У вересні в темі війни у соцмережах переважали погані новини: ефект Курської операції вже цілком нівелювали щоденні «шахеди»
У вересні в темі війни у соцмережах переважали погані новини: ефект Курської операції вже цілком нівелювали щоденні «шахеди»

У вересні в темі війни у соцмережах переважали погані новини: ефект Курської операції вже цілком нівелювали щоденні «шахеди»

Українці продовжують значно частіше поширювати негативні новини в соцмережах у темі війни, ніж це було у перші півтора року повномасштабного вторгнення.

Це показує індекс настроїв соцмереж, який вимірює ГО CAT-UA. У вересні 2024 року лише один день мав індекс з позитивними значеннями за весь місяць. Таким чином кількість постів з негативними новинами й емоціями переважала - та в середньому склала мінус 15 пунктів на шкалі від +100 до -100.

Настрої у вересні погіршилися у порівнянні з серпнем — коли індекс дорівнював мінус 1. Нагадаймо:  позитиву останньому місяцю літа додавали успіхи Курської операції, святкування Дня прапора та Дня незалежності.

Найсумнішим днем минулого місяця стало 4 вересня з індексом в мінус 52. В той день росіяни атакували Львів, де загинуло 8 людей, а також Кривий Ріг. Користувачі соцмереж ділилися трагічною історією львівської родини Базилевич, в якій батько втратив трьох доньок та дружину. Також цього ж дня поширювалася інформація про трагічний удар росіян по Полтаві, який стався напередодні 3-го вересня. Тоді загинуло 58 людей та 328 були поранені.

У вересні в темі війни у соцмережах переважали погані новини: ефект Курської операції вже цілком нівелювали щоденні «шахеди» - Фото 1

На вересень припало і просування рашистів до Вугледару. Це відображалось й у дописах українців в соцмережах, коли вже на початку жовтня Сили оборони були змушені заявити про вихід з міста. 

«У вересні росіяни щодня запускали “Шахеди”. Це наче “день бабака”. Згадки про це ми щодня бачимо в масиві повідомлень, які аналізуємо, — коментує старший аналітик CAT-UA Євген Лузан. — Тому на плаву в соцмережах тримається тема обстрілів, яка додає статистику до негативу. Проте вересень подарував нам і обнадійливі новини. 13-14 вересня настрої покращилися через повернення в Україну частини полонених, серед них й азовців. Але найрадіснішою стала серія ударів по російських “арсеналах війни” — в Торопці, Тихорецьку, Октябрському. 18 вересня було  найоптимістичнішим днем, коли настрій піднявся до позитивних значень у +6 пунктів. Тоді стало відомо про видовищний вибух із землетрусом на складі в Торопці, де розміщувалося 30 тисяч тонн снарядів».

У вересні в темі війни у соцмережах переважали погані новини: ефект Курської операції вже цілком нівелювали щоденні «шахеди» - Фото 2

Неоднозначні, але все ж переважно позитивні новини наприкінці вересня приніс й візит президента Зеленського до США. Хоча рішень щодо «плану перемоги» та ударів далекобійною зброєю озвучено не було, проте пакет допомоги на понад 8 млрд доларів та сам факт комунікацій — додали надії.

Для довідки

Згідно з методологією дослідження CAT-UA щодня за допомогою автоматизованих систем моніторингу вивантажується повний масив згадувань воєнних термінів — загалом понад 300 тис. дописів, за 50 ключовими пошуковими словами — у мережах Facebook, X, Telegram, YouTube, VKontakte, Odnoklassniki, TikTok.

Із цього масиву повідомлень, написаних користувачами з України, щодня випадковим чином виокремлюється 1350 дописів, що складає приблизно 0,25% від їх загальної кількості. Похибка вибірки складає не більше 3%. Дані обробляються вручну: виокремлюються користувачі з проукраїнською позицією — у середньому 85% від загальної кількості — і визначаються висловлені ними емоції на основі протоколів кодування. Адже моніторинг включає й користувачів з окупованих територій, де рашисти створюють свій контент.

Громадська організація CAT-UA протягом двох років досліджує настрої в соціальних мережах та надає звіти для військово-політичного керівництва України, щоб через регулярний моніторинг сприяти стійкості інформаційного поля попри спроби путінського режиму його зруйнувати.

Ілюстрація на головній: Getty Images

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
Долучитись
Теги за темою
Соцмережі
Джерело матеріала
loader
loader