52% громадян стикалися з порушенням мовного закону у сфері обслуговування або в публічному просторі за останній рік. Про це свідчать результати онлайн-опитування, яке охопило близько 7 тисяч учасників, проведеного командою Rakuten Viber до Дня української писемності та мови.
Водночас 18% опитаних не стикалися з порушеннями закону, ще 18% — не звертають на це уваги. 12% не знають вимог мовного закону.
Також дізналися, як українцігромадяни реагують на порушення мовного закону. Відповіді респондентів розподілилися наступним чином (можна було обрати кілька варіантів):
- Прошу перейти на українську — 35%;
- Не реагую, мені байдуже — 35%;
- Промовчу, але більше не користуватимусь послугами цього сервісу — 21%;
- Реагую іншим чином — 16%;
- Звертаюся зі скаргою до адміністратора чи керівника — 4%;
- Пишу скаргу на сервіс або працівника в онлайні / соцмережах — 3%.
55% опитаних зазначили, що повністю перейшли на українську мову. Водночас 22% учасників опитування — ще спілкуються російською в побуті, хоча публічно перейшли на українську.
Відповіді на питання «Чи перейшли ви на українську повністю?» розподілилися таким чином:
- Повністю перейшов/-ла на українську: і в побуті, і публічно — 55%;
- Повністю перейшов/-ла на українську публічно, але в побуті ще спілкуюся російською — 22%;
- Не перейшов/-ла на українську, але планую — 8%;
- Не перейшов/-ла на українську і не планую — 8%;
Спочатку перейшов/-ла повністю на українську, але зараз потроху повертаюсь до російської – мені так зручніше — 7%.
Громадяни по-різному реагують, коли до них звертаються російською мовою. Відповіді на питання про це розподілилися таким чином:
- Не звертаю уваги, відповідаю українською — 35%;
- Спокійно, можу відповісти російською — 32%;
- Негативно, принципово відповідаю українською — 20%;
- Не бачу проблеми, спілкуюсь тільки російською — 8%;
- Ігнорую звернення — 5%.
67% опитаних у спілкуванні з молодшим поколінням говорять здебільшого або винятково українською, 19% — у рівному співвідношення російською та українською. Натомість 11% спілкуються здебільшого російською, покладаючи відповідальність за вивчення державної на школи. Решта 3% не звертали на мову спілкування уваги.
Уточнено, що в Україні месенджер Rakuten встановлений на 98% смартфонів. Rakuten Viber є частиною японської Rakuten Group, Inc., світового технологічного лідера у сфері фінтех, електронної комерції, цифрового контенту та комунікаційних послуг.
Фото: Rakuten Viber
До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування ідей та створення якісних матеріалів, просувати свідоме медіаспоживання і разом протистояти російській дезінформації.