споруди перебувають у найгіршому, п'ятому експлуатаційному стані, що означає їхню повну непрацездатність. Незважаючи на це, щодня цими мостами користуються понад 100 тисяч транспортних засобів, наражаючи на небезпеку пасажирів і водіїв.

Останнє детальне обстеження мосту Патона, проведене у 2020 році, показало шокуючі результати. Корозія деяких елементів конструкції сягає 80%. Водолази, що обстежили опори ультразвуком, зафіксували значні ушкодження. Однак, як зазначає Беспалов, повну картину стану мосту отримати неможливо, оскільки багато елементів приховано під бетоном. Крім того, критичний стан споруди підтвердила перевірка у 2023 році.

Пошкодження мосту Патона у Києві, Кличко, ремонт, держкомісія.
Пошкодження мосту Патона у Києві. Фото: Мінвідновлення

Причини такого критичного стану мостів криються у низці факторів. По-перше, вони одержують зайве навантаження. Якщо 1960-ті роки мости розраховувалися на 20-30 тисяч автомобілів на день, нині цей показник перевищує 100 тисяч. По-друге, немає належного догляду: вчасно не відновлюється гідроізоляція, не чистяться дренажі, не проводяться інші регламентні роботи.

Міська влада намагається вжити певних заходів. За словами генерального директора "Київавтодору" Олександра Федоренка, на мосту Метро планується встановлення тимчасових металевих конструкцій, що підтримують. На мосту Патона вже запроваджено обмеження руху вантажного транспорту та встановлено обмежувальні бар'єри.

Проте експерти наголошують, що ці заходи лише тимчасово відкладають проблему. Для повноцінного відновлення мостів потрібна повна реставрація, що фактично означає їх перебудову. За оцінками інженера шляхів сполучення Ганни Мінюкової, вартість відновлення мосту Метро становить близько 500 млн. доларів (20 млрд. грн.). При цьому роботи мають бути виконані протягом трьох будівельних сезонів.

Міст Метро у Києві / Фото: Віталій Носач / РБК-Україна
Міст Метро у Києві / Фото: Віталій Носач / РБК-Україна

Проблема фінансування залишається ключовою. Ні міський, ні державний бюджети не можуть забезпечити таких обсягів коштів. Експерти пропонують різні варіанти вирішення проблеми: від залучення кредитних коштів під низький відсоток до пошуку міжнародних інвесторів та запровадження платного проїзду відремонтованими мостами.

Слід зазначити, що проблема застарілих бруківок актуальна не лише для України. У Німеччині близько 15% мостів перебувають у незадовільному стані, а в США ситуація ще гірша. Експерти наголошують на необхідності розробки комплексної стратегії не лише ремонту старих мостів, а й належної експлуатації нових та дотримання міжремонтних термінів.

Окремо експерти критикують місцеву владу за неправильне розміщення пріоритетів. Замість концентрації на ремонті критично важливих об'єктів ресурси часто витрачаються на будівництво нових декоративних проектів, таких як міст "Хвиля" або Скляний міст.

Ситуація залишається критичною, і чим довше зволікати з вирішенням проблеми, тим більшим стає ризик масштабної катастрофи - "мостопаду". Експерти закликають владу до негайних дій та прозорого інформування громадськості про реальний стан інфраструктурних об'єктів міста.

Теги за темою
Україна Київ
Джерело матеріала
loader
loader