Технологія виробництва стійкого палива може скоротити викиди парникових газів в авіаційній промисловості до 70%, заявляють розробники.
Американські вчені з Аргоннської національної лабораторії розробили технологію виробництва авіаційного біопалива зі стічних вод пивоварних заводів і молочних ферм. Метод перетворює насичені органічними сполуками стічні води на леткі жирні кислоти, які можуть бути поліпшені до стійкого авіаційного палива (SAF).
Паливо SAF, виготовлене з поновлюваних матеріалів, таких як біомаса і сільськогосподарські відходи, може скоротити вуглецевий слід від авіаперельотів. Але воно коштує дорого і його складно виробляти. Дослідники заявляють, що вони створили технологію для виробництва біопалива, яке може конкурувати з традиційним за ціною.
Вчені використовували як сировину стічні води пивоварних заводів і молочних ферм, багаті на вуглець, замість того, щоб покладатися на більш традиційні ресурси, такі як жир, масло і мастильні матеріали. Переробка стічних вод пов’язана з великими викидами вуглецю, а метод дає змогу поєднати очищення води з виробництвом палива.
Дослідники розробили метод анаеробного зброджування з метановим арештом для захоплення вуглецю зі стічних вод і перетворення його на суміш летких кислот – молочної та олійної.
На першому етапі в отриманій суміші переважала молочна кислота, яка погано підходить для виробництва авіапалива. Щоб розв’язати цю проблему, вчені використовували електрохімічний поділ для удосконалення технології MAAD з використанням мембрани, щоб змістити баланс на користь масляної кислоти.
Використовуючи експериментальні дані, вчені оцінили три можливих шляхи перетворення відходів на SAF і порівняли їх зі звичайним реактивним паливом, отриманим з викопного палива. Аналіз показав, що перехід на біопаливо знизить вуглецевий слід авіапромисловості на 70%, водночас через використання непотрібної сировини й економічного виробництва ціна буде порівнянна зі звичайним реактивним паливом.