Експерти модної індустрії стурбовані трендом повернення до «екстремально худих моделей». Модні дизайнери демонструють зворотну тенденцію до інклюзивності: на 208 останніх показах 95% образів було представлено жінками «нульового розміру» (40-42 європейського розміру, – «Главком»). Про це пише The Guardian.
«Ми стикаємося з тривожним поверненням до використання «надзвичайно худих моделей» із крахом зусиль щодо інклюзивності розмірів у Нью-Йорку, Лондоні, Мілані та Парижі», – йдеться у звіті експертів Vogue Business.
У тих же 208 показах тільки 0,8% образів демонстрували так звані plus-size-моделі (від 52 розміру). На показах у Мілані 98% всіх луків були орієнтовані на худих моделей.
Надзвичайно худі моделі завжди домінували на подіумах, але в останні роки дизайнери намагалися демонструвати ширший діапазон одягу для різних типів статури. У 2000 році хедлайнером Chanel стала модель Джилл Кортльов, яка стала першою за десятиліття моделлю, що пройшла кастинг, і мала більший за 42 європейський розмір (стандартний розмір моделей для подіума, – «Главком»).
«Таке відчуття, що ми зробили 10 кроків назад», – зазначає засновниця модельного агентства Milk Management Анна Шиллінглоу. За її словами, більшість модних дизайнерів розглядали жінок з пишними формами лише як модний тренд, і не більше. При цьому вона стверджує, що середній розмір одягу у Великій Британії – UK 16 (50-52 український розмір).
Цього сезону Chanel включив кілька моделей середнього та великого розміру, але інші люксові бренди цього не зробили. Різноманітність статур у своїх колекціях відобразили лише нові дизайнери.
Кастинг-директор з Лондона Хлоя Роселек сказала, що включення модними брендами до показів жінок із пишними формами дещо «спантеличувало» публіку. «Так дивно просто вдавати, що ціла група людей не існує», – пояснила вона. На тлі знаменитостей, що худнуть, і інфлюенсерів моделі навіть звичайних розмірів зазнають тиску і змушені втрачати сантиметри.
«Скрізь спостерігається зменшення розмірів, включаючи моделей, які мають стандартні розміри. Багато моделей, які раніше були plus-size, стали моделями середнього розміру», – Додала вона.
Kering, материнська компанія таких брендів, як Gucci та Balenciaga, а також LVMH, до якої входять Louis Vuitton та Dior, у 2017 році підписали «хартію про захист благополуччя моделей». Документ передбачав заборону використання в показах моделей нульового розміру і молодше 16 років. Цього сезону в Мілані показ Miu Miu відкрила Роуз Кідман Урбан, 16-річна дочка Ніколь Кідман і Кіта Урбана, в той же час, за даними модної бази даних Models.com, кілька топових моделей були молодші за 21 рік і мали нульовий розмір.