Від швидкості до електронних асистентів: ТОП-3 лайфхаки, які допоможуть економити паливо
Від швидкості до електронних асистентів: ТОП-3 лайфхаки, які допоможуть економити паливо

Від швидкості до електронних асистентів: ТОП-3 лайфхаки, які допоможуть економити паливо

Черги на АЗС, нові ставки акцизу на бензин та дизельне паливо, вимушена необхідність у дальніх поїздках… Ці та багато інших факторів змусили українців в останні роки дещо прискіпливіше вивчати витрату палива автомобілів. Журналісти AUTOGEEK зібрали кілька простих порад, які допоможуть зекономити та рідше заїжджати на “заправки”.Не секрет, що від швидкості безпосередньо залежить витрата палива. Адже двигуну машини доводиться витрачати більше “сил” та енергії на те, щоб долати аеродинамічний спротив та спротив коченню, до того ж з ростом показників на спідометрі на більшості машин виникають додаткові аеродинамічні “бар’єри”, маркерами появи яких можна вважати додаткові шуми від антен, зовнішніх дзеркал заднього виду, “бризговиків” та інших елементів кузова авто, що виступають та створюють додатковий спротив повітрю.Досвід тестування десятків сучасних легкових авто показує, що найкраще для економії палива тримати швидкість у районі 90-100 км/год на трасі та приблизно 70 км/год у місті (там, де такий швидкісний режим дозволено, звичайно). За такої швидкості у більшості авто вмикається найвища передача, двигун працює на оптимальних обертах (до 2000 об/хв), та й спротив повітрю ще мінімальний.Також можна слідувати за вантажівкою “хвостиком”. Зазвичай вони їздять трасами з такою ж швидкістю, і при цьому ваш автомобіль перебуватиме у повітряному мішку, де опір зустрічного потоку повітря мінімальний.Від шин теж суттєво залежить витрата палива авто. Перший важливий момент – це тиск в шинах. Для прикладу, у випадку, якщо у всіх чотирьох шинах він знизиться на 0,1 атм., то це витрата збільшиться на 2-3%. Номінальний робочий тиск можна знайти на заводській наклейці з рекомендованими показниками для підкачування шин. Найчастіше вона розташована на стійці біля дверей з боку водія або на люку бензобака.“При правильному тиску також спостерігається менший опір коченню. Так називається сукупність сил, які перешкоджають її вільному руху вперед. Чим вони слабкіші, тим менше енергії потрібно двигуну, щоб змусити автомобіль рухатися. Підраховано, що зниження опору коченню на 10% дозволяє економити паливо на 2% більше. Це не такі великі показники, але при перерахунку на річний запас виходить непогана економія”, – зазначають спеціалісти відділу сервісу УкрАВТО.Покришки, на яких авто проїде найдалі, володіють найменшим опором коченню і кращою паливною економічністю. Останню вказують на етикетці шини латинськими буквами від A до G. Тут A – найбільша економічність, G – найменша. Повністю позбавитися від опору коченню не можна, оскільки так працюють закони фізики. Його лише можна звести до мінімуму, для чого виробники роблять наступне:Також треба враховувати, що чим ширші шини, тим більше їх діаметр і тим вище навантаження на двигун, адже у ширшої покришки більша маса, що збільшує вагу самого автомобіля. Саме збільшена маса і призводить до того, що двигуну доводиться витрачати більше зусиль для надання колесу і автомобілю потрібного прискорення. Це веде за собою і збільшення витрати палива. Зазвичай шини з меншим опором коченню й коштують суттєво більше. Тому при їх виборі варто враховувати різницю у вартості.Сучасні автомобілі мають цілий ряд електронних асистентів, які створювались, в першу чергу, з благою метою – для зменшення шкідливих викидів у атмосферу, але вони часто також допомагають дещо економити палива. Такі системи можуть вимикати двигун, або відключати частину циліндрів і навіть залучають незвичний для авто вид енергії та направляють її для руху.Варто розуміти, що кожна з запропонованих у матеріалі порад не дозволить економити по 2-3-4 літри на кожних 100 км пробігу. Але дотримання основних правил у поєднанні з сучасним ефективним автомобілем цілком можуть перетворити бензиновий автомобіль у дизельний, як мінімум, за апетитом. Тобто сучасні компактні кросовери та хетчбеки легко можуть витрачати 5-6 літрів на кожні 100 км. І не варто сумувати через те, що рідше треба буде заїжджати на АЗС – у фірмових кафе на зекономлені гроші завжди можна скуштувати новий бургер та кавовий напій.Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту та натисніть Ctrl+Enter.
Джерело матеріала
loader