Більшість українців негативно ставляться до реклами грального бізнесу – соцопитування ZN.UA
Більшість українців негативно ставляться до реклами грального бізнесу – соцопитування ZN.UA

Більшість українців негативно ставляться до реклами грального бізнесу – соцопитування ZN.UA

Більшість українців негативно ставляться до реклами грального бізнесу – соцопитування ZN.UA

Понад 70% громадян переконані, що таку рекламу потрібно заборонити.

В Україні формат та обсяги реклами грального бізнесу стали не елементом конкуренції, а інструментом нав’язування участі у грі, що призвело до збільшення кількості гравців та, що гірше, поширення ігрової залежності, пише Євген Плінський у статті «Перевернути гральний стіл. Що не так із гральною індустрією і що з цим хоче робити влада». Більшість українців також не в захваті від реклами гральної індустрії.

Під час опитування, проведеного на замовлення ZN.UA Центром Разумкова, українців попросили дати оцінку рекламі грального бізнесу. 

Відповіді на питання були наступними:

  • 38,1% українців переконані, що ця реклама завжди є нав’язливою та агресивною;
  • 30,5% вважають, що реклама частіше є нав’язливою та агресивною;
  • 8,2% – що реклама частіше не є нав’язливою та неагресивною;
  • 3,3% – що реклама ніколи не є нав’язливою та агресивною.

Загалом 68,6% негативно ставляться до реклами та вважають її, в якомусь контексті, нав’язливою та агресивною.

«За статистикою, кількість людей, які мають обмеження через ігрову залежність, зросла вдвічі за перші шість місяців 2024 року. За цей час до реєстру лудоманів було внесено 4585 осіб. Загалом у реєстрі станом на липень 2024 року було 7,8 тисячі українців», – пише Плінський з посиланням на дані «Опендатаботу». 

Тоді як за його словами, практично неможливо виміряти, на скільки зросла кількість гравців. Адже невідомим лишається реальний обсяг ринку. При цьому вимірювати за сумами податків теж не коректно, адже незрозуміло, хто та як їх сплачує.

«Але цілком можна припустити, що на тлі такої масованої рекламної кампанії кількість гравців зросла приблизно так само, як і кількість лудоманів. У рази. Саме це й пояснює бажання українців повернутися в часи, коли реклами грального бізнесу й нав’язування «грати та вигравати програвати» не було», – пише автор. 

В рамках дослідження українців також запитали: «Як ви вважаєте, чи слід заборонити рекламу онлайн-казино, спортивних ставок та лотерей?»

На що 74% відповіли, що вважають за необхідне заборонити рекламу онлайн-казино та ставок на спорт. Наявність такої реклами підтримали лише 13%.

Нагадаємо, у Верховній Раді обіцяють найближчими тижнями ухвалити в другому читанні законопроєкт № 9256-д, який стосується реформи грального бізнесу. Серед іншого законопроєкт також передбачає вузький доступ операторам до ринку реклами, який матиме жорсткі обмеження.

Джерело матеріала
loader
loader