Ubisoft не планує додавати українську в ігри, а локалізація XDefiant була «проявом солідарности та підтримки»
Ubisoft не планує додавати українську в ігри, а локалізація XDefiant була «проявом солідарности та підтримки»

Ubisoft не планує додавати українську в ігри, а локалізація XDefiant була «проявом солідарности та підтримки»

Ольга Сендзюк, керівна директорка Ubisoft Ukraine, в інтерв’ю Forbes розповіла про роботу київського та одеського офісів компанії, виклики під час війни та локалізацію ігор українською мовою. Ми обрали головне.

Відключайте рекламу - підтримуйте ITC! Ubisoft не планує додавати українську в ігри, а локалізація XDefiant була «проявом солідарности та підтримки» - Фото 1

Життя під час війни

Повномасштабне вторгнення суттєво вплинуло на роботу компанії. Частина співробітників виїхала за кордон — приблизно 10% приєдналися до віртуального офісу Ubisoft у Польщі, інші влаштувались у студії компанії в інших країнах. Це призвело до падіння виторгу на 30–40% у євро, хоча в гривневому еквіваленті падіння було менш помітним — з 1,1 млрд грн у 2022 році до 959 млн грн у 2023-му.

Попри складнощі, компанія зберігає свою присутність в Україні. У грудні 2023 року було відновлено роботу фізичного офісу в Одесі, де зараз працює понад 100 фахівців. Загалом зараз в українських офісах трохи більш як 700 працівників.

Про роботу українських студій

Студії Ubisoft працюють у форматі спільної розробки (ко-дев), де є лідируюча студія та її партнери. Приблизно 40% співробітників займаються розробкою, 55% — тестуванням, і 5% виконують функції підтримки.

Хоча київська студія Ubisoft має довшу історію та більший штат — вона на десять років старша за одеську — обидві команди у 2023–2024 роках пліч-о-пліч працювали над ключовими проєктами компанії. Серед них – The Settlers: New Allies, The Crew Motorfest, Assassin’s Creed Mirage, Skull and Bones та шутер XDefiant. Єдиним великим проєктом, де одеська команда не брала участі, стала гра Avatar: Frontiers of Pandora. Також українські студії беруть участь у розробці Assassin’s Creed Shadows.

Мовне питання: складнощі локалізації

Особливу увагу привертає питання локалізації ігор українською мовою. XDefiant став першою грою компанії, яка отримала українську локалізацію. Проте результати виявилися неоднозначними — кількість гравців, які обрали українську мову, виявилася незначною.

«Ми вклали багато зусиль для якісної локалізації. Вона потребувала підтримки багатьох команд Ubisoft, а також значної участі українських студій», — розповідає Сендзюк. За її словами, низький попит на українську версію частково пояснюється загальним трендом — усе більше гравців вільно володіють англійською мовою й обирають її для спілкування із ширшою спільнотою гравців.

Ситуація з локалізацією відображає глобальні тенденції в індустрії.

«Жодна гра не локалізується на всі мови світу», — пояснює директорка. «І якщо в країні відсутній широкий ринок ігор і масовий попит на локальну мову в грі, потрапити до локалізаційної політики достатньо складно».

Наразі компанія не планує локалізувати інші ігри українською мовою, а українська версія XDefiant розглядається більше як «прояв солідарності та підтримки, ніж комерційне рішення».

Виклики українського ринку

Один із найбільших викликів для індустрії в Україні — піратство.

«Український ринок є невеликим із погляду офіційних продажів. Фактичні дані дуже важко оцінити через велику кількість піратських ігор», — зазначає Сендзюк.

За її словами, це питання має стати одним із пріоритетних для індустрії та України на найближчі роки.

Цікаво, що приблизно 20% українців грають на комп’ютерах, тоді як консолі використовують приблизно 30% гравців. Найпопулярнішою платформою для геймінгу залишаються мобільні пристрої.

Роль геймдев-компаній в українському IT

«За останні десять років геймдев став важливою частиною українського IT-ринку», — згадує Ольга Сендзюк, розповідаючи про еволюцію індустрії. За її словами, в Україні вже працює понад 200 студій з розробки ігор, а ринок демонструє стабільне зростання як продуктових, так і сервісних компаній.

«Ключовим чинником цього розвитку стало збільшення кількості кваліфікованих спеціалістів і зміцнення технічної бази», — пояснює директорка Ubisoft Ukraine. Утім, вона відзначає, що масштаби ринку все ще скромні — приблизно $300 млн виторгу у 2023 році, що складає лише 0,5% всього IT-сектору.

«У всіх країнах, де геймдев займає значну частку економіки — Канаді, Великій Британії, Німеччині – держава субсидує видавців. Українські компанії такої підтримки не мають», – зазначає Сендзюк, додаючи, що ситуація ускладнюється через війну.

Джерело матеріала
loader