Метавсесвіт Цукерберга подає ознаки життя
Метавсесвіт Цукерберга подає ознаки життя

Метавсесвіт Цукерберга подає ознаки життя

Коли Facebook змінив назву на Metaу жовтні 2021 року генеральний директор Марк Цукерберг використав цю нагоду, щоб показати світові своє бачення цифрового майбутнього роботи та відпочинку, доступного через гарнітуру віртуальної реальності. Невдовзі компанія відкрила свій ігровий всесвіт під назвою Horizon Worlds , який містить плаваючі персоналізовані аватари.

Оскільки ребрендинг Meta наближається до своєї третьої річниці, нічого з цього не стало мейнстрімом. 

Але, схоже, компанія знайшла свою опору у віртуальній і доповненій реальності за допомогою іншого середовища.

Після досягнення несподіваного раннього успіху на ринку розумних окулярів завдяки партнерству з Ray-Ban, Meta починає розвивати інтерес до прототипу набагато більш досконалої пари окулярів під назвою Orion, проект, який розроблявся майже десятиліття. Відкриття Цукербергом Оріона наприкінці минулого місяця викликало рівень ентузіазму, незвичний для метавсесвіту.

Тріумфальна демонстрація під час щорічного заходу Meta Connect стала полегшенням для багатьох співробітників і означала внутрішню зміну настроїв щодо дорогих апаратних амбіцій Цукерберга, за словами людей, близьких до компанії, які побажали не називати їх імен, оскільки вони не мали права говорити. до преси з цього приводу. 

На початку демонстрації Цукерберг витягнув пристрій із замкненого металевого портфеля. Він продемонстрував свій гаджет — пару чорних окулярів доповненої реальності в товстій оправі — перед аудиторією в прямому ефірі, перш ніж покласти його собі на обличчя. Orion поставляється з бездротовою шайбою, яка дозволяє запускати голографічні віртуальні зображення поверх того, що користувачі бачать у реальному житті. Він також покладається на браслет, який вловлює нейронні сигнали користувача, щоб дозволити йому керувати пристроєм. 

Демонстрація була бездоганною. Натовп охнув і охнув. Схвальні відгуки про продукт надійшли від небагатьох, хто мав можливість його випробувати. Джулія Бурстін з CNBC описала розмову зі своїм продюсером, сказавши: «Це було так, ніби я була з ним на FaceTiming, але він був у моїх окулярах». Алекс Хіт з The Verge зіграв Цукерберга в грі в понг і написав , що він «помітив невелику затримку або її відсутність».

«Правильно дивитися на Оріон як на машину часу», — сказав Цукерберг у Connect. «Ці окуляри існують, вони приголомшливі і є проблиском майбутнього, яке, на мою думку, буде досить захоплюючим».

Після презентації Orion компанія Meta готується зміцнити свої відносини з розробниками програмного забезпечення, оскільки працює над створенням споживчої версії пристрою, а також просувати своє нинішнє покоління розумних окулярів Ray-Ban Meta для більшої кількості споживачів до сезону святкових покупок 2024 року. 

За словами людини, знайомої з цим, компанія також шукає способи застосування технології, розробленої для браслета Orion, на інших споживчих пристроях, зокрема, у гарнітурах Quest VR і розумних окулярах Ray-Ban Meta. 

Для Meta сплеск ажіотажу серед співробітників і користувачів стався після того, як Уолл-стріт повернувся до акцій. Після того, як у 2022 році компанія втратила майже дві третини своєї вартості , а потім скоротила приблизно чверть своєї робочої сили , або 21 000 робочих місць, торік ціна акцій Meta зросла майже втричі, а в 2024 році зросла більш ніж на 60%, досягнувши нового максимуму цього місяця. . 

Meta довела стійкість свого домінуючого бізнесу онлайн-реклами, перебудувавши основну технологію після AppleЗміна конфіденційності iOS ускладнила націлювання на користувачів і додавання генеративних інструментів штучного інтелекту , щоб полегшити брендам проведення кампаній. 

Але довести, що він може імітувати успіх цифрової реклами на зовсім іншому ринку, було постійним завданням. 

Початковий набіг Facebook на VR відбувся в 2014 році з придбанням Oculus за 2 мільярди доларів . З тих пір компанія влила понад 63 мільярди доларів у те, що зараз називається Reality Labs, її апаратне та програмне забезпечення для доповненої та віртуальної реальності, і щоквартально фіксує операційні збитки в мільярди доларів .  

У другому кварталі Reality Labs отримала лише 353 мільйони доларів доходу, що становить менше 1% від загального обсягу продажів компанії. За даними дослідника IDC, глобальні поставки гарнітур VR і AR за цей період впали приблизно на 28% порівняно з роком раніше до 1,1 мільйона одиниць.

«Це дуже довгострокова ставка, — сказав Цукерберг у липні 2023 року. — На глибокому рівні я розумію дискомфорт, який відчуває багато інвесторів, тому що це просто поза межами моделі, яка, на мою думку, навіть найбільш довгострокова. інвесторів».

Orion є відчутним прикладом стратегії компанії та логічним і переконливим наступним кроком після розумних окулярів, повідомили CNBC люди, знайомі з Reality Labs.

Meta відмовився від коментарів.

Над проектом 10 років

Мета планує почати залицятися до розробників наступного року, оскільки вона намагається зацікавити їх створенням програм для Orion, щоб компанія могла дізнатися, що може резонувати з споживачами, за словами людей, знайомих з дорожньою картою компанії. 

Поштовх до спільноти розробників збігся з очікуваним дебютом Meta четвертого покоління моделей сімейства Llama AI. Випускаючи більш потужну Llama, Meta сподівається, що розробники зможуть включити програмне забезпечення у свої майбутні програми доповненої реальності, щоб полегшити такі завдання, як розпізнавання об’єктів реального світу та точніша реакція на голосові команди, кажуть люди. 

Зрештою, Meta працює над створенням споживчої версії Orion, що може статися протягом двох років, вони сказали. 

Цей графік може бути надто амбітним, враховуючи, скільки часу знадобилося, щоб дістатися Orion так далеко.

Facebook почав працювати над пристроєм ще в 2016 році під керівництвом тодішнього головного наукового співробітника Oculus Майкла Абраша , за словами людей, знайомих з цим питанням. Зараз Абраш є головним науковим співробітником Reality Labs.

У 2018 році проект був виведений із сфери досліджень і розробок і розпочато розробку продукту під керівництвом Ендрю «Боза» Босворта, який на той час очолював апаратне забезпечення Facebook, а зараз є технічним директором Meta.

У якийсь момент у компанії була версія пристрою, який пропонував візуальні ефекти AR, але для роботи він мав бути в дуже контрольованих налаштуваннях, кажуть люди. Наприклад, за їх словами, візуальні ефекти не працювали на вулиці.

Мета тестувала функціональні версії окулярів Orion понад двоє років, кажуть люди, доводячи продукт до точки, коли він нарешті може бути представлений ширшій компанії та стороннім. Компанія закінчила прототип у березні. За словами джерел, інженери доклали багато зусиль, щоб досягти ваги пристрою менше 100 грамів (3,5 унції), що приблизно вдвічі перевищує вагу важкої пари окулярів, і мати кут огляду 70 градусів.

Цукерберг, який був рушійною силою розвитку компанії в доповненій і віртуальній реальності, прийняв остаточне рішення вийти на біржу з Orion, кажуть люди.

Спираючись на несподіваний успіх

Ймовірно, Meta ще багато років від того, щоб представити споживчу версію Orion, і їй доведеться подолати численні проблеми, щоб досягти масового виробництва.

«Можна критикувати Orion як vaporware», — написав Джозеф Боннер, аналітик Argus Research, у звіті для клієнтів 4 жовтня, посилаючись на «технологію, яка може не стати реальним продуктом». Боннер, який рекомендує придбати акції, сказав, що продукт демонструє «постійну прихильність Meta до програм віртуальної та змішаної реальності».

Меті потрібно буде розробити глобальний виробничий ланцюжок поставок, який зможе врахувати деякі з рідкісних матеріалів, які використовуються в пристрої. Однією з перешкод буде з’ясувати, як отримати масову кількість карбіду кремнію, який використовується для дисплеїв в лінзах Orion. 

Мета нещодавно найняла когось із компанії з контрактного виробництва напівпровідників GlobalFoundriesщоб допомогти розробити та наглядати за ланцюгом постачання Orion і пов’язаних пристроїв AR і VR, кажуть люди, які знаються на цьому питанні.

Тим часом Meta прагне розвивати успіх свого другого покоління розумних окулярів Ray-Ban Meta.

Випущено в партнерстві з EssilorLuxotticaУ вересні минулого року продукт отримав низку оновлень, зокрема кращу якість камери, подовжений час автономної роботи та голосовий помічник зі штучним інтелектом.

Розумні окуляри стали вірусними на TikTok під час сезону святкових покупок, і продажі перевищили очікування обох компаній. За даними IDC, за перші три квартали з моменту випуску було продано більше 730 000 одиниць. У липні Цукерберг сказав інвесторам, що вони «стануть більшим ударом раніше, ніж очікувалося».

Минулого місяця Meta та Luxottica домовилися продовжити своє партнерство, плануючи випустити громіздке третє покоління своїх окулярів до майбутнього святкового сезону. Очікується, що новий пристрій включатиме невеликий дисплей в одній із лінз, повідомили люди, знайомі з цим питанням. 

Представник Luxottica не відповів на запит про коментар.

Meta також відкриває спливаючу крамницю, щоб продемонструвати розумні окуляри та представити їх більшій кількості споживачів. 

Pop-up магазин буде в торговому місці в Лос-Анджелесі. BDS Connected Solutions повідомляє , що компанія шукає працівників роздрібної торгівлі в околицях Західного Голлівуду.

«Ми набираємо персонал для найкращого Meta pop-up досвіду в серці Лос-Анджелеса», — йдеться в дописі BDS на X. «З лоурайдерами, вуличною атмосферою та всім, що робить Лос-Анджелес культовим, це спливаюче вікно є справжнім святом культури Південної Каліфорнії».

Джерело матеріала
Згадувані персони
loader
loader