У кризових ситуаціях м'язова пам'ять та вже автоматизовані навички керування літаками радянського зразка можуть стати головною проблемою для українських пілотів F-16.
Максимально скорочений термін навчання на американських винищувачах F-16 у поєднанні з необхідністю кардинально змінити тактику пілотування стали величезним викликом для українських льотчиків і додатковим ризиком у майбутніх екстремальних ситуаціях на полі бою
Про це розповів експерт з бойових дій у повітрі Майкл Бонерт виданню Business Insider.
За словами експерта, радикально відмінні навички, які занадто швидко довелося опанувати українським пілотам, ускладнюють їм подолання "старих звичок і м'язової пам'яті". Він зазначив, що українці проходять повну програму підготовки всього за 9 місяців, тоді як їхні колеги з країн НАТО навчаються керувати винищувачами щонайменше три роки. А в екстремальних ситуаціях тіло людини автоматично намагається виконати такі дії, які їй краще відомі.
Одна з ключових відмінностей літаків радянського зразка від винищувачів F-16 полягає у самому принципі керування. Літаки радянської епохи оснащені гідравлічними системами на відміну від F-16, які керуються за допомогою комп'ютерів та електродистанційного керування.
"Це означає, що F-16 не тільки більш маневрові, а й більш чутливі", пояснив Бонерт.
Він зазначив, що пересадити пілотів на нові літаки можна навіть з пів року, але для того, щоб у них сформувалась стійка м'язова пам'ять необхідні "чотири-п'ять-шість років" практичних польотів та регулярних занять на тренажерах-симуляторах.
Видання з посиланням на слова різних експертів у сфері військової авіації зазначає, що недостатня підготовка пілотів поки що не дозволяє Україні використовувати винищувачі F-16 у повну силу. До того ж поки пілоти не набудуть необхідного досвіду зберігається надто високий ризик фатальних помилок в екстремальних ситуаціях.
"Старі звички важко викорінити. Вони [українські ВПС – ред.] мають бути готовими прийняти нові концепції та навчання, а також переписати військові підручники", – зауважило видання.